
زمانی که جیک بریتون و تایلر دیویس، بنیانگذاران LaunchNotes با هم در Atlassian کار کردند، انتقال تغییرات از تیم های توسعه به تیم های محصول و سایر مخاطبان داخلی و خارجی دشوار بود.
تیمهای داخلی باید میدانستند که چه چیزی در راه است و آیا تغییرات قابل توجه هستند یا خیر، آیا بازاریابی، فروش، پشتیبانی یا بخش دیگری است که با مشتریان کار میکند. مشتریان باید بدانند که چه چیزی تغییر کرده است و چگونه آنها را تحت تأثیر قرار داده است. این معمولاً از طریق یادداشتهایی برای انتشارات انجام میشود، اما بنیانگذاران آنها را ثابت و ناکافی میدانستند تا بتوانند به طور کامل آنچه را که باید در مورد آخرین نسخه بدانند به ذینفعان مختلف منتقل کنند.
علاوه بر این، با رویکردهای مدرن برای توسعه، سرعت سریع تغییرات، برخی کوچک، برخی نه، که اغلب شامل دهها یا حتی صدها تغییر در روز میشوند، نگهداشتن پای شما را چالشبرانگیز میکند.
بریتون و دیویس فرصتی را دیدند تا این روند را بهبود بخشند و اطلاعاتی را در مورد آزادی کشورهای مختلف با اطلاعاتی که باید ببینند و نه بیشتر ارائه دهند. آنها Atlassian را در سال 2019 ترک کردند و LaunchNotes را برای تحقق این هدف راه اندازی کردند.
«در دو سال گذشته در LaunchNotes، ما بر انتقال تغییرات محصول در سطح بسیار بالایی تمرکز کردهایم. من و تایلر یک پایان نامه داشتیم که از Atlassian بیرون آمدیم که با توجه به اینکه تیمهای توسعه به سرعت و استقرار سریعتر و کارآمدتر کارها ادامه میدهند، نیاز روزافزونی برای هماهنگی و هماهنگی بقیه سازمان، بهویژه کاربران نهایی وجود دارد. بریتون به من گفت تغییر دهید.

نمونه ای از نحوه ارائه تغییرات LaunchNotes. اعتبار تصویر: یادداشت های راه اندازی
همانطور که آنها این ابزار را در چند سال گذشته توسعه دادند، دید گسترده تری برای ایجاد یک پلتفرم برای تیم های محصول برای برقراری ارتباط پیرامون تغییرات محصول داشتند، چیزی که آنها پلتفرم موفقیت محصول می نامند. این شرکت در یک پست وبلاگی که امروز راه اندازی این پلتفرم را اعلام کرد، نوشت: “چشم انداز ما برای پلتفرم موفقیت محصول، اتصال بخش های اصلی چرخه توسعه – مانند ارتباطات، بازخورد و برنامه ریزی – به یک پلت فرم است.”
Brereton معتقد است که شرکت او با این نوع چشم انداز تنها است و آنها به تعریف یک دسته کاملاً جدید کمک می کنند. او گفت: “این اولین در نوع خود است و ما بر این باوریم که موفقیت محصول به یک دسته جدید بزرگ و هیجان انگیز از نرم افزار تبدیل خواهد شد.”
به نظر می رسد این رویکرد کارساز است. سال گذشته، این شرکت رشد 650 درصدی درآمد را با رشد 300 درصدی در مشتریان جدید گزارش داد که به بیش از 500000 مشتری در ماه رسید.
این شرکت این را به عنوان یک تجربه مشتری یا ابزاری برای موفقیت می بیند و این شامل دریافت بازخورد از مشتریان به عنوان بخش کلیدی محصول می شود. “بازخورد مشتری در صدای مشتری یک اصل اساسی در LaunchNotes است. دیویس گفت و ما معتقدیم که یکپارچه سازی بازخورد مشتری در هر مرحله از چرخه عمر توسعه محصول کاملاً حیاتی است. این شرکت قصد دارد با ساختن رابطهایی به برنامههای مختلف دادههای مشتری، مانند CRM، Slack و Intercom شرکت، و سایر ابزارهایی که از LaunchNotes به آنها پیوند میدهند، این کار را به نوعی خودکار کند.
دیویس در واقع این شرکت را در سال 2019 تأسیس کرد، قبل از اینکه مدت کوتاهی پس از آن Brereton را استخدام کرد. آنها نسخه 1 این محصول را در می 2020 تولید کردند. این شرکت اخیراً تعداد کارمندان خود را از 8 به 15 افزایش داده است، اما قصد دارد قبل از استخدام افراد اضافی، همه چیز را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.
این دو بنیانگذار می گویند که هنگام کار در Atlassian چیزهای زیادی در مورد تنوع آموخته اند. اطلسیان تجربه شگفت انگیزی بود، زیرا تا حد زیادی به دلیل ماهیت متنوع شرکت، نه تنها از نظر جغرافیایی، بلکه تنوع تیم ها نیز وجود دارد. و این چیزی است که ما با LaunchNotes و نحوه توسعه و گسترش تیم خود بسیار به آن تکیه کرده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. دیویس گفت: “من فکر می کنم این یک بخش اساسی از ایجاد یک فرهنگ سلامت قوی در یک شرکت است.”
این شرکت امروز خبرهای مهم دیگری داشت و آن را اعلام کرد که 15 میلیون دلار سری A را برای کمک به ایجاد چشم انداز پلتفرمی که در اختیار دارد، اعلام کرد. این حلقه توسط Insight Partners رهبری میشد که Atlassian Ventures، The New Normal Fund، Essence VC و بسیاری از فرشتگان صنعت را در بر میگرفت. سرمایه گذاران اولیه Cowboy Ventures و Bull City Venture Partners نیز به این حلقه پیوستند.