
شرکت فناوری ادتک آفریقای جنوبی FoondaMate سرمایه اولیه 2 میلیون دلاری را در حلقه ای به رهبری LocalGlobe، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در بریتانیا، برای تشویق پذیرش چت بات واتساپ و فیس بوک خود در سراسر جهان تضمین کرده است.
Foondamate با دادن پاسخ فوری به سؤالات و دسترسی به اسناد تجدید نظر به دانش آموزان در بررسی آنها کمک می کند و در عین حال آنها را در پاسخ به سؤالات راهنمایی می کند.
Dakod Magagula یکی از بنیانگذاران این شرکت به TechCrunch گفت که هدف این استارتاپ دانش آموزان دبیرستانی در بازارهای نوظهور است، جایی که Whatsapp به طور گسترده استفاده می شود و دسترسی به آن بسیار ارزان تر یا رایگان است. او گفت که چت بات آموزشی او آسان برای استفاده، در دسترس است و به عنوان یک جایگزین سازمان یافته برای استفاده از موتورهای جستجو برای آموزش عمل می کند. معلمان همچنین از منابع یکپارچه FoondaMate برای تنظیم و انتشار تکالیف و به اشتراک گذاری سایر مطالب آموزشی با دانش آموزان استفاده می کنند.
ماگاگولا گفت که در آگوست 2020، زمانی که واتساپ API خود را برای کمک به کسبوکارها در ارتباط با مشتریان باز کرد، کار روی FoondaMate را آغاز کرد.
او (واتس اپ) در آن زمان در نسخه بتا بود و من شروع به بازی با او کردم… فکر می کردم این یک راه بسیار خوب برای دسترسی به مطالب درسی برای دانش آموزانی است که در همان موقعیت من هستند… زیرا اکثر دانش آموزان به آن دسترسی ندارند. اینترنت گسترده تر است اما به واتس اپ دسترسی دارید. علاوه بر این، بسیاری از ارائه دهندگان شبکه واتس اپ رایگان را برای جذب کاربران به شبکه خود ارائه می دهند. مدارس
علاوه بر این، ماگاگولا از دوران دبیرستان خود تجربه بیشتری داشت که باعث شد او امکانپذیر بودن این ایده را ببیند.
«… در سال آخر دبیرستانم در آفریقای جنوبی، از رایانهای که من و برادرم با پساندازمان خریده بودیم، برای آموزش و دانلود تمام مطالب ممیزی که میتوانستم استفاده کنم، استفاده کردم. ماگاگولا که مدیر اجرایی و مدیر فنی استارت آپ است، گفت: من پایگاه داده عظیمی از اسناد گذشته داشتم، اما راهی برای به اشتراک گذاشتن آن با دوستانم وجود نداشت و چاپ آنها هزینه زیادی داشت.
… اما مواد نقش زیادی در موفقیت من در مدرسه ایفا کردند، زیرا در کلاس خود اول شدم و عملکردم بهترین عملکرد در تاریخ مدرسه (در آن زمان) بود. و بنابراین FoondaMate ایجاد شد تا این منابع را به راحتی برای دانش آموزان در دسترس قرار دهد. پس از ادغام با Boyle، آنها قابلیت های بیشتری را اضافه کردند و آن را با خدمات اضافی ادغام کردند.

FoondaMate edtech آفریقای جنوبی 2 میلیون دلار برای توسعه چت ربات آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی خود جمع آوری می کند. اعتبار تصویر: FoodaMate
از زمان راه اندازی، FoondaMate در سراسر جهان توسط بیش از 400000 دانش آموز با استفاده از بیش از 10 زبان در بیش از 30 کشور از جمله کلمبیا، مکزیک، برزیل و اندونزی استفاده شده است – جایی که این استارت آپ اخیراً راه اندازی شده است.
Magagula گفت که این استارتاپ در حال حاضر در تلاش است تا مواد آموزشی خود را بومی سازی کند تا زبان آموزان در کشورهای بیشتری را در خود جای دهد و رشد پلت فرم خود را به بیش از 50 میلیون کاربر افزایش دهد. دور اخیر تامین مالی آن منابع مورد نیاز برای این جهش سریع را به ارمغان می آورد.
“در ابتدا، فکر می کردم FoondaMate توسط دانش آموزانی که دسترسی به Wi-Fi ندارند و افرادی که دسترسی محدود به اینترنت دارند استفاده می شود. اما واقعیت این است که توسط کسانی که اتصال اینترنتی خوبی دارند نیز استفاده میشود… زیرا این یک راه واقعاً آسان و شهودی برای دسترسی به مطالب آموزشی است.
این استارت آپ تیمی دارد که بررسی می کند که ربات کجا اطلاعات را بازیابی می کند و همچنین نتایج را برای ایمن نگه داشتن کودکان در پلت فرم نظارت می کند.
علاوه بر LocalGlobe، این حلقه شامل Emerge Education، Odunayo Eweniyi از طریق FirstCheckAfrica، Iyin Aboyeji از طریق Future Africa و LoftyInc، همراه با فرشتگان از Luno (مارکوس سوانپول) و Justworks (ایزاک اوتس) بود. آنها به شتاب دهنده XX، اولین حامی استارت آپ می پیوندند.
Ziv Reichert، شریک LocalGlobe میگوید: «رشد ویروسی FoondaMate به شدت نشان میدهد که این محصول چقدر با زبانآموزان طنینانداز میکند و در مورد درک عمیق Dacod و Tao از نیازهای کاربرانشان صحبت میکند.
“بعد از آغاز ماموریتی برای تغییر روش یادگیری دانش آموزان در آفریقا، FoondaMate اکنون به ابزاری تبدیل شده است که توسط زبان آموزان با پیشینه های مختلف، با نیازها و سبک های یادگیری متفاوت، از سراسر جهان مورد استفاده و محبوبیت قرار می گیرد. رایچرت گفت: ما معتقدیم که تعهد زیادی به یک مشکل و چشمانداز بلندمدت واقعی برای ایجاد محصولی از این دست مورد نیاز است.