
من یک بار کامیون داشتم. من این کامیون را دوست داشتم! من در واقع از کامیون استفاده نکردم کامیون اغلب اوقات، بنابراین من آن را فروختم و چیزی را خریدم که مطابق با نیازهای روزانه من بود. چیزی “عملی” تر، حدس می زنم. هنوز دلم برای این کامیون تنگ شده است.
الان چندین بار در سال من انجام دادن من باید از یک کامیون به عنوان کامیون استفاده کنم، باید یکی از دوستانم را متقاعد کنم که به من اجازه دهد برای سی و چهارمین بار کامیون خود را قرض بگیرم یا سعی کنم در فروشگاه بزرگ سخت افزار اجاره کنم. امیدوارم تا زمانی که به آنجا برسم موجود باشد، در صف منتظر می مانم، مدارک را پر می کنم، به سمت ماشینم می دوم چون کارت بیمه ام را فراموش کرده ام، تا دوباره به صف برگردم، یدالله.
Fetch، شرکتی که اولین بار درباره آن چند سال پیش نوشتیم، این روند را کمی آسانتر میکند: یک کامیون (یا ون!) در نزدیکی پیدا کنید، آن را از طریق برنامه رزرو کنید، بروید و قفل آن را از تلفن خود باز کنید و در راه باشید. این هفته، تیم اعلام کرد که 3.5 میلیون دلار برای کمک به گسترش تیم و عملیات خود جمع آوری کرده است. برای اینکه Fetch اتفاق بیفتد، می توان گفت.
Fetch در حال حاضر در چندین شهر مشغول به کار و کار است، اما این لیست به سرعت در حال رشد است. آنها ابتدا در زادگاهشان آتلانتا گسترش یافتند، اخیراً به بالتیمور، فیلادلفیا، دالاس و واشنگتن دی سی گسترش یافتند، آدام اشتاینبرگ، یکی از بنیانگذاران Fetch به من گفت که قصد دارند تا پایان سال جاری در “12 شهر دیگر” باشند.
مدل کسب و کار این شرکت نیز از آخرین باری که نوشتیم به طور قابل توجهی گسترش یافته است. پیش از این، تمام کامیونهای Fetch موجود متعلق به Fetch بودند. امروزه، این بازاری است که در آن هر کسی که یک کامیون در دسترس داشته باشد (چه شرکت های ناوگان یا افراد با وسیله نقلیه یدکی، تا زمانی که بتوان آن را هفت روز در هفته اجاره کرد) می تواند آن را اجاره کند.
صاحبان کامیون پس از سوار شدن، سختافزار Fetch را روشن میکنند تا به اجارهکنندگان مورد تایید اجازه دهند قفل وسیله نقلیه را باز کرده و به حرکت خود ادامه دهند. مستاجران باید بیمه خود را داشته باشند، اگرچه Fetch نیز بیمه ثانویه را برای کمک به افزایش این بیمه نامه ها ارائه می دهد.
قیمتهای اجاره بسته به چیزی که به دنبال آن هستید کمی متفاوت است – اندازه وسیله نقلیه، چند مایل سفر خواهید کرد و از آنجایی که کامیونها را میتوان در ساعت یا روز کرایه کرد، مدت زمانی که نیاز دارید. به عنوان مثال، یک پیکاپ 6 اینچی در آتلانتا در حال حاضر با قیمت 19 دلار در ساعت یا 70 دلار در روز با 50 مایل در سایت موجود است.
چرا وقتی سایر خدمات کرایه اتومبیل بر اساس تقاضا وجود دارد چیزی شبیه به این ایجاد کنید؟ همه چیز در مورد مخاطب هدف است. زمانی که می خواهید چیزی برای جابجایی هزار پوند هیزم یا بیرون آوردن میز قدیمی خود از دفتر خارج کنید، کمی عجیب است که وارد یک برنامه کرایه ماشین در تعطیلات شوید. اشتاینبرگ می گوید: «مشتری ایده آل ما یک صاحب کسب و کار کوچک است. کیترینگ، سازمان دهندگان رویداد، مشاغل کوچکی که به صورت دوره ای به کامیون نیاز دارند.
استاینبرگ به من میگوید که این شرکت همچنین “بر اساس اجاره به سودآوری رسیده است” و اکنون “صدها کامیون در بازار زندگی میکنند” – که حدود نیمی از وسایل نقلیه آنها در حال حاضر در منطقه آتلانتا هستند. آنها همچنین با Home Depot همکاری می کنند تا فرآیند اجاره خرده فروش را در مناطق انتخاب شده تقویت کنند.
مورد بعدی؟ تیم را گسترش دهید. این شرکت در حال حاضر متشکل از 12 نفر است و قصد دارد این تعداد را در سه ماه آینده دو برابر کند.
این حلقه توسط NextView Ventures رهبری شد و توسط Knoll Ventures، Zeno Ventures، Nassau Street Ventures و تعدادی از فرشتگان حمایت شد.