
در بیشتر دو سال گذشته، همهگیری، کیبوش را در سفرهای شرکتی از هر نوع قرار داده است. این باعث کاهش شور و شوق سرمایه گذاران در استارت آپ های مسافرتی (T&E) شده است، که تجربه آنها در توسعه نرم افزار سفر و سایر اشکال هزینه ها نهفته است. اما با بازگشت اشتها برای رویدادها و تعاملات شخصی به آنچه قبلا بود، T&E بار دیگر به یک مقوله مورد علاقه تبدیل می شود.
مثال: Itilite، یک شرکت توسعه نرمافزار مستقر در هند در بنگلور، T&E، امروز اعلام کرد که 29 میلیون دلار در سری C، با همکاری Tiger Global و سرمایهگذار فعلی Dharana Capital با Matrix Partners و Tenacity Ventures جمعآوری کرده است. در مصاحبه ای با TechCrunch، مدیرعامل Mayank Kukrea گفت که درآمد حاصل از آن صرف “گسترش تهاجمی” می شود.[ing] در آمریکای شمالی از طریق نوآوری محصول، فروش و بازاریابی و توسعه مشارکت.”
“پسندیدن [former] جنگجویان جاده ای که بیش از 200 شب در سال را در سفرهای کاری می گذرانند و به عنوان مشاورانی که با سازمان هایی در سراسر جهان کار کرده اند تا به آنها کمک کنند هزینه ها و تجربه کارکنان را متعادل کنند. [we] کوکردجا، که در سال 2017 شرکت Itilite را با آنیش هادیا تأسیس کرد، از طریق ایمیل به خبرنگار گفت که متوجه شد که سفر تجاری و سیستمهایی که از آن پشتیبانی میکنند ناکارآمد و ناقص هستند. «ناهماهنگی عظیم بین فرآیندهای سفر شخصی و کاری فرصت جالبی را ارائه کرد. حتی زمانی که سفرهای شخصی به طور فزاینده ای یکپارچه و «دیجیتال» می شد، سفرهای تجاری همچنان با فرآیندهای دستی کار فشرده، ساختارهای تأیید مرموز و فقدان کنترل مؤثر هزینه مواجه بود. Itilite اینگونه متولد شد.”
قبل از راهاندازی Itilite، کوکرجا فقط بیش از چهار سال را بهعنوان مدیر نامزدی در مککینزی سپری کرد تا اینکه پیشنهادی را در Myntra، مستقر در بنگلور، هند، خردهفروشی مد برای تجارت الکترونیک، پذیرفت. خدیا همچنین قبل از پیوستن به ماینترا به عنوان مدیر استراتژی و برنامه ریزی در مک کینزی به عنوان مدیر تعهد کار می کرد.
با Itilite که برای ادغام با سیستمهای سازمانی موجود طراحی شده است، Kukreja و Khadiya تلاش میکنند تا سرویسی بسازند که بتواند فرآیندهای T&E را با ارائه گزینههای سفارشیشده به مسافران که از اولویتها و جستجوهای گذشته مطلع میشوند، خودکار کند. به عنوان مثال، Itilite می تواند به طور خودکار گزارش های هزینه را بر اساس داده های سفر تولید کند و کارمندان را تشویق کند تا آنها را ارسال کنند. این محصول همچنین کارکنان را تشویق میکند تا در سفر انتخابهای مقرونبهصرفه داشته باشند و در ازای آن پاداشهای کوچکی برای آنها در نظر بگیرد.

مواد مصرفی Itilite. اعتبار تصویر: Itilite
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین همیشه در قلب محصول ما بوده اند… [it helps users] کوکریا گفت: از نظر هزینه و زمان، کارآمدتر رزرو کنید. «امروزه، با اکثر سیستمها، شرکتها باید بین یک سیستم با کاربری آسان یا یک سیستم با کنترل یکی را انتخاب کنند. هدف محصول ما ارائه ترکیبی از تجربه کاربر و کنترل کلاس سازمانی است.
Itilite همچنین دارای ابزارهای ضد تقلب داخلی است که از هوش مصنوعی برای تشخیص خطاهای ارسال استفاده می کند. بسته به اینکه به کدام داده های نظرسنجی اعتماد دارید، این یک ویژگی ضروری است. شرکت مخارج T&E Certify در تحلیلی در سال 2014 دریافت که شرکتها به دلیل گزارشهای تقلب در هزینهها، مانند هزینههای نادرست، هزینههای ساختگی، هزینههای اغراقآمیز و بازیابیهای متعدد، هر کدام 30000 دلار از دست دادند.
فضای T&E – که طبق تحقیقات Grand View Research تا سال 2027 ممکن است 17.4 میلیارد دلار هزینه داشته باشد – مملو از رقبا از جمله Concur، TripActions و Expensify است. (IDC اخیرا تخمین زده است که تا سال 2018، Concur بیش از نیمی از کل بازار T&E را در اختیار دارد.) اما Kukreja می گوید Itilite بیش از 300 مشتری دارد، از شرکت های Fortune 500 گرفته تا استارت آپ ها در ایالات متحده و هند. اگرچه او از به اشتراک گذاشتن داده های درآمد خودداری کرد، اما گفت که رزروهای سفر Itilite نسبت به ارقام قبل از همه گیری 200 درصد افزایش یافته است، در حالی که نرخ جذب مشتری این شرکت سه برابر شده است.

بنیانگذاران Itilite مایانک کوکرجا (سمت چپ) و آنیش خدیا (راست) هستند. اعتبار تصویر: Itilite
“ما مشتریانی را با ویدیویی سریعتر از همیشه اضافه می کنیم.” کوکرا گفت: این نشان میدهد که سفرهای تجاری به شدت بهبود یافته و در ماههای آینده افزایش خواهند یافت. برای بسیاری از مشتریان خود، ما تیم های آنها را در تمام مناطق جغرافیایی تغذیه می کنیم تا یک تجربه T&E یکپارچه ایجاد کنیم.”
تا به امروز، Itilite 47 میلیون دلار سرمایه مخاطره آمیز جمع آوری کرده است.