
علیرغم همهگیری مداوم COVID-19، ماسک صورت دیگر برای سواران و رانندگان Lyft لازم نیست.
دیروز یک قاضی فدرال در فلوریدا کاترین کیمبال میزل دستور فدرال برای ماسک حمل و نقل که بر هواپیما، تاکسی، اتوبوس و سایر اشکال حمل و نقل عمومی تأثیر می گذارد، لغو می کند. وقتی صحبت از اشتراکگذاری رانندگی میشود، این تغییر خطمشی نیز اعمال میشود.
ابتدا، اوبر تصمیم گرفت که دیگر نیازی به استفاده از ماسک توسط رانندگان و سوارکاران نداشته باشد، اما ساعاتی بعد Lyft همین بیانیه را بیان کرد. ماسک در حال حاضر در هر دو سرویس محبوب در ایالات متحده اختیاری است
در حالی که الزام ماسک Lyft در حال اجرا بود، سواران این حق را برای خود محفوظ میدارند که در صورت عدم استفاده از ماسک، سفر را لغو کنند. Lyft اکنون این گزینه را از برنامه خود حذف می کند. به طور مشابه، اوبر به مشتریان یادآوری میکند که طبق این قوانین جدید، اگر راحت نباشند، همیشه میتوانند یک سفر را لغو کنند – اما لغو سفر میتواند باعث شود که سوارکار هزینهای داشته باشد.
هم Uber و هم Lyft دیگر سواران را از نشستن در صندلی مسافر منع نمی کنند، اگرچه اوبر سواران را تشویق می کند که در عقب بنشینند مگر اینکه گروه آنها به اندازه کافی بزرگ باشد که نیاز به صندلی جلو باشد. همچنین رانندگان مجبور نخواهند بود که پنجره ها را باز بگذارند.
لیفت در یک پست وبلاگی گفت: “ما می دانیم که همه سطوح مختلف راحتی دارند و هر کسی که می خواهد به پوشیدن ماسک ادامه دهد تشویق می شود که این کار را انجام دهد.” اما سیاستهایی مانند این احتمالاً انتقال COVID-19 را افزایش میدهند. حتی اگر راننده یا راکب بخواهد از ماسک استفاده کند، اگر فرد دیگری که در خودرو است نقاب نداشته باشد، احتمال ابتلا یا انتقال ویروس کرونا در آنها بیشتر است.
سایر شرکتهای مسافرتی خصوصی مانند امریکن ایرلاینز، آمتراک، دلتا، جتبلو، ساوثوست، اسپیریت و یونایتد ایرلاینز این هفته دستور ماسک خود را لغو کردند. به ویژه، برخی از خدمات حمل و نقل عمومی، مانند MTA در نیویورک، با الزامات ماسک مطابقت دارند، در حالی که برخی دیگر، مانند SEPTA در فیلادلفیا، دیگر نیازی به ماسک ندارند.