منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • OkHi 1.5 میلیون دلار برنامه افزودنی در سطح ورودی دریافت می کند تا سرویس تأیید هوشمند آدرس خود را در سراسر آفریقا گسترش دهد

OkHi 1.5 میلیون دلار برنامه افزودنی در سطح ورودی دریافت می کند تا سرویس تأیید هوشمند آدرس خود را در سراسر آفریقا گسترش دهد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
OkHi 1.5 میلیون دلار برنامه افزودنی در سطح ورودی دریافت می کند تا سرویس تأیید هوشمند آدرس خود را در سراسر آفریقا گسترش دهد

به دلیل زیرساخت آدرس دهی ضعیف، اثبات یا پیمایش آدرس ها در آفریقا می تواند چالش برانگیز باشد. و برای برخی از کشورها مانند نیجریه، مشتریان به آن نیاز دارند دقیقا آدرس های خود را به مؤسسات مالی مانند بانک ها و فناوری های مالی برای افتتاح حساب های بانکی و دیگر ارائه می دهند.

مشتریان از فرآیندهای ناکارآمد مانند صورت‌حساب‌های آب و برق یا ارسال عوامل فیزیکی به آدرس، روش‌های طولانی و پرهزینه استفاده می‌کنند.. اما چالش راستی‌آزمایی آدرس تأثیر گسترده‌تری بر محیط اجتماعی-اقتصادی دارد.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط OkHi، یک شرکت نوپا برای رسیدگی هوشمندانه به صدها نفر از نیجریه ای ها، 78 درصد می گویند. اجباری بودند آدرس خود را برای یافتن شغل ثابت کنند. اضافی50٪ گفتند که قبض آب و برق ندارند و 57٪ گفتند که در شرایط خاص نمی توانند آدرس خود را تأیید کنند.

OkHi در حال مقابله با این چالش ها در نیجریه با فناوری خود است و 1.5 میلیون دلار توسعه بذر را برای افزایش تلاش های خود جمع آوری کرده است. این دور کل افزایش ارزش اولیه خود را به 3 میلیون دلار می رساند.

تیمبو درایسون این شرکت را در سال 2014 تاسیس کرد. محصولات آن به بانک‌ها، شرکت‌های فین‌تک و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا آدرس‌های مشتریان را از طریق گوشی‌های هوشمند خود جمع‌آوری و تأیید کنند و نیاز به قبوض آب و برق و تعاملات شخصی را جایگزین کنند.. این شرکت ادعا می کند که این تنها سرویس برای تأیید هوشمند آدرس در سراسر جهان با این ویژگی تلفن هوشمند است.

دریسون به عنوان مدیر محصول گوگل به مدت هفت سال در لندن و ایالات متحده، بخشی از تیمی بود که Google Maps را در اروپا، خاورمیانه و آفریقا راه اندازی کرد.. او برای اولین بار با این چالش روبرو شد، به خصوص در مورد کار تیم در آفریقا. اما تنها پس از گذراندن تعطیلات و سفر به مناطق شرقی و غربی این قاره بود که تصمیم گرفت گام بعدی را برای حل این مشکل بردارد..

“مشکلی که من دست اول با آن مواجه بودم، چه تلاش برای تحویل گرفتن، سپس از جومیا، در روزهای اولیه آن بود، یا اینکه آیا این مشکل بود. فقط برای ثبت نام برای سیم کارت، همه آدرس می خواستند و راهی برای دادن آدرس وجود ندارد. و من متوجه شدم که این یک مشکل بزرگ است، نه فقط برای هر نیجریه ای، بلکه برای نیمی از جهان، “بنیانگذار و مدیر عامل به TechCrunch گفت.

بیش از 4 میلیارد نفر آدرس فیزیکی رسمی ندارند و این برای اقتصاد جهان سالانه بیش از 200 میلیارد دلار هزینه دارد. بنیانگذار می گوید ماموریت بزرگ OkHi جذب افرادی است که آدرس فیزیکی ندارند مشمول در سیستم آدرس جهانی

نیجریه نقطه شروع OkHi است و ساختمان برای خدمات مالی نقطه شروع آن است. همانطور که قبلا ذکر شد، بانک ها و فناوری مالی باید آدرس مشتریان را تأیید کنند درست در کشتی معمولا گزینه‌ها دستی هستند، به این معنی که یک نماینده آدرس را به صورت آفلاین تأیید می‌کند یا روش‌های دیجیتال ناکارآمد مانند استفاده از قبوض آب و برق.

سرویس OkHi در یک برنامه موبایل بانک یا برنامه فین تک ادغام می شود و به آنها اجازه می دهد به صورت دیجیتالی آدرس دقیق مشتریان خود را جمع آوری کرده و آنها را بررسی کنید.

نحوه کار به این صورت است که کاربران به وب‌سایت OkHi می‌روند و آدرس‌هایی را با قرار دادن پین روی کارت خود با نمایش مجازی خیابان خود ایجاد می‌کنند.. OkHi این آدرس را جمع آوری می کند، اما از داده های مکان از تلفن کاربر استفاده می کند فعال بررسی کنید که تلفن چقدر در آدرسی که کاربر ذخیره کرده است صرف می کند. پس از مدتی، OkHi با استفاده از “موتور تایید مبتنی بر هوش مصنوعی” یک حساب کاربری ایجاد می کند تا تعیین کند آیا کاربر در این آدرس اقامت دارد یا خیر.

هنگامی که کاربران آدرس های خود را ایجاد و تأیید کردند، می توانند از آنها در مؤسسات مالی، شرکای OkHi، s استفاده کنند.برخی از آنها عبارتند از Interswitch از طریق محصول خود Quickteller و Stanbic IBTC. طبق بیانیه مطبوعاتی OkHi، آزمایشی که با دومی انجام شد نشان داد که محصول تأیید آدرس او 30٪ دقیق تر، 4 برابر سریع تر و 50٪ ارزان تر از استاندارد صنعت برای ارسال یک عامل فیزیکی به درب مشتری است..

OkHi 1.5 میلیون دلار برنامه افزودنی در سطح ورودی دریافت می کند تا سرویس تأیید هوشمند آدرس خود را در سراسر آفریقا گسترش دهد

درایسون گفت که این شرکت در حال مذاکره با 15 بانک دیگر و شرکت فین‌تک است و قصد دارد در ماه‌های آینده همکاری خود را با آنها آغاز کند. او همچنین اشاره کرد که OkHi خدمات خود را برای تأیید و جمع‌آوری آدرس‌های صنایعی مانند تحویل آخرین مایل، تجارت الکترونیک، تحویل غذا و خدمات اضطراری در تلاش برای تنوع بخشیدن به مشتریان خود ارائه می‌کند..

OkHi از مشتریان خود بر اساس تراکنش هزینه می گیرد. هر بار که کسب و کار با موفقیت آدرس مشتری را تأیید می کند، N500 (~ 1 دلار) شارژ می کند. OkHi ادعا می کند که “صدها هزار” کاربر دارد.

درایسون گفت که شرکت او تقاضای زیادی از سوی کسب و کارهای دیگر در سراسر جهان مانند مصر، هند، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی دارد.. با این حالاین شرکت – که تاکنون در 54 کشور آدرس ایجاد کرده است – از درخواست توسعه اجتناب می کند رسما در این بازارها بر روی نیجریه متمرکز شود، که هدف آن رسیدن به یک میلیون مصرف کننده در شش ماه آینده است.

سرمایه گذاری برای دستیابی به این امر حیاتی خواهد بود، زیرا OkHi تیم خود را – عمدتاً از راه دور با کارکنانی در نیجریه، اتیوپی، کنیا و لندن – دو برابر می کند و می خواهد استخدام کند. به صورت تهاجمی در مهندسی، فروش، محصولات و مهندسی برای تحریک رشد مصرف کننده و B2B.

سرمایه گذاران این حلقه عبارتند از Chapel Hill Denham، بنیانگذار و مدیر عامل Flutterwave، و EXFI، اتحادیه کارکنان سابق گوگل..

آنها به سرمایه گذاران موجود مانند Founders Factory Africa، Betatron و Interswitch Group می پیوندند. Bolagi Balogun، مدیر عامل Chapel Hill Denham، به هیئت مدیره OkHi خواهد پیوست.

OkHi’s یکی از بازیگران اصلی در هویت و فضای آدرس نیجریه است، از جمله YouVerify و VerifyMe. درایسون در توضیح اینکه چگونه OkHi متمایز است، گفت که شرکت او بر روی ارتباط با مردم تمرکز می کند، نه مکان ها.

من فکر می کنم که مستطیل راه برای تلاش برای درک تفاوت این است که ما روی ارتباط با مردم تمرکز کنید نه مکان ها. و منظور من از آن این است که بسیاری از مردم به تجارت یا فناوری روی می آورند اساسا آنها راهی را برای کسی فراهم می کنند که یک ساختمان یا مکانی پیدا کند، اما آنها نمی دانند چه کسی داخل است..

«و تفاوت اصلی در کاری که انجام می دهیم این است که انجام می دهیم اساسا این آدرس های تایید شده را به مردم بدهید. و این کاری است که هیچ کس دیگری در جهان انجام نمی دهد، و تفاوت اصلی دلیلی است که ما در مورد اهمیت خطاب کردن افراد صحبت می کنیم، نه مکان ها.