HubSpot آخرین شرکت SaaS برای جذب سازندگان است

HubSpot آخرین شرکت SaaS برای جذب سازندگان است

امروزه جلب توجه خریدار به طور فزاینده ای دشوار شده است. شما برای برخی از تبلیغات پول پرداخت کرده اید و برخی از پست های وبلاگ را ارسال کرده اید، و بسیار خوب بوده اید، اما با کاهش اثربخشی این کانال ها، شرکت های SaaS به دنبال محصولات رسانه ای پیچیده تر برای دستیابی به مخاطبان هدف خود هستند.

این هفته، HubSpot برنامه ای را برای دادن مقداری پول به سازندگان و بستری برای تولید پادکست و ارائه آنها به وب سایت HubSpot اعلام کرد. این شرکت امیدوار است که از دسترسی به محتوای متنوع تر بهره مند شود، در حالی که به سازندگان راهی برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری می دهد.

کایران فلانگان، معاون ارشد بازاریابی در HubSpot، در یک بیانیه خبری گفت: “گسل به یک بازار شلوغ پادکست می تواند فوق العاده دشوار باشد، به خصوص برای سازندگانی که از صفر شروع می کنند.” از طریق سازندگان HubSpot، ما می‌توانیم از موقعیت خود به‌عنوان یک رهبر در فضای محتوا برای ارتقای شهرت سازندگان نوظهور استفاده کنیم که مأموریت ما برای کمک به رشد بهتر میلیون‌ها سازمان را به اشتراک می‌گذارند.»

سازندگان علاوه بر دسترسی به پلتفرم شرکت و دسترسی گسترده‌تر، ماهانه پرداختی دریافت می‌کنند که با افزایش مخاطب، این مبلغ افزایش می‌یابد. HubSpot چهار مرحله از رشد را ایجاد کرده است که با مفاهیم ریسک مالی مطابقت دارد: راه اندازی و سری A، B و C. آنها همچنین می توانند در حین عبور از این سیستم به منابع دیگری مانند ویراستاران و تهیه کنندگان دسترسی داشته باشند.

برنت لیری، بنیانگذار و تحلیلگر ارشد CRM Essentials، معتقد است که این رویکرد یک حرکت واقعا هوشمندانه است.

«پذیرفتن سازندگان و کمک به آن‌ها برای گفتن داستان‌هایشان به HubSpot اجازه می‌دهد تا اکوسیستم محتوای خود را گسترش دهد، اما همچنین بخشی از یک اکوسیستم سازنده گسترده‌تر باشد. لیری به TechCrunch گفت: این رویکرد می تواند به HubSpot اجازه دهد تا روابط مهمی با مردم و جوامع ایجاد کند، زیرا آنها استراتژی محتوای خود را در قالب ها و کانال های دیگر توسعه می دهند.

HubSpot به عنوان یک پلت فرم بازاریابی ورودی در سال 2006 متولد شد و از وبلاگ ها برای تحریک علاقه به محصولات و خدمات شرکت استفاده می کرد. با تکامل ایده بازاریابی محتوا، فلانگان در پستی در لینکدین با اعلام برنامه جدید نوشت که ایده اصلی بازاریابی درونگرا همچنان با توسعه رشد مبتنی بر محصول، طنین انداز شده و اهمیت بیشتری پیدا می کند.

یکی دیگر از عناصر عالی در اینجا ایجاد جوامع است – افرادی که برای شما به عنوان یک برند مهم هستند – پیرامون این قطعات محتوا. فلانگان گفت که جوامع راهی برای تحریک علاقه بیشتر ایجاد می کنند، چه به طور مستقیم (درصدی از این افراد مشتری می شوند) یا به طور غیر مستقیم (آنها حداقل محتوای شما را با جهان گسترده تر به اشتراک می گذارند).

این شرکت این برنامه را با هشت پادکست با نام‌هایی مانند «محتوا سود است» و «غیر سکسی» راه‌اندازی کرد. این مضامین پادکست به نوعی به ماموریت HubSpot به عنوان یک پلتفرم فروش و بازاریابی مربوط می شود و محتوایی را ارائه می دهد که HubSpot امیدوار است علاقه به محصولات و خدمات آن را برانگیزد.

شایان ذکر است که HubSpot تنها در ایجاد برنامه هایی مانند این نیست. LinkedIn نیز مانند MailChimp رویکردی مشابه به سازندگان ارائه می‌دهد. اما آیا اشتراک گذاری این پلتفرم ها بهترین راه برای ایجاد مخاطب برای سازندگان است؟ معاوضه ها چیست؟

طبق برگه شرایط غیرعمومی ایجادکننده که توسط یک منبع به TechCrunch ارائه شده است، HubSpot حداقل 1000 دلار در ماه به سازندگان برای ایجاد پادکست هفتگی خود، صرف نظر از تعداد دانلود دریافتی، به سازندگان پرداخت می کند. به نظر می رسد این یک معامله خوب برای پادکست های جدید است، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا به یک نمایش مستقل برسید تا جایی که درآمد زیادی ایجاد کند. پادکست‌هایی که در این پایین‌ترین سطح «جای‌گیری» قرار دارند، یکبار سرمایه‌گذاری بازاریابی ۵۰۰۰ دلاری نیز دریافت می‌کنند.

اما پادکسترها باید از برخی حقوق برای دسترسی به این تزریق سریع پول چشم پوشی کنند. بر اساس توافقنامه ایجاد کننده برنامه عمومی HubSpot، شرکت در این برنامه به HubSpot مجوز دائمی برای نمایش آنها، از جمله اصلاح و ایجاد آثار مشتق شده، اعطا می کند. اگر HubSpot تشخیص دهد که میزبان قادر به انجام تعهدات خود نیست، HubSpot حق جایگزینی آن را برای خود محفوظ می دارد.

اگرچه سازندگان همچنان مالک نمایش خود هستند، مجوز دائمی HubSpot به وضوح نشان می‌دهد که این حمایت مالی با رشته‌هایی همراه است.

سخنگوی HubSpot به TechCrunch گفت: “HubSpot به حقوق سازندگان احترام می گذارد و آنها معتقدند که این تعادل عادلانه بین سازندگان و HubSpot ایجاد می کند.” HubSpot همچنین چشم پوشی از انحصار را برای سازندگانی که با شهرت خوب برنامه را ترک می کنند، در نظر خواهد گرفت.

LinkedIn همچنین اخیراً یک شبکه پادکست مشابه راه اندازی کرده است، اما از به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد توافق سازنده خودداری می کند. یکی از سخنگویان لینکدین به TechCrunch گفت که شرکای پادکست او “مالکیت کامل محتوای خود را حفظ می کنند”، اما یک توافق نامه مجوز ایجاد نکرده اند.

اما از آنجایی که شرکت‌های SaaS بیشتری شبکه‌های پادکست خود را راه‌اندازی می‌کنند، پادکست‌ها با تصمیم‌گیری‌های دشواری در مورد ارزش کنترل خلاقانه‌شان بر دسترسی به منابع مالی این برنامه‌ها مواجه خواهند شد.

چرا بسیاری از شرکت های SaaS عملیات رسانه ای خود را راه اندازی می کنند