
Grain، یک استارتآپ از راه دور چهار ساله که راههای پیچیدهتری برای ضبط کلیپهای ویدیویی از جلسات آنلاین برای سهولت در اشتراکگذاری، جستجو و ذخیره لحظات مهم پیدا میکند، 16 میلیون دلار از بودجه سری A تحت رهبری ببرها جمعآوری کرده است. مدیریت جهانی.
سایر حامیان این حلقه عبارتند از خود Zoom، Slack Fund، Unusual Ventures و Freestyle VC.
ما با مایک آدامز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Grain، درست دو سال پیش صحبت کردیم، در آغاز همهگیری، زمانی که Grain زودتر در راه گرفتن محتوای مبتنی بر ویدیو بود که میتوان آن را در پلتفرمهایی از جمله Twitter، Salesforce، Discord، Notion به اشتراک گذاشت. ، Slack و iMessages.
حتی در آن زمان – شاید به خصوص در آن زمان – پیشنهاد شرکت در تعدادی از سناریوها منطقی بود. دانشآموزی را در نظر بگیرید که میخواهد بخشی از یک سخنرانی مجازی را ضبط کند، یا همکار دیگری که میخواهد مهمترین قسمتهای اطلاعاتی را که در یک جلسه آنلاین منتقل میشود برجسته کند.
در آن زمان، شرکت جوان قبلاً زنگ ها و سوت های زیادی را شامل می شد. سپس آدامز به ما گفت که Grain میتواند محتوا را به ویدیو رونویسی کند و به کاربران اجازه دهد زیرنویسهای بسته را اضافه کنند. او گفت که این ویدئوها میتوانند از 30 ثانیه تا 10 دقیقه متغیر باشند و در طبلها به هم متصل شوند تا برجستهسازیهای کلی ایجاد کنند. او همچنین به ما گفت که کاربران میتوانند پس از ضبط، طول لهجه را قطع یا تنظیم کنند، و همچنین کنترل کنند که چه کسی میتواند ویدیو را پس از آن ویرایش کند تا از دستکاری بازیگران مخرب در قطعهها جلوگیری شود.
اکنون آدامز میگوید که او و برادرش جیک، مهندس نرمافزار سابق در Branch Metrics که با او شرکت را تأسیس کردهاند، همچنین شروع به فروش چشمانداز Grain درباره کتابخانههای اطلاعات مشترک به بسیاری از مشتریان خود کردهاند. آدامز می گوید: «ما در حال ساخت یک سیستم ویدئو کنفرانس برای ضبط محتوا هستیم. با Grain، کارمندان میتوانند روی بینشها یا موضوعات، روابط یا تیمها کلیک کنند و با هم همکاری کنند.
او بهعنوان یک بنیانگذار واقعی، با بیاحتیاطی این را «یک طبقه کاملاً جدید از داراییها» مینامد.
زمین جذاب است. برای مثال، بخشهای منابع انسانی میتوانند ویدیوهای استخدام را برای مراجعات بعدی ذخیره و بایگانی کنند. به روشی مشابه، میتوانید مشتریان فروش بالقوهای را تصور کنید که میخواهند مصاحبههای مشتریان را جذب و دستهبندی کنند تا برای گروه وسیعتری از شرکتکنندگان درک اشتباه یا درد در پیشنهادات شرکت آسانتر باشد.
آدامز گفت: «صدای مشتری مترادف با تحقیقات مشتری SurveyMonkey بود، اما تحقیق بیجان است. «کتابخانههایی با بینشهایی که میتوانند به تیم اجازه دهند یک لحظه کوچک داشته باشند و به اشتراک بگذارند – حتی نقشهای 10 جلسه مشتری را برجسته میکنند – راه بسیار قانعکنندهتری برای به اشتراک گذاشتن واقعیت یک تجربه است.
آدامز میگوید Grain “اطلاعات را سازماندهی میکند تا مشتریان ما بتوانند سیگنالی را در هرج و مرج و سر و صدا پیدا کنند.”
البته گرین نیز در تلاش است تا مشتریان خود را قفل کند. آدامز اذعان می کند: «یک جزء تصاحب زمین در این فرصت وجود دارد. زمانی که افراد مکانی دارند که محتوایشان در آن زندگی میکند و ادغامهای Grain and Slack یا Grain و Salesforce خود را راهاندازی کردهاند و مجموعهای از دانش را ایجاد میکنند، تعویض ارائهدهنده کار آسانی نیست.
در عین حال، خود گرین در تلاش است تا کمتر به زوم وابسته شود. در حالی که زوم تنها شرکت کنفرانس ویدیویی بود که Grain آخرین باری که با آدامز صحبت کردیم با آن کار کرد، و او میگوید: «منبع بسیار خوبی برای جذب مشتری است»، او میگوید، Grain در مورد پلتفرم ویدیویی که استفاده میکند، ناشناس است. استرس ها
در مورد پذیرش مشتری، آدامز می گوید Grain – که برای دسترسی به تمام محتوای ویدیویی موجود در کتابخانه و توانایی نامحدود برای ایجاد محتوای جدید، 19 دلار از هر کاربر در ماه دریافت می کند – اکنون “هزاران مشتری” دارد، از جمله پلت فرم Zapier SaaS.
او می افزاید که فناوری او معمولاً توسط یک بخش در شرکت پذیرفته می شود و سپس از آنجا منتشر می شود. در این زمینه، او به شرکت نرمافزاری مستقر در یوتا اشاره میکند، جایی که او میگوید مدیر محصول اولین کسی بود که از برنامه دسکتاپ Grain استفاده کرد و از آن زمان Grain ۱۰۰ «صندلی» دیگر را فروخت و هنوز جایی برای رشد میبیند. (Podium حدود 2000 کارمند دارد.)
در واقع، Grain که 27 نفر را در سراسر جهان استخدام می کند و قبلاً 4 میلیون دلار از سرمایه گذاران جمع آوری کرده است، تمرکز زیادی بر توسعه هر چه سریعتر بدون سبقت گرفتن از خود دارد.
اگرچه آدامز نمی بیند که Grain در یک بازار برد-برد عمل کند، اما رقبای زیادی وجود دارد که با آنها رقابت می کند، از جمله Debrief، Descript و Perfect Recall.
بودجه جدید باید در این زمینه کمک کند.
Grain همچنین اخیراً PingPong، یک پلتفرم پیامرسان ویدیویی که توسط YC، Techstars و MatchStick Ventures پشتیبانی میشود، خریداری کرد و جف ویتلاک، بنیانگذار پینگپانگ، را به عنوان مدیر عملیات خود استخدام کرد.
شرایط معامله فاش نشده است.