
تحول دیجیتالی خدمات بانکی و پرداخت روند داغی است که هیچ نشانهای از کندی را نشان نمیدهد. محصولات بانکداری به عنوان خدمات (BaaS) مانند Synapse، Unit و Bond با اجازه دادن به شرکتها برای توسعه سریع خدمات مالی جدید با استفاده از API، به تغییر کمک کردهاند.
NovoPayment یک استارت آپ جهانی BaaS مستقر در میامی است که عمدتاً بر روی ارائه پلت فرم API خود به مشتریان در آمریکای لاتین متمرکز است. بنیانگذار و مدیر عامل آن آنابل پرز به TechCrunch گفت: این یک پشته کامل، یک راه حل چند ارزی با سه دسته اصلی – بانکداری داده، زیرساخت های پرداخت و راه حل های کارت توسعه داده است.
این شرکت امروز گفت که در سال 2007 توسط پرز و اسکار گارسیا مندوزا، که اکنون به عنوان رئیس Novopayment فعالیت می کند، تأسیس شد، NovoPayment از ابتدا راه اندازی شد تا زمانی که در اوایل سال جاری محدوده سری A خود را گسترش داد. به گفته پرز که دو دهه قبل از راه اندازی NovoPayment به عنوان بانکدار در ونزوئلا کار می کرد، این شرکت قبلاً یک حلقه شروع نامعلوم از بنیانگذاران خود جمع آوری کرده بود، اما سری A 19 میلیون دلاری اولین جمع آوری کمک مالی سازمانی خود را نشان داد.
به گفته این شرکت، Fuel Venture Capital و IDC Ventures سری A را که توسط Endeavor Catalyst (به اندازه سرمایه خطرپذیر Endeavor) و سرمایه گذاری خطرپذیر Visa به آن ملحق شد، رهبری کردند. جمع آوری کمک مالی همچنین یک دستاورد شخصی برای پرز، به عنوان بنیانگذار یک زن آمریکای لاتین با حمایت از خطرات است. دادههای Pitchbook نشان میدهد که کمتر از 2 درصد از دلارهای پرخطر جمعآوریشده در سال 2021 به تیمهای مؤسس تماماً زن تعلق گرفت.

بنیانگذار و مدیر عامل NovoPayment Anabel Perez اعتبار تصویر: NovoPayment
PaymentsDive گزارش داد تا سپتامبر سال گذشته، حدود 85 درصد از مشتریان NovoPayment در LatAm، در کشورهایی از جمله ونزوئلا، شیلی، کلمبیا، پرو و مکزیک، و 15 درصد باقی مانده در ایالات متحده هستند. تا زمانی که پرز گزارشی به روز ارائه نکرد، او گفت که بسیاری از حدود 50 مشتری فعلی شرکت، که شامل بانک ها و اتحادیه های اعتباری می شوند، در چندین بازار حضور دارند.
پرز گفت: «آنها به پلتفرمی نیاز داشتند تا به آنها کمک کند تا این کاربردهای جدید را در بیش از یک کشور راه اندازی کنند.
این شرکت در سال گذشته شاهد افزایش 40 درصدی مشتریان خود بود و انتظار دارد امسال نیز رشد مشابهی داشته باشد. پرز افزود، درآمد این شرکت ده ها میلیون دلار است و این شرکت در سلامتی بسیار خوبی قرار دارد، اگرچه جزئیات بیشتری در مورد عملکرد مالی آن ارائه نکرد.
به گفته پرز، او قصد دارد از بودجه جدید برای جذب مشتریان جدید، به ویژه در بازار ایالات متحده استفاده کند، زیرا میامی همچنان به عنوان قطبی برای بخش خدمات مالی رشد می کند. او گفت که تامین مالی همچنین به NovoPayment کمک می کند تا فرصت هایی را به محصول فعلی خود برای مشتریان در بازارهای موجود اضافه کند و 100 کارمند جدید را به تیم بیش از 340 کارمند خود امروز اضافه کند.
پرز گفت که ادغام NovoPayment مزیت اصلی جذب مشتری آن است. او افزود که ارائه دهندگان خدمات مالی معمولاً یک به یک به دنبال ارائه دهندگان فناوری می گردند و بعداً در صورت نیاز، این خدمات را به یکدیگر مرتبط می کنند، رویه ای که سال ها پیش اتخاذ شد و در طول زمان ادامه یافته است.
“به همین دلیل است که نگهداری و دستیابی به زیرساختها برای آنها بسیار گران است و این که بتوانند با تنظیمکنندهها و استانداردها مطابقت داشته باشند بسیار گران است.
پرز گفت، از زمان آغاز به کار، Novopayment بر ایجاد یک پشته فناوری تمرکز کرده است که تمام فرآیندهای حیاتی را به یکدیگر متصل می کند تا موسسات مالی خدمات بانکداری دیجیتال خود را ایجاد کنند. او افزود که خدمات آن گسترده و یکپارچه است، بنابراین مشتریان مجبور نیستند با تامین کنندگان خارج از فضای ابری آن ارتباط برقرار کنند.
پرز گفت، از آنجایی که این شرکت بیش از یک دهه محصول خود را تکرار می کند، محصول آن “بهتر، سریع تر و مقرون به صرفه تر” از رقبای خود است. NovoPayment از طریق پشته فناوری خود به بیش از 60 نقطه پایانی متصل است و هیچ وابستگی به مدل های دیگر ندارد – او افزود که به مشتریان خود اجازه می دهد تا در کمتر از یک ماه یک بانک جهانی ایجاد کنند.
پرز گفت: “ما زمان زیادی را برای طراحی و ساخت این پلت فرم سرمایه گذاری کرده ایم، که نه تنها به بازار ایالات متحده خدمت می کند، بلکه برای ارائه خدمات به 30 بازار دیگر در آمریکای شمالی و جنوبی نیز ثابت و آزمایش شده است.”