
جوآن مکینتاش، بنیانگذار Opaper، در حالی که در مدرسه کار می کرد، یک نانوایی آنلاین را اداره می کرد. «ساعت 3 صبح، 4 صبح از خواب بیدار شدم، به آشپزخانه رفتم و خانه به خانه رفتم، غذا تحویل دادم یا در خواربارفروشی ها گذاشتم. پس از فارغالتحصیلی، زندگی حرفهای مکینتاش قطعاً پیشرفتهتر شد – او یک مدیر ارشد محصول برای پلتفرمهای داده و یادگیری ماشین در Streetlight Data و سپس در Lacuna Technologies بود. در بازگشت به آسیای جنوب شرقی (مکینتوش در اندونزی به دنیا آمد و بزرگ شد)، او ظهور تجارت اجتماعی یا افرادی را که از طریق رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و واتساپ میفروشند، تماشا کرد و از دیدن این که مانند همه صنایع دستی او بود، شگفتزده شد. نانوایی آنلاین سالها قبل
مکینتاش گفت: «همه به همان شکلی بود که من این کار را کردم. “من پس از سالها کار در فناوری بسیار گیج شده بودم، به عنوان مثال، چرا کسی این روند را بهبود نداده است؟ چرا هنوز اینقدر دستی است؟ چرا پرداخت را برای فروشندگان و سپس گواهی پرداخت را به عنوان اسکرین شات حواله بانکی ارسال می کنید؟
او گفت در حالی که در Streetlight Data و Lacuna، مکینتاش روی محصولاتی کار میکند که قیمتگذاری، تدارکات و زنجیره تامین را بهینه میکنند، یا “اطمینان حاصل میکنند که همه چیز در مسیر درست، با سرعت مناسب و با سرعت مناسب حرکت میکند.” Opaper راه اندازی شد تا فروشندگان بازاریابی اجتماعی را با همان نوع راحتی ارائه دهد. پس از ساخت یک محصول حداقل قابل دوام که به فروشندگان تجارت اجتماعی اجازه می دهد تا یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنند، Opaper شروع به معرفی کاربران کرد و دور اولیه 1 میلیون دلار اشتراک بیش از حد را به دست آورد.
سرمایه گذاران عبارتند از Precursor Ventures، Ratio Ventures، OnDeck و سرمایه گذاران فرشته Jay Eum، شریک مدیریت GFT Ventures. بورا چانگ، مدیر عامل Bill.com Experience، و فرانک نوابی، مدیر عامل گوگل و بنیانگذار Google Tenor سال گذشته خریداری شدند. او سپس یک تیم کاملاً از راه دور متشکل از 27 نفر در کمتر از یک سال ساخت.
Opaper اکنون برای اندروید و iOS در دسترس است و تنها چهار ماه پس از عرضه، نزدیک به 19000 فروشنده در 100 شهر دارد.
این تامینکنندگان کوچک، معمولاً یک یا دو نفر را هدف قرار میدهد که در نقطهای هستند که حدود 2000 تا 5000 دلار ارزش ناخالص کالا دارند و میخواهند مقیاس خود را افزایش دهند، اما نمیتوانند زیرا مشغول پاسخ دادن به سؤالات و سفارشگیری هستند. از طریق WhatsApp. . مکینتاش گفت: «آنها به زمان نیاز دارند تا روی محصول خود تمرکز کنند و به این فکر کنند که چگونه میتوانند فروشگاههای آفلاین داشته باشند یا شاید چگونه امتیاز دهند. «اینها انواع مشتریانی هستند که این روزها بیشتر و بیشتر روی آنها تمرکز می کنیم. این کسی نیست که از قبل سه خروجی داشته باشد. این کسی است که از قبل شروع کرده است و فریاد می زند “چگونه مقیاس کنیم، چگونه مقیاس کنیم؟”
اگرچه Opaper مختص بخش خاصی نیست، مکاینتاش گفت که بیشتر کسبوکارهایی که با آن کار میکند، شرکتهای مواد غذایی و نوشیدنی هستند، از جمله آنهایی که میخواهند از کمیسیونهای بالا در برنامههای تحویل شخص ثالث جلوگیری کنند. Opaper با 13 حامل تحویل مختلف که فروشندگان می توانند به خریداران خود ارائه دهند و همچنین کیف پول های الکترونیکی و حواله های بانکی برای پرداخت یکپارچه شده است.
برای مشتریان، Opaper به این معنی است که آنها مجبور نیستند با فروشندگان پیام ارسال کنند، کالاهایی را که می خواهند انتخاب کنند، پرداخت و تحویل را ترتیب دهند. در عوض، آنها به پیوند Opaper در نمایه فروشنده می روند و مانند هر فروشگاه آنلاین دیگری مواردی را به سبد خرید اضافه می کنند. اما Opaper نه تنها سفارش کالاها را در رسانه های اجتماعی برای مردم آسان می کند. مکینتاش گفت، همچنین به فروشندگان این امکان را می دهد که “تجربه مستقیم مصرف کننده داشته باشند”.
Opaper به فروشنده اجازه می دهد تا این نوع داده های مشتری را نظارت کند تا بتواند از آن برای تعامل مجدد و هدف گذاری مجدد استفاده کند. همچنین قصد دارد زنجیره تامین و ابزارهای مدیریت موجودی بیشتری را برای فروشندگان بسازد، زیرا بسیاری از فروش ها در تجارت اجتماعی پیش سفارش هستند. «وقتی صاحب یک نانوایی بودم، میخواستم مطمئن شوم که میدانم یک نفر چقدر خرید میکند تا بتوانم آنها را با کوپن یا امتیاز وفاداری هدایت کنم. این کاری است که واقعا نمی توانید به راحتی انجام دهید [third-party] بازارها، “او گفت.