
Hulu و Xbox یک قرارداد همکاری را اعلام کردهاند که به عنوان بخشی از ابتکار Hulu Friends of Benefits، به مشترکان فعلی Hulu آمریکا سه ماه رایگان PC Game Pass میدهد. این حرکت به سمت گیمرها به دنبال ورود نتفلیکس به بازار بازی است، جایی که استریمر تعدادی از بازیهای موبایلی بدون آگهی را بخشی از خدمات اشتراک خود قرار داده است.
با این حال، پیشنهاد Hulu و Xbox در زمان محدود است – یک ابتکار جدید بازی نیست. این شرکت ها اعلام کردند که پیشنهاد فعلی تا 23 جولای 2022 قابل استفاده است و فقط برای PC Game Pass معتبر است و نه برای Game Pass Ultimate. همچنین فقط برای مشترکین Hulu در ایالات متحده که از Game Pass جدید استفاده می کنند، می توان آن را بازخرید کرد.
به نظر می رسد این اولین بار است که Hulu چنین معامله ای را با یک شرکت بازی انجام می دهد. Xbox در سال 2020 با سرویس پخش دیگر دیزنی، Disney +، کار می کند و به مشترکین Xbox Game Pass Ultimate یک ماه رایگان در Disney + ارائه می دهد.
Hulu در بیانیه ای نوشت: «در Hulu، هر تصمیمی که می گیریم با بیننده شروع می شود. ما این کار را از طریق داستانهایی که زنده میکنیم انجام میدهیم، و با دادن فرصتی به مشترکین Hulu برای تعامل با نمایشها، فیلمها و مارکهای مورد علاقه خود از طریق مزایا و فعالسازیهای منتخب، از جمله ابتکار دوستان Hulu با مزایا، روش Hulu برای تشکر از شما. فقط یک طرفدار باشید – زیرا دوستان طرفدار آن هستند.”
PC Game Pass معمولاً 9.99 دلار در ماه هزینه دارد، بنابراین این پیشنهاد فرصتی برای گیمرهای رایانه شخصی است تا بیش از 100 بازی مختلف را امتحان کنند، از جمله عناوینی مانند Minecraft، Microsoft Flight Simulator، Forza Horizon 5، Halo، و دسترسی به بازی های EA Play مانند The Sims 4, It Takes Two و Star Wars Jedi: Fallen Order. PC Game Pass همچنین به بسیاری از بازیهای جدید در همان روزی که در خردهفروشی عرضه میشوند، دسترسی میدهد. ایکس باکس در بیانیه ای اعلام کرد که بازی های بیشتری در سه ماه آینده منتشر خواهند شد.
در حالی که گیمرهای هاردکور عاشق بازی روی کنسول هستند، تعداد شگفت انگیزی از گیمرهای اختصاصی رایانه وجود دارد. Statista نشان می دهد که 1.77 میلیارد از آنها در سراسر جهان وجود دارد و انتظار می رود تعداد آنها افزایش یابد و به طور بالقوه از 1.9 میلیارد در سال 2024 فراتر رود.
از سوی دیگر، Insider Intelligence معتقد است که تعداد گیمرهای رایانه ای تنها در سال 2022 کاهش می یابد و بازی های موبایلی غالب خواهند شد. این ممکن است توضیح دهد که چرا نتفلیکس به جای رایانه شخصی به بازی های موبایلی روی آورده است. بازی های موبایلی یکی دیگر از رقبای قابل توجه در فضای بازی است و نتفلیکس از این جمعیت گیمرهای معمولی تر در حال حرکت مراقبت کرده است. طبق گزارش Apptopia، بازی های موبایل نتفلیکس از زمان عرضه تا کنون بیش از 8 میلیون بار نصب شده است.
در ماه مارس، نتفلیکس تنها عنوان تیراندازی اول شخص خود را با نام Into the Dead 2: Unleashed معرفی کرد که می تواند جذابیت خود را برای علاقه مندان به بازی بیشتر کند. علاوه بر این، Business Insider به آگهیهای شغلی قدیمیتر در نتفلیکس اشاره کرد که ممکن است به این موضوع اشاره داشته باشد که این شرکت قصد دارد به کنسولها و بازیهای رایانهای گسترش یابد. لیست مشاغل مربوط به یک هنرمند فناوری بازی های ویدیویی بود که گفت کاندیدای ایده آل “سه یا بیشتر کنسول یا بازی رایانه ای را به عنوان مهندس یا معادل ارائه کرده است.”
مجموعه انیمیشن League of Legends او “Arcane” برای پخش کننده ها بسیار موفق بود، بنابراین جای تعجب نیست که Hextech Mayhem او، با مجوز توسعه دهنده Riot Games، با 58٪ از طرفداران League of Legends در ایالات متحده موفقیت چشمگیری داشت. بر اساس داده های تفسیر شده، احتمالاً در مقایسه با سایر سرویس های جریان، در Netflix مشترک می شود. پنجاه و پنج درصد از همه گیمرها اشتراک استریمر را انتخاب می کنند، در حالی که 27 درصد و 16 درصد از گیمرها به ترتیب طرح Hulu را بدون پشتیبانی و بدون تبلیغات انتخاب می کنند.
در مجموع، نتفلیکس 221 میلیون مشترک جهانی و سهامداران بسیار ناامید با از دست دادن 200000 مشترک در آخرین گزارش درآمد سه ماهه خود دارد. برای سه ماهه دوم سال 2022، تعداد کل اشتراکهای ترکیبی برای Disney +، Hulu و ESPN + از 205 میلیون فراتر رفت و Hulu 45.6 میلیون اشتراک داشت.
اگرچه هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه Hulu همان مسیر نتفلیکس را طی خواهد کرد، وجود ندارد، اما جالب است که سرویس های استریم بیشتری در حفره خرگوش بازی ها شروع به دنبال کردن یکدیگر کرده اند.