
استارتآپ فرانسوی moka.care دور جدید سرمایهگذاری 16 میلیون دلاری (15 میلیون یورو) از سری A را جمعآوری کرده است. تمرکز این شرکت بر روی رفاه روانی در محل کار است. این سرویس کاملی را ارائه می دهد که بین کارکنان و بخش های منابع انسانی قرار دارد.
Left Lane Capital پیشرو دور تامین مالی امروز است. سرمایه گذار موجود Singular دوباره در حال مشارکت است. VC Origins (با مشارکت Blaise Matudi، Ilan Abehasera و Salomon Ayah) و Antoine Griezmann برای اولین بار در این شرکت سرمایه گذاری می کنند.
وقتی مردم احساس بدی دارند، اغلب از کار به عنوان یک مشکل همیشگی یاد می کنند. به همین دلیل است که سلامت روان در حال تبدیل شدن به یک موضوع کلیدی برای شرکت ها در هر اندازه و صنعت است. و دلایل زیادی برای این وجود دارد.
اولاً، شرکت ها می خواهند یک فرهنگ شرکتی مثبت برای کارکنان خود ایجاد کنند. اما خرید یک میز بیلیارد و نمایش پوسترهای الهام بخش بر روی دیوارها مهم نیست. کارمندان می خواهند بدانند که می توانند در صورت نیاز به کمک مراجعه کنند.
ارائه moka.care به عنوان یک مزیت برای کارکنان به این معنی است که شما از سلامت روانی کارکنان خود مراقبت می کنید. این هم یک سیگنال خوب و هم یک مزیت خوشایند است.
دوم، کارمندانی که احساس تعهد به کار می کنند، بهره وری بیشتری دارند و مدت طولانی تری می مانند. عقل سلیم برای رفاه ذهنی اولویت دارد، اما در سطح تجاری نیز منطقی است.
در برخی از صنایع، مانند صنعت فناوری، استخدام کارمندان جدید برای نقش های خاص بسیار دشوار شده است. به همین دلیل است که بهبود حفظ کارکنان به یک شاخص مهم برای بخش های منابع انسانی تبدیل شده است.
نتیجه moka.care است، سرویسی که هدف آن آشتی دادن منافع همه است. اگر می خواهید در مورد سلامت روان خود صحبت کنید، سخت ترین مرحله اول است. بنابراین، شارژ بر اساس استفاده است، به این معنی که اگر مردم سرویس را مفید بدانند و با آن تعامل داشته باشند، راه اندازی درآمد بیشتری ایجاد می کند. به همین دلیل است که استارتاپ می خواهد تعامل با سرویس خود را تا حد امکان آسان کند.
moka.care می تواند برای دسترسی به محتوای سلامت روان برای مراقبت از خود استفاده شود. اما کارمندان می توانند از این سرویس برای مراقبت شخصی نیز استفاده کنند.
هنگامی که کارمندان برای اولین بار به moka.care مراجعه می کنند، تیم روانشناسان شرکت به شما کمک می کنند تا موقعیت شخصی خود را درک کنید. استارتآپ میتواند توصیههایی را برای پزشکانی که با این پلتفرم کار میکنند به شما ارسال کند – میتواند یک روانشناس، یک مربی معتبر یا یک درمانگر مجاز باشد.
سپس می توانید شخصاً یا از راه دور با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید. بسته به قرارداد moka.care شرکت شما، برخی از جلسات رایگان خواهد بود و در صورت منظم بودن درمان ممکن است شروع به پرداخت کنید.
بخش های منابع انسانی نمی توانند از کارمندان خود جاسوسی کنند. اما تابلویی با نشانگرهای مختلف دریافت می کنند که به آنها کمک می کند نبض شرکت را احساس کنند. moka.care همچنین جلسات گروهی را برای مدیران و رهبران ارائه می دهد تا آنها بتوانند دانش خود را در مورد بهزیستی ذهنی بهبود بخشند.
تاکنون 100 شرکت در این سرویس ثبت نام کرده اند که به این معنی است که 15000 کارمند به moka.care دسترسی دارند. برخی از مشتریان عبارتند از Spendesk، Qonto، ManoMano، RipCurl، Volcom، L’Oréal و Engie. با دور تامین مالی امروز، این شرکت قصد دارد محصول خود را بررسی کرده و در بازارهای جدید اروپایی گسترش یابد.