بر اساس گزارش ها، مصری ها حدود 30 درصد درآمد آنها از غذا است که در 17 میلیارد دلار کسب و کار رستوران، یکی از بزرگترین در آفریقا و خاورمیانه. با این حال رستورانهای این کشور شمال آفریقا با حاشیههای ناچیز کار میکنند تعداد کمی عواملی از سرمایهگذاریهای اولیه بزرگ و هزینههای اجاره بالا گرفته تا افزایش هزینههای عملیاتی و کمیسیونهایی که توسط تجمیعکنندگان دریافت میشود.
کریم ال روزانه زمانی که جرأت کرد با همسرش رستورانی راه اندازی کند با این مشکلات مواجه شد. به عنوان یک علاقه مند به فضای فناوری مواد غذایی، ال روزانه شروع به کاوش در شکستهای بازار کرد و فرصتی را برای استفاده از فناوری برای کمک به رستورانها و برندهای غذایی برای جبران سرمایهگذاریهای خود با حفظ کیفیت خدمات دید.
El روزانه به TechCrunch گفت. ما میخواستیم شکاف بین رستورانها و مشتریان را پر کنیم، به آنها کمک کنیم گسترش پیدا کنند، رشد کنند و فعالیت کنند بدون مشکل از طریق فناوری و مدل اقتصاد مشترک.”
آزمایشگاه غذا تصمیمی بود که ال دالی و بنیانگذارانش احمد عثمان و وسام مسعود در سال 2020 راه اندازی کردند. پس از دو سال راه اندازی، شرکت 4.5 میلیون دلار سرمایه را قبل از شارژ جمع آوری کرد – اولین دور سرمایه گذاری خود.
4DX Ventures متمرکز در آفریقا و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در امارات متحده عربی Nuwa Capital و Shorooq Partners این حلقه را رهبری کردند که یکی از بزرگترین شرکت های مصر پس از Rabbit، Telda و Milezmore است. دیگر سرمایه گذاران شرکت کننده عبارتند از Al Faisaliah Group و Samurai Incubate.
Food Lab یک پلت فرم آشپزخانه ابری است، اما به عنوان یک شرکت زیرساخت برای رستوران ها در مصر – حدود 400000 نفر – در فضای غذا و نوشیدنی (F&B) توصیف می شود. این شرکت طیف کاملی از خدمات پایان به انتها، از جمله غذاهای ابری (آشپزخانه به عنوان یک سرویس) و تحویل را ارائه می دهد..
“اگر گسترش یک رستوران دشوار است، شاید به دلیل مشکلات مالی و حاشیه های کم، ممکن است وارد یکی از آشپزخانه های ابری ما در اطراف قاهره شوند. عثمان، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل TechCrunch گفت: ما همه چیز از عرضه تا تحویل را اجرا خواهیم کرد.
“علاوه بر این، یکی از بزرگترین مشکلاتی که در فضای F&B مشاهده می کنیم، به ویژه با تغییرات در زنجیره تامین، قیمت مواد اولیه است. استثنایی فرار. بنابراین کار دیگری که ما برای آنها انجام می دهیم تامین است اقلام عمده فروشی از لیست تامین کنندگان ما و ارائه آنها.”
مشاور برند مجازی در آزمایشگاه مواد غذایی – اساسا کنترل پنل مبتنی بر داده با یادگیری ماشین – داده ها را دموکراتیزه می کند و اطلاعات دقیقی در مورد این مارک ها ارائه می دهد مربوط به عملیات و امور مالی آنها سایر اطلاعات شامل مهندسی مجدد منو، بازاریابی، حاشیه سودآوری، تقسیم بندی مشتری و طبقه بندی شخصیت خریدار است.
ارائهدهنده غذای ابری مصری ادعا میکند که پلتفرم آن به صاحبان رستورانهای موجود اجازه رشد میدهد نمایی و برندهای جدید برای حرکت از مفهومی به راه اندازی فقط 10 روز.”
آنچه ما می خواهیم انجام دهیم این است که این رابط باشد. ما می خواهیم این نزدیکترین آشپزخانه یا نزدیکترین آشپزخانه را با دورترین اشتها به هم وصل کنیم. آشپزخانه های ابری ممکن است تنها چیزی باشد که ما با آن شروع می کنیم و سفارش می دهیم، اما عثمان گفت: ما یک بازی زیرساختی هستیم.
“ما در تلاش هستیم تا به روشی ادغام کنیم که به آنها کمک کند [restaurants] رشد. اگر آنها مشکلی دارند، ما از پلتفرم فناوری و دانش خود برای کمک به آنها در انجام این کار و رفع همه این موانع استفاده می کنیم.. این است واقعا کاری که ما سعی می کنیم انجام دهیم.”
LR: وسام مسعود، کریم الدالی و احمد عثمان
در اکتبر 2020، آزمایشگاه غذا با یک آشپزخانه راه اندازی شد. اگرچه این استارتاپ مواد غذایی سال گذشته مکان دیگری افتتاح کرد، اما بنیانگذاران گفتند که سفارشات The Food Lab 10 برابر شده و درآمد از آن زمان تاکنون افزایش یافته است. شروع 60 برابر شده است.
این شرکت گفت که بیش از 50 رستوران و برند مواد غذایی از The Food Lab استفاده می کنند و 175000 مشتری نهایی از آشپزخانه های آن سفارش داده اند.. این مشتریان شارژ می شوند درصد از درآمد آنها، از جمله هزینه های تجمیع، بازاریابی و سفارش. در نتیجه، درآمد آزمایشگاه مواد غذایی 25 تا 35 درصد در ماه افزایش یافت.
نیاز روزافزونی به آشپزخانه های ابری در بازارهای نوظهور به دلیل مزیت های هزینه ای آشکار کار در یک محیط آشپزخانه مشترک وجود دارد، به خصوص که خدمات تحویل غذا تقاضای بیشتری دارد. اکنون از همیشه
در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، تامین کنندگان شرکت کننده مانند Kune و Ando هستند نسبت فامیلی اندازه کوچک. اما بازیگران بزرگی مانند Kitopi و REEF بر خاورمیانه مسلط هستند. Food Lab ادعا می کند که اولین تامین کننده از این نوع در مصر است، که یک تقاطع در هر دو بازار است. به گفته بنیانگذاران، این سرمایهگذاری اولیه به شرکت اجازه میدهد تا در کشور توسعه بیشتری پیدا کند و زمینه ورود به خاورمیانه و جنوب صحرای آفریقا را فراهم کند.
اولین کار این است که بازار مصر را به طور کامل در اختیار بگیریم، به ویژه در قاهره یا برخی از استان های کلیدی که می خواهیم ردپایی قوی برای آنها داشته باشیم. ال گفت، بنابراین این بخشی برای گسترش جغرافیایی است روزانهکه موسس و رئیس شرکت است.
ما همچنین برنامههایی داریم که برخی از نقشهای اجتماعی و موقعیتهای عملیاتی را به عهده بگیریم. و سومین چیز این است که راه حل های فناوری خود را برای مشتریان، شرکا و مشتریان خود بیشتر توسعه دهیم”