
امروزه تجارت الکترونیک در هر جایی که مصرف کننده چیزی را ببیند و بخواهد انجام می شود – چه در وب سایت یا برنامه یک شرکت، یک نمایش رسانه های اجتماعی، یک بازار، جستجو یا تبلیغات. امروزه یک شرکت استارت آپی به نام Moot که به کسب و کارها و برندها کمک می کند تا از طریق تمام این کانال ها به یک روش فروش داشته باشند، ۱۸ میلیون دلار را در حلقه ای به رهبری Espresso Capital اعلام می کند تا تجارت خود را هم به صورت ارگانیک و هم از طریق M&A گسترش دهد.
در مورد اول، موت قصد دارد ساخت فناوریهای بیشتر، از جمله قابلیتهای بهبود یافته هوش مصنوعی را دو برابر کند تا به خودکارسازی و تجزیه و تحلیل بیشتر فعالیتهای مشتریانش کمک کند. در مورد دوم، موت گفت که در حال حاضر دو معامله در حال انجام است.
با شتاب تجارت الکترونیک در چند سال گذشته، این شرکت – مستقر در استافوردشایر در میدلندز انگلستان – در حال رشد بوده است. پس از رشد 300 درصدی سال به سال در سال 2021، با مشتریانی از جمله خرده فروشان مد مانند تیمبرلند و اسوس، برندهای رسانه ای مانند تیمبرلند، قرار است تا پایان سال جاری 100 میلیون پوند (130 میلیون دلار) در ARR به دست آورد. خانه زیبا و ده ها مورد دیگر.
Moot با تجربه دست اول از کاستی های راه حل های تجارت الکترونیک در بازار امروز آغاز شد. نیک موتر، موسس و مدیر عامل، یک برند آنلاین کالاهای خانگی به نام Olivia’s ایجاد کرد که در ابتدا از Shopify برای مدیریت آن استفاده کرد.
با این حال، با رشد کسب و کار، او متوجه شد که فناوری که برای فروش از طریق کانالهای مختلف استفاده میکرد، بسیار منزوی بود، و عملکردهای خاصی مانند مدیریت موجودی و تدارکات یکپارچهتر را بسیار دستوپاگیر میکرد. او و تیمش نتوانستند چیزی را در بازار پیدا کنند که نیازهای آنها را برآورده کند – پلتفرمی که به شرکت اجازه می دهد فروش را از طریق کانال های مختلف به یک روش مدیریت کند – بنابراین آن را ساختند.
با گذشت زمان، آنها متوجه شدند که دیگران برای استفاده از این ابزارها به آنها مراجعه کردند تا پولی بپردازند و در نهایت تصمیم گرفتند تجارت را از هم جدا کنند. و به این ترتیب موت متولد شد.
Mouther گفت: «ما متوجه شدیم که تقاضای زیادی در صنعت وجود دارد، به ویژه در میان شرکتهایی که در مرحله دوم رشد هستند، جایی که آنها به سقف Shopify رسیدهاند و به دنبال راهحلهای مقیاسبندی مدرنتر هستند.
امروزه این شرکت به برند اجازه می دهد تا از طریق کانال های مختلف، از جمله سایت ها و برنامه های کاربردی خود، و همچنین بازارهای شخص ثالث، عمده فروشی و موارد دیگر، ایجاد و فروش کند.
ویژگی اصلی سرویس این است که یک پایگاه داده مرکزی در پلتفرم وجود دارد که می تواند به روز شود تا فعالیت را در همه کانال های مختلف منعکس کند. اگرچه تجارت الکترونیک به خودی خود یک تجربه بسیار پراکنده است – و باید اینطور باشد و در این فرآیند به مصرف کنندگان حق انتخاب زیادی می دهد – ایده Moot این است که نیازی به تقسیم مشابه در قسمت پشتی نیست.
این یک منطقه کاملاً ناشناخته نیست: شرکتهایی مانند Shopify و WooCommerce نیز در حال ایجاد راهحلهایی برای رسیدگی به این موضوع برای شرکتها در حین گسترش و گسترش هستند. و احتمالاً طیف گسترده ای از راه حل های بدون هد و نیمه بی سر موجود در بازار مانند Commercetools نیز با همان نقطه درد سر و کار دارند. اما با توجه به اندازه صنعت تجارت الکترونیک – eMarketer تخمین می زند که در سال 2022 هزینه آن 5.5 تریلیون دلار خواهد بود – تجارت الکترونیک به عنوان یک صنعت خدمات مکانی برای همه اینها خواهد بود، و با قضاوت بر اساس رشد Moot، احتمالاً نیاز بیشتری وجود خواهد داشت. .
این منجر به معرفی برندهای بیشتر و همچنین موج جدیدی از شرکتهای دیگر که با برندها کار میکنند، مانند پخشکنندههای رول آپ، که خودشان از طریق خرید رشد میکنند، میشوند، اما در بسیاری از موارد فناوریهای شخص ثالث را برای مدیریت این خریدها معرفی میکنند. مارک ها به طور موثرتر اینجا جایی است که موت جا می شود.
Moot در فضای سریع رشد EaaS پیشرو است. ویل هاچینز، دکترای اسپرسو کپیتال، در بیانیه ای گفت: پلتفرم منحصر به فرد آنها، ترکیبی از قابلیت های عملیاتی، تجربه کاربری پیشرفته و فناوری جذب مشتری، فهرست رو به رشدی از مشتریان جهانی سطح 1 را جذب می کند. “رشد سریع در تجارت الکترونیک یک فرصت عالی برای Moot است و ما معتقدیم که این شرکت دارای تیم و پلت فرم فناوری مناسب برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در EaaS است و به مشتریان خود کمک می کند تا تجربه تجارت الکترونیکی بسیار متفاوتی را ارائه دهند. ما هیجان زده هستیم که با آنها در این مرحله هیجان انگیز بعدی رشد آنها شریک شویم.”