
برای کاربران اندروید، این ممکن است پایان بلیط های پارکینگ باشد که ما آنها را می شناسیم. حداقل این قولی است که گوگل با آخرین آپدیت خود داده است.
گوگل روز پنجشنبه تعدادی از ویژگی های جدید معرفی شده از طریق آخرین به روز رسانی نرم افزار خود را اعلام کرد، از جمله توانایی کاربران برای پرداخت هزینه پارکینگ با استفاده از صدای خود از طریق مشارکت با ParkMobile. هدف این است که به رانندگان کمک شود تا نقاط دردناک را از پرداخت باجه زمانی که هوا خیلی سرد است، جلسه بیش از حد انتظار طول بکشد یا جا لیوانی فضای کافی نداشته باشد، حذف کنند.
این مشارکت جدیدترین نمونه از حرکت Google برای حمل و نقل است، از جمله افزودن دوچرخه و رانندگی به Google Maps، توسعه کلید دیجیتال و همکاری با خودروسازان برای ادغام سیستم عامل اندروید خود در وسایل نقلیه.
پارکینگ میوه ای کم آویزان است که به گوگل کمک می کند تا حتی بیشتر در زندگی روزمره کاربران ادغام شود. این مشارکت با Parkmobile در حال حاضر محدود است. اما اگر گذشته به آنچه در پیش است اشاره کند، گوگل در کمترین زمان شرکای خود را اضافه خواهد کرد.
ویژگی پارک صدا به همان اندازه که به نظر می رسد ساده است. وقتی در محل پارک کردید، بگویید «Hey Google, pay for parking» (Hey Google, pay for parking). Google Pay در حال پردازش تراکنش است.
گوگل وعده می دهد: «نه سکه، نه سردرگمی».
بخشی از سردرگمی از بسیاری از برنامه های پارکینگ موجود برای دانلود ناشی می شود. ویژگی هزینه پارکینگ با استفاده از ParkMobile، برنامه شاخصی که مناطق پارکینگ را در بیش از 400 شهر در ایالات متحده هماهنگ می کند، بر بهم ریختگی غلبه می کند.
ارتقای اندروید همچنین به شما کمک میکند تا بررسی کنید که چقدر زمان روی متر باقی مانده است و با یک فرمان صوتی زمان اضافه کنید. فقط بگویید «Hey Google, parking status» یا «Hey Google, parking extension» را بگویید.
همچنین مهم است زیرا این روش دیگری است که Google به ماشین شما نفوذ می کند تا اطلاعات شخصی شما از جمله موقعیت مکانی ماشین شما را ردیابی کند. و این یک پیروزی برای گوگل در جنگ علیه اپل برای داده های شماست.
برای اپل، گوگل و آمازون، توانایی گوش دادن به ماشین شما همچنین به آنها فرصت بیشتری میدهد تا خدمات اشتراک شما را بفروشند یا اطلاعات شما را به اشخاص ثالثی بفروشند که میخواهند تبلیغات خود را با عادات رانندگی، موقعیت مکانی و موارد دیگر تطبیق دهند. داده های بیشتر منجر به فرصت های بزرگی برای غول های فناوری برای تولید درآمد بیشتر می شود.
سال گذشته، Google و ParkMobile گزینه ای را برای پرداخت هزینه پارکینگ خیابان از طریق Google Maps فعال کردند، اما توانایی پرداخت صوتی یک جهش به جلو برای کاربران Android، Google و ParkMobile – و همچنین مشتریان بالقوه شخص ثالث مشتاق داده های هدفمند است.