
آژانس فدرال ایالات متحده در حال بررسی یک تصادف مربوط به تسلا مدل S 2022 است که ممکن است در طی یک تصادف که منجر به کشته شدن سه نفر شد، در خلبان خودکار بوده است.
Autopilot سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا (ADAS) است که عملکردهای خودکار مانند فرمان، شتاب گیری و ترمز خودکار را انجام می دهد. بلومبرگ اولین کسی بود که این خبر را اعلام کرد.
این تصادف که در اوایل ماه جاری رخ داد، در نیوپورت بیچ کالیفرنیا رخ داد، زمانی که تسلا با یک گذرگاه تصادف برخورد کرد و با تجهیزات ساختمانی برخورد کرد و خودرو دست نخورده باقی ماند. این یکی از بیش از 30 تصادفی است که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) بررسی شده است، که همه آنها به طور بالقوه شامل خلبان خودکار هستند. از 35 بررسی ویژه در مورد تصادفات تسلا در سال 2016، از جمله ADAS شرکت خودروهای الکتریکی، خلبان خودکار تنها در سه مورد حذف شد.
در مجموع 14 مورد مرگ ناشی از تصادف در این بررسی ها گزارش شده است.
برخورد این ماه چهل و دومین موردی است که در یک بررسی تصادف ویژه NHTSA در مورد سیستمهای ADAS مانند Autopilot، کاوشگری که در سال 2016 پس از یک تصادف مرگبار در فلوریدا با تسلا مدل S دیگری که خلبان خودکار را فعال کرد، آغاز شد.
در حالی که وبسایت تسلا میگوید که «ویژگیهای خلبان خودکار فعلی نیاز به نظارت فعال راننده دارد و خودرو را مستقل نمیکند»، برند این شرکت به گمراهکردن رانندگان در مورد قابلیتهای وسایل نقلیهشان متهم شده است. این شرکت با انتخاب نامهایی مانند خلبان خودکار و «نرمافزار خودران کامل»، که جدیدتر و پیشرفتهتر ADAS تسلا است، رانندگان را با احساس امنیت کاذب مواجه میکند، علیرغم این واقعیت که فناوری آن تقریباً کاملاً مستقل نیست.