
آموزش الکترونیکی – چه به صورت مکمل مواد فیزیکی یا دروس زنده. یا محیط اصلی یا حتی تنها مورد استفاده – اکنون بخشی از تجربه آموزشی است. و اکنون یک استارتآپ اسپانیایی که پلتفرمی برای کمک به ارائه آموزش الکترونیکی در مکانهای بیشتری ایجاد کرده است، حلقهای از رشد بودجه را برای گسترش بیشتر تجارت خود اعلام میکند.
Odilo، یک استارتآپ مستقر در مادرید که پلتفرمی با برچسب سفید ایجاد کرده است که توسط شرکتها یا سازمانها برای ساخت آموزشهای الکترونیکی سفارشی B2B2C خود استفاده میشود، 60 میلیون یورو (64 میلیون دلار) جمعآوری کرده است. برگال مایلستون، سرمایه گذار مستقر در لندن، با حامیان سابق Swanlaab و CDTI این دور را رهبری کرد. Odilo برآورد خود را فاش نکرده است، اما از سال 2012 وجود داشته است و قبلا کمتر از 30 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
شاید با نام «اودیل» آشنا نباشید. رودریگو رودریگز، بنیانگذار و مدیر عامل، اودیلو را به دلیل کاتالوگ بزرگش به عنوان «نتفلیکس» برای آموزش توصیف کرد – این شرکت تا کنون کاتالوگی از 3.9 میلیون مورد، شامل حدود 3 میلیون کتاب، و همچنین پادکست، دوره های کامل و موارد دیگر را جمع آوری کرده است. . مطالبی از 6300 ناشر به 43 زبان – و این واقعیت که مردم در صورت تقاضا در این محتوا غوطه ور می شوند، از هر آنچه که می خواهید استفاده کنید.
با این حال، برخلاف نتفلیکس، به عنوان یک سرویس برچسب موقت کار می کند، بنابراین ممکن است هرگز برند Odilo را نبینید. با این حال، این احتمال وجود دارد که از یکی از پورتال های آموزشی که ارائه می دهد استفاده کرده باشید. Odilo تاکنون 8500 مشتری در 52 کشور به دست آورده است که در مجموع حدود 170 میلیون کاربر را پوشش می دهد و این لیست شامل سازمان های دولتی، کتابخانه ها و سازمان های آموزشی مانند MIT و همچنین مشتریان شرکت های بزرگ مانند گوگل و وودافون است.
رودریگز گفت که بودجه جدید برای گسترش بیشتر کاتالوگ و همچنین برای گسترش بازارهای بیشتر، به ویژه آمریکای شمالی و قاره آفریقا استفاده خواهد شد.
این شرکت از دو روند مهم فناوری رشد کرده است.
اولین مورد افزایش آموزش الکترونیکی است که در معنای وسیع آن – که می تواند هم آموزش مدرسه و هم آموزش حرفه ای و همه چیز را در بر گیرد – حدود 315 میلیارد دلار در سال 2021 تخمین زده می شود و CAGR 20 درصد برای شش دوره بعدی افزایش می یابد. سال ها به گفته محققان. البته کل این روند با کووید-19 تسریع شد، زمانی که مدارس و سایر روشهای یادگیری شخصی بسته شدند، اما حتی قبل از همهگیری این روند از قبل بزرگ بود و با توجه به اقتصاد تجربیات مجازی، احتمالاً در جای خود باقی خواهد ماند.
دوم ظهور سیستمهای بدون سر است: سرویسهایی که بهعنوان پلتفرمهای توسعهپذیر ساخته میشوند، جایی که به مشتریان این فرصت داده میشود تا از APIهای مختلف و ابزارهای دیگر برای ایجاد تجربیات شخصیشدهشان بر روی آنها استفاده کنند. آنها در سایر حوزههای فناوری که ساختن آنها از همان ابتدا بسیار پیچیده است بسیار رایج هستند – باطنهای تجارت الکترونیک (برای مثال Shopify یا Commercetools)، سیستمهای مدیریت محتوا (مثلا Contentful) – و اکنون Odilo به طور مؤثر از همان مدل استفاده میکند و کاربرد آن در آموزش الکترونیکی
(و برای اشاره، دیگرانی هستند که ایده ساختن پلتفرمهایی را دنبال میکنند که به دیگران اجازه میدهد کتابخانههای یادگیری الکترونیکی تطبیقی ایجاد کنند: Perlego در لندن خود را به عنوان Spotify برای آموزش الکترونیکی توصیف میکند، چیزی مشابه را دنبال میکند و همچنین پول به دست میآورد. این را بسازید، اما مقیاس Odilo از این نظر بسیار چشمگیر است.)
برای من قابل توجه بود که Google یکی از مشتریان Odilo است: این شرکت، یکی از غولهای بیمنازع فناوری جهان، با محصولاتی مانند Google Classroom چندرسانهای مشترک، پیشرفت زیادی در آموزش ایجاد کرده است. جستجوی مطالب دانشگاهی در Google Scholar؛ البته یوتیوب؛ موتور جستجوی اصلی آن و بسیاری موارد دیگر. روگریدوز به من گفت که او از اودیلو برای ساختن کتابخانههای آموزشی و آموزشی برای مردمش استفاده میکند، اما آیا او به اودیلو روی آورد تا یک پیشنهاد مصرفگراتر بسازد؟
نه، این پاسخ کوتاهی بود که او به من داد، اما اشاره کرد که با بسیاری از شرکتهای فناوری بزرگ صحبت کرده است که میخواهند به این نوع محصول نگاه کنند، اما ممکن است نخواهند خودشان برای ایجاد آن سرمایهگذاری کنند – حداقل نه در ابتدا. تحقیق دقیق این ایده
این بهعلاوه بازار بزرگ موجود، دو دلیل برای تمایل سرمایهگذاران به سرمایهگذاری است، حتی در زمانی که جمعآوری پول برای استارتآپها کمی دشوارتر میشود.
فرانچسکو کانسا، مدیر Bregal Milestone، در بیانیه ای گفت: “Odilo یک بازیکن نوآور در بازار محتوای آموزشی با رشد بالا است، با طیف محصولات چشمگیر، کاتالوگ محتوای عظیم و بهترین زیرساخت دیجیتال در کلاس.” “فرصت های قابل توجهی برای بین المللی سازی و مقیاس پذیری پلت فرم وجود دارد – دو اهرم ارزش که در آن Bregal Milestone تجربه قابل توجهی دارد. ODILO به عنوان یک رهبر در زمینه خود با پایگاه مشتری قوی، چسبنده و یک پیشنهاد منحصر به فرد، دقیقاً همان نوع کسب و کاری است که ما به دنبال آن هستیم و ما در مورد چشم اندازهای رشدی که در هنگام کار با هم در انتظارمان است هیجان زده هستیم.