
بیش از 80 درصد از سفارشات غذا در آمریکای لاتین هنوز از طریق تلفن انجام می شود و به صورت نقدی پرداخت می شود. OlaClick، یک استارت آپ جوان که به این رستوران ها کمک می کند فروش آنلاین و جمع آوری پول دیجیتالی داشته باشند، روز پنجشنبه اعلام کرد که از تعدادی سرمایه گذار از جمله Gradient، Meta و Delivery Hero حمایت شده است.
Gradient Ventures، صندوق هوش مصنوعی گوگل، پیشتاز دور سرمایه اولیه 4.4 میلیون دلاری OlaClick است. Meta، Delivery Hero، Tribe Capital، Caffeinated Capital و Graph Ventures نیز در این راند شرکت کردند.
OlaClick رستوران ها را قادر می سازد تا تجارت الکترونیک را مستقیماً با ارائه خدمات نقطه فروش (POS) و مدیریت مشتری (CRM) و همچنین امکان دیجیتالی کردن منوها به مشتریان تسهیل کنند.
خوزه ریکو، یکی از بنیانگذاران OlaClick، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت که مشتریان می توانند سپس با این رستوران ها در واتس اپ و اینستاگرام تعامل داشته باشند و سفارشات خود را ثبت کنند.
ما در تلاش هستیم تا مشکل D2C را در آمریکای لاتین حل کنیم. وی گفت: در این منطقه فضای بزرگی برای فروش مستقیم رستوران ها به مصرف کنندگان وجود دارد. ما همچنین یک پنل اداری داریم که به رستوران ها اجازه می دهد تخفیف ها و کمپین ها را ارائه دهند. و WhatsApp برنامهای است که ما از آن برای دسترسی به کاربران استفاده میکنیم.”
همانطور که در بسیاری از بازارهای نوظهور مانند هند اتفاق می افتد، واتس اپ در منطقه آمریکای لاتین بسیار محبوب است. ریکو طی مکالمه ای در واتس اپ گفت: اینجا همه چیز در واتس اپ اتفاق می افتد. او گفت: «اینستاگرام در برزیل نیز بسیار محبوب است، بنابراین بسیاری از رستوران ها از اینستاگرام به عنوان یک کانال با ما استفاده می کنند.
ریکو OlaClick را با سه کارآفرین دیگر در سال 2020 تأسیس کرد که همه آنها مهاجر اروپایی هستند (تصویر بالا). او گفت همه آنها بیش از 10 سال است که در آمریکای لاتین نقل مکان کرده اند و زندگی می کنند و این استارت آپ تلاش آنها برای بازگشت به منطقه و ایجاد شغل برای بسیاری است.
«با فناوری بدون درز OlaClick، هر رستورانی میتواند فوراً یک فروشگاه دیجیتال باز کند و از رسانههای اجتماعی برای فروش آنلاین محصولات خود استفاده کند. Zachary Bratun-Glennon، شریک Gradient Ventures، گفت: این جریان جدیدی از درآمد را برای مشاغل در سراسر آمریکای لاتین باز می کند و فرصتی بزرگ برای OlaClick است.
OlaClick که Y Combinator را نیز در میان حامیان خود ذکر می کند، اکنون در بیش از 20 کشور حضور دارد، اما برزیل، مکزیک و کلمبیا را به عنوان بازارهای اصلی خود معرفی می کند. پلتفرم آن هر ماه بیش از 1 میلیون سفارش را از بیش از 45000 رستوران پردازش می کند.
ریکو گفت که این استارتآپ سرمایههای تازهای را برای گسترش تیم مهندسی و محصولات خود و گسترش پیشنهادات خود به شرکای رستوران سرمایهگذاری خواهد کرد. OlaClick در حال حاضر به رستورانها اجازه میدهد تا از تدارکات خود برای تحویل کالا یا مشتریان برای تحویل گرفتن آنها از رستوران استفاده کنند. این استارت آپ قصد دارد با استارتاپ های لجستیکی برای ارائه خدمات تحویل رستوران همکاری کند.
OlaClick – که در سال گذشته 35 میلیون دلار سفارشات بدون کمیسیون پردازش کرد، رقمی که امیدوار است امسال به 200 میلیون دلار افزایش یابد – همچنین اولین سرمایه گذاری متا در آمریکای لاتین است.
Sunita Parasuraman، مدیر سرمایهگذاری محصولات جدید متا، در بیانیهای گفت: ما از تیم پرشور و با استعداد OlaClick حمایت میکنیم، زیرا آنها به رستورانها در هر اندازه در آمریکای لاتین کمک میکنند مستقیماً به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند و سفارشهای WhatsApp را بهینه کنند.