منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • MarketForce 40 میلیون دلار در سری A جمع آوری می کند و تامین مالی سهام BNPL را معرفی می کند

MarketForce 40 میلیون دلار در سری A جمع آوری می کند و تامین مالی سهام BNPL را معرفی می کند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

MarketForce، یک پلتفرم خرده‌فروشی و توزیع سرتاسر B2B مستقر در کنیا، 40 میلیون دلار سرمایه در سری A برای تامین مالی و گسترش سهام تجاری خود در آفریقا جمع‌آوری کرده است.

MarketForce که سال گذشته پس از گسترش فراتر از کنیا و نیجریه در اوگاندا، تانزانیا و رواندا راه اندازی شد، قصد دارد گزینه های Buy Now, Pay Later (BNPL) را برای کمک به خرده فروشان برای دسترسی به کالاهای مصرفی سریع (FMCG) معرفی کند. همچنین قصد دارد به بازارهای بیشتری در شرق و غرب آفریقا وارد شود.

از طریق برنامه تجاری بزرگ RejaReja، تاجران غیررسمی می توانند کالاها (صدها SKU) را مستقیماً از تولید کنندگان و توزیع کنندگان تهیه کنند، سفارشات را به صورت دیجیتالی انجام دهند و پرداخت کنند، پرداخت قبوض آب و برق را بپذیرند و به وام های کسب و کار خود دسترسی داشته باشند. بازار خرده فروشی RejaReja در سال 2020 به عنوان فرزند MarketForce، یک محصول SaaS برای بازارهای رسمی، که توسط Tesh Mbaabu و Mesongo Sibuti در سال 2018 تأسیس شد، راه اندازی شد.

“مأموریت ما این است که شرکت های کوچک و متوسط ​​را قادر به رشد کنیم و آنچه در طول زمان متوجه شدیم این است که وام دادن عالی است، اما باید به آنها امکان دسترسی به کالاها را بدهیم. و به همین دلیل است که ما این تامین مالی موجودی تجاری را معرفی کردیم که مانند اضافه برداشت است که می توانند کالاها را سفارش دهند و بعد از فروش آنها را پرداخت کنند. ما یک پروژه آزمایشی را شروع کرده‌ایم و به خوبی پیش می‌رود.

در طول پروژه آزمایشی، امبابو گفت که ارزش سهام سفارش سه برابر شده است، که بر تقاضا برای چنین گزینه‌های تامین مالی موجودی شخصی‌سازی شده برای معامله‌گرانی که بیشتر FMCG فروخته شده در جنوب صحرای آفریقا را می‌فروشند، تاکید می‌کند.

امبابو گفت: «ما از گسترش سرمایه در گردش بسیار آگاه هستیم و به همین دلیل مقداری بدهی انباشته شده‌ایم و همچنین به این دلیل که این زاویه فین‌تک را محدودیت بزرگ خود برای مرحله بعدی کسب‌وکار خود می‌بینیم».

این دور آخر (برابر میزان بدهی و حقوق صاحبان سهام) کل سرمایه جمع آوری شده توسط MarketForce را تاکنون به 42.5 میلیون دلار می رساند. این همچنین هفت ماه پس از آن است که استارتاپ در یک دور قبل از سری آ 2 میلیون دلار جمع آوری کرد.

دور آخر توسط V8 Capital Partners رهبری شد. مستقر در لندن و لاگوس، یک ابزار سرمایه گذاری متمرکز در آفریقا، با مشارکت Ten13 VC، SOSV Select Fund، Vu Ventures، Vastly Valuable Ventures، Uncovered Fund. سرمایه گذاران موجود که در این دور شرکت کردند عبارتند از Reflect Ventures، Greenhouse Capital، Century Oak Capital و Remapped Ventures. بنیانگذار Cellulant، Ken Njoroge، که به عنوان رئیس هیئت مدیره MarketForce می‌پیوندد، نیز در این دور شرکت کرد.

“MarketForce آنچه را که ما به عنوان یک تهدید سه گانه از نظر بازده می بینیم، نشان می دهد. توبی اوکه، شریک عمومی V8 Capital و عضو هیئت مدیره MarketForce، گفت: یک تیم اجرایی قوی با تجربه باورنکردنی، یک بازار گسترده و دست نخورده از خرده فروشان غیررسمی در سراسر قاره و یک مدل تجاری که بسیار سریع گسترش می یابد.

Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

حدود 80 درصد از خانوارها در جنوب صحرای آفریقا از طریق خرده فروشان غیررسمی تحویل داده می شوند. اعتبار تصویر: بازار نیروی

MarketForce همچنین قصد دارد تیم خود را دو برابر کرده و به 800 نفر برساند و تعداد خرده‌فروشانی را که از برنامه RejaReja استفاده می‌کنند، 2.5 برابر افزایش دهد و در چند ماه آینده به 250000 نفر برساند، در حالی که یک سال قبل 5000 نفر بود. تعداد فزاینده خرده فروشان و گسترش RejaReja همچنین به معنای بازارهای جدید برای مارک های FMCG است.

RejaReja مدلی با دارایی های سبک است، به این معنی که دارایی های سرمایه ای مانند انبارها و کامیون های تحویل را ندارد، زیرا اکثر آنها توسط شرکای آن، که شامل تولید کنندگان و توزیع کنندگان هستند، ارائه می شود. ماهیت کسب و کار به آن اجازه می دهد تا به سرعت رشد کند.

«ما در بازارهایی که در آن هستیم در دو سطح به شهرها رسیده ایم. امبابو گفت، همچنین فرصت های توزیع را برای برندهایی که قبلاً به این بازارها دسترسی نداشته اند، باز کرده است.

در مصاحبه‌ای در دسامبر گذشته، امبابو به TechCrunch گفت که RejaReja انتظار دارد تا پایان سال جاری تعداد خرده‌فروشانش به 1 میلیون برسد، زیرا در تلاش برای دیجیتالی کردن تقریباً 100 میلیون خرده‌فروش کوچک در جنوب صحرای آفریقا است.

او همچنین گفت که از زمان راه اندازی، RejaReja با بیش از 87000 سفارش در سراسر این پلتفرم با ارزش سبد میانگین 151 دلار به طور تصاعدی رشد کرده است. پیش بینی می شود با رشد 40 درصدی به صورت ماهانه، در پایان سال گذشته بیش از 60 میلیون دلار حجم تراکنش سالانه ثبت شود. رقبای اصلی RejaReja عبارتند از TradeDepot و Sokowatch.

حدود 80 درصد خرده‌فروشی‌ها در جنوب صحرای آفریقا از طریق خرده‌فروشان غیررسمی انجام می‌شود، اما این فروشگاه‌ها با تعدادی چالش از جمله کمبود، سودهای بی‌ثبات و کمبود بودجه مواجه هستند، عواملی که مانع رشد کسب‌وکارشان می‌شود.

MarketForce، از طریق RejaReja، با ارائه بازاری که در آن تاجران غیررسمی می‌توانند کالاها را مستقیماً تحویل دهند، این مشکل را حل می‌کند، که همچنین با حذف نیاز به نمایندگی و اطمینان از تحویل کالا در روز بعد، قیمت محصول را رقابتی نگه می‌دارد. همچنین از تاریخچه معاملات تجاری برای توسعه پروفایل های اعتباری مورد نیاز برای تضمین وام استفاده می کند. این استارت آپ با Pezesha – یک پلت فرم بازار مالی دیجیتال – برای وام دادن به بازرگانان خود شریک شده است.

MarketForce در حال برنامه ریزی مشارکت های بیشتری برای شامل سایر خدمات تجاری مانند بیمه، پس انداز و سرمایه گذاری است.

“هدف RejaReja این است که یک اپلیکیشن عالی در بازار غیررسمی باشد. ما می خواهیم خرده فروشان یک نقطه دسترسی برای همه خدمات مالی و دیجیتالی مختلف داشته باشند که برای پیشرفت در عصر دیجیتال به آنها نیاز دارند.