
مصرف شکر در حد اعتدال برای ما مضر نیست و توانایی انسان در تشخیص شیرینی در DNA ما حک شده است، اما با فراوانی آن در غذاها و نوشیدنی های امروزی، بیش از نیاز خود دریافت می کنیم.
شرکتها در طول سالها جایگزینهایی مانند استویا برای شکر ایجاد کردهاند، در حالی که دیگران از فناوری برای ارائه راههای جدیدی برای شیرین کردن غذاها به روشی سالمتر استفاده کردهاند. برخی از آنها عبارتند از Supplant، DouxMatok، MycoTechnology و Sensient.
Joywell Foods، یک استارت آپ در زمینه فناوری مواد غذایی، نزدیک به یک دهه است که در این بخش فعالیت می کند و یک پلت فرم پروتئین شیرین ایجاد می کند و به تجاری سازی اولین محصولات 25 میلیون دلاری خود با سرمایه گذاری نقدی سری نزدیک می شود.
این دور توسط Piva Capital با B37 Ventures، Global Brain Corporation و سرمایه گذاران موجود Khosla Ventures، Evolv Ventures، SOSV’s IndieBio و Alumni Ventures رهبری شد.
به عنوان بخشی از سرمایه گذاری، شریک Piva و یکی از بنیانگذاران Adzmel Adznan به هیئت مدیره Joywell خواهد پیوست. سرمایه گذاری جدید مجموع بودجه جویول را از زمان تأسیس شرکت مستقر در کالیفرنیا در سال 2014 توسط آلن پرلشتاین و جیسون رایدر به 38 میلیون دلار می رساند.
Joywell از یک فرآیند تخمیر میکروبی ثبت شده برای تولید پروتئین های شیرین استفاده می کند که تقریباً مشابه پروتئین های موجود در میوه ها و توت های عجیب و غریب هستند. مدیرعامل علی وینگ به TechCrunch گفت: اگرچه این پروتئین ها طعمی شبیه قند دارند – و حدود 2000 برابر شیرین تر از قند هستند – آنها بر سطح قند خون یا میکروبیوم روده تأثیری ندارند.
او افزود: “ما از نظر بیولوژیکی مستعد ولع مصرف شکر هستیم، بنابراین این چیزی نیست که واقعاً در مورد آن احساس بدی داشته باشیم.” “اگر واقعاً به مصرف امروز نگاه کنید، بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان به طور فعال به دنبال کاهش قند در رژیم غذایی خود هستند و مقصر شماره یک قندهای اضافه شده روزانه است. ما فقط باید آن را متفاوت حل کنیم، و این زیبایی تکنولوژی و کاری است که انجام می دهیم.”
زمانی که Wing حدود یک سال پیش از صنعت مراقبت های بهداشتی به شرکت ملحق شد، Joywell تنها یک پروتئین داشت. در حال حاضر حدود نیم دوجین پروتئین مشتق شده از میوه ها، مانند میوه های سرندیپیتی و کاتم، دارد و روی طیف وسیعی از محصولات کار می کند. وینگ گفت که نمیتواند دقیقاً به این محصولات بپردازد، اما این شرکت در حال حاضر روی نوشیدنیها و غذاهای کنسرو شده مانند شکلات کار میکند و میتواند تقریباً در هر دسته غذایی که شامل شکر باشد، قرار بگیرد.
جویول علاوه بر ارائه جایگزین سالمتر، انعطافپذیرتر است و میگوید که «به ازای هر یک درصد کاهش در تولید شکر، تقریباً 650000 هکتار از مزارع نیشکر صرفهجویی میشود».
این شرکت هنوز درآمد اولیه دارد، بنابراین آمار و ارقام رشد زیادی وجود نداشت که Wing بتواند در مورد آنها صحبت کند، اما او گفت که برای رهبری تجاری سازی Joywell به آن ملحق شده است و بودجه جدید تلاش های تحقیق و توسعه، توسعه و مقیاس را تسریع خواهد کرد.
او افزود: «بسیاری از کارهایی که من در 9 ماه حضورم در اینجا انجام دادهام، آزمایشهای زیادی از سوی مصرفکنندگان پیرامون بسیاری از فرمولبندیهای محصول برای ایجاد بینش در مورد عرضه بوده است. «مهم ترین گام های بعدی در فرآیند نظارتی زیاد است و چندین مرحله نظارتی در پیش رو داریم. ما همچنین در حال اضافه کردن پروتئین و ایجاد یک خط لوله در اطراف آن هستیم.”