
Moove، یک فناوری تحرک مالی آفریقایی که بودجه وسایل نقلیه را برای رانندگان در پلتفرم های حمل و نقل مانند Uber و سایر شبکه های کنسرت فراهم می کند، 105 میلیون دلار برای بودجه جدید سری A2 جمع آوری کرده است.
سرمایه گذاران موجود Speedinvest، Left Lane Capital و thelatest.ventures (دو نفر اول سرمایه گذاران پیشرو در سری A آن هستند) این چرخه را هدایت می کنند که بین 65 میلیون دلار سهام و 40 میلیون دلار بدهی تقسیم شده است. سرمایه گذاران جدیدی مانند AfricInvest، MUFG Innovation Partners، Latitude و Kreos Capital شرکت کردند.
این اعلامیه تقریباً هفت ماه پس از بسته شدن دور 23 میلیون دلاری Moove در سری A و یک ماه پس از بسته شدن مالی 10 میلیون دلاری Mobtech Fintech انجام شد. این استارت آپ که در سال 2020 راه اندازی شد، در حال حاضر در شش شهر آفریقا: لاگوس، آکرا، ژوهانسبورگ، کیپ تاون، نایروبی و ایبادان حضور دارد.
آفریقا خانه بیش از یک میلیارد نفر است که اکثریت آنها دسترسی محدودی به وسایل نقلیه دارند یا دسترسی ندارند. در سال 2019، این منطقه کمتر از 900000 دستگاه خودروی جدید فروش داشت در مقایسه با 17 میلیون دستگاهی که در همان سال توسط ایالات متحده ثبت شده بود.
داشتن ماشین برای اکثریت مردم یک امر لوکس است. و استارتآپهایی مانند Moove به دنبال ارائه راهحلی بلندمدت با تأمین مالی وسایل نقلیه برای کسانی هستند که میتوانند از طریق مالکیت ماشین کسب درآمد کنند – رانندگان کنسرت یا کارآفرینان تحرک، همانطور که Moove آنها را توصیف میکند.
Moove که با خودروهای جدید سروکار دارد، یک گزینه انعطافپذیر برای آن دسته از رانندگانی است که میخواهند بدون نیاز به وام گرفتن از صاحبان خودرو یا گرفتن وام بانکی برای تامین مالی خودروهای خریداریشده از نمایندگیها وارد تجارت خودرو شوند.

اعتبار تصویر: حرکت
نحوه کار به این صورت است: رانندگان روی پلت فرم ثبت نام می کنند و پس از تأیید، آموزش می بینند و قراردادهایی را با Moove امضا می کنند تا به وام هایی برای خرید یا اجاره اتومبیل دسترسی پیدا کنند. این شرکت این درایورها را در پلتفرم Uber – شریک انحصاری آن در سراسر آفریقا – دریافت میکند و سپس هزینههای اجاره هفتگی را قبل از انتقال موجودی به حسابهایشان از درآمد آنها کسر میکند.
این وام ها بین 12 تا 48 ماه است و زمانی که رانندگان آنها را بازپرداخت می کنند (با نرخ بهره سالانه 8 تا 13 درصد)، خودروها را دریافت می کنند.
لادی دلانو، یکی از بنیانگذاران و یکی از مدیران اجرایی، در پاسخ به این سوال که چند راننده از آن زمان تا کنون مالکیت خودرو را به دست آورده اند، گفت: “ما توانسته ایم با داشتن وسایل نقلیه برای برخی از مشتریان خود که این برنامه را در بازارهای مختلف تکمیل کرده اند، آزادی مالی را تضمین کنیم.” با استفاده از پلت فرم. .
بنابراین ما هنوز یک تجارت جوان هستیم. کسانی که 48 ماه دارند هنوز دوره خود را کامل نکرده اند. اما برخی از کسانی که در مراحل اولیه تجارت محصولات کوتاهتر ثبتنام کردند، توانستند سود خود را پرداخت کرده و خرید کنند.
مدیر عامل ارقام دقیقی در مورد بازپرداخت وام برای خودروهای دارای بودجه، تعداد رانندگان کنسرت استفاده کننده از این پلت فرم (تا اوت گذشته 12900 ثبت نام از قبل تایید شده داشت) یا درآمد ارائه نکرد، که دلانو گفت که از سال گذشته 50 درصد در ماه رشد کرده است. سال. اوت). با این حال، او اشاره کرد که وسایل نقلیه با بودجه Moove بیش از 3 میلیون سفر را از زمان راه اندازی دو سال پیش انجام داده اند.
این عدد منحصراً مربوط به سکوهای سواری نیست. همچنین شامل دو چرخ مورد استفاده برای حمل و نقل دوچرخه، پیک و خدمات لجستیکی می شود. و کامیون ها، عمودی. از آن زمان، Moove پس از مشارکت با فروشندگانی مانند Uber و Lori به هفت شهر آفریقایی خود گسترش یافته است.
پلتفرم تامین مالی وسیله نقلیه مبتنی بر درآمد می گوید که این مدل را به گونه ای مقیاس می دهد که رانندگان را در کلاس های دیگر وسایل نقلیه مانند سه چرخه و اتوبوس درگیر کند.
در حالی که دور جدید سری A2 قدرت شلیک Moove را برای گسترش بازارهای فعلی خود فراهم می کند، همچنین به این شرکت کمک می کند تا به بازارهای جدید خارج از آفریقا حرکت کند.
یکی از بنیانگذاران که شرکت را با همکار جید راهاندازی کرد، گفت: «یکی از چیزهایی که ما پیدا کردیم و بسیار هیجانزده هستیم این است که مشکل کمبود بودجه برای کارآفرینان در زمینه تحرک منحصر به آفریقا نیست. اودونسی.
این مشکلی است که بسیاری از بازارهای نوظهور با آن مواجه هستند. بنابراین آنچه که این دور جدید به ما کمک میکند این نیست که فقط در آفریقا در بازارهای موجود و بازارهای جدید خود مقیاس کنیم، بلکه ما را قادر میسازد تا در بازارهای جدید و مناطق جدید مقیاس کنیم.
Moove هفت بازار جدید در آسیا، خاورمیانه و اروپا را در شش ماه آینده هدف قرار داده است. همانطور که می بینید، این فضای سفیدی که در تحرک فین تک پیدا کرده ایم، می خواهیم مطمئن باشیم که با این دور جدید بودجه، برای اولین بار همچنان از مزیت برخوردار خواهیم بود. دلانو افزود: ما برای ایجاد تجارت به این بازارهای جدید می رویم و در صورت نیاز با مشتریان خود ملاقات می کنیم.
کل بودجه Moove 174.5 میلیون دلار در بدهی و حقوق صاحبان سهام است. دلانو استدلال می کند که این مقدار برای پاسخگویی به تقاضاهای بازار کافی نیست. با این حال، این مقدار زیاد زرادخانه کافی برای دنبال کردن بازارهای خارج از آفریقا را فراهم می کند، جایی که مجبور بود با Autochek، FlexClub و Planet42 که از مدل های مختلف تامین مالی خودرو استفاده می کنند، رقابت کند. در بازارهای جدیدتر، Moove با بازیکنانی مانند Carro از آسیای جنوب شرقی، Drover از بریتانیا و Virtuo از فرانسه روبرو خواهد شد.
در مصاحبه ای با TechCrunch در آگوست گذشته، دلانو گفت که Moove در حال بررسی معرفی وسایل نقلیه الکتریکی برای “کارآفرینان تحرک” خود است تا حداقل 60 درصد از وسایل نقلیه ای که تامین مالی می کند در سال های آینده الکتریکی یا هیبریدی باشند. دلانو در آن زمان گفت که این مدلهای خودرو برای یک آفریقایی متوسط بسیار گران هستند، اما مشارکت Moove با تولیدکنندگان OEM آنها را مقرون به صرفه میکند.
اما فروش فرزندخواندگی به رانندگان در آفریقا تا کنون دشوار بوده است، به خصوص به دلیل عدم دسترسی به قدرت و قدرت خرید. دلانو گفت که این شرکت از این سرمایهگذاری برای کار روی رویکردی پایدارتر برای راهاندازی راهحلهای EV برای رانندگان خود در کنسرتها در آفریقا و بازارهای جدید آن استفاده میکند.
“ما موفق شده ایم یک راه حل نیجریه ای برای آنچه که اکنون می دانیم یک مشکل جهانی است ایجاد کنیم. و این برای ما هیجان انگیز است. دلانو در نیجریه گفت: «نه تنها ما این فرصت را داریم که به کمبود دسترسی کارآفرینان در زمینه جابجایی در آفریقا به منابع مالی کمک کنیم، بلکه اکنون این فرصت را داریم که این راه حل متولد نیجریه را برای بقیه جهان پیاده کنیم. مقیاس بندی مبتنی بر شرکت در سواحل آفریقا.
“این چیزی است که ما فقط به آن افتخار می کنیم و هیجان زده ایم. و من امیدوارم که این آغاز بسیاری از استارت آپ ها و راه حل های نیجریه ای باشد که قادر به حل مشکلات جهانی هستند.”