
شرکت گاز و الکتریک اقیانوس آرام (PG&E) و شرکت فورد موتور در حال همکاری هستند تا بررسی کنند که چگونه پیکاپ برقی لایتنینگ جدید F-150 فورد می تواند نیروی پشتیبان را برای خانه های مشتریان در منطقه خدمات شهری کالیفرنیا تامین کند.
اوایل این هفته، PG&E اعلام کرد که با جنرال موتورز روی پروژه آزمایشی مشابهی کار خواهد کرد، که شامل آزمایش امکان شارژ دو طرفه برای ارسال برق از شبکه اصلی به باتری EV و برگشت در صورت قطعی است. این شرکت برق سال گذشته مجبور شد برق صدها و هزاران خانه و کسب و کار را قطع کند تا از آتشسوزی خطوط برق در شرایط جوی پرخطر جلوگیری کند، بنابراین با خودروسازان همکاری میکند تا راههایی برای جلوگیری از افزایش برق شبکه بیابد.
پتی پوپ، مدیرعامل PG&E در بیانیه ای گفت: «امروز ما شاهد فرصت هایی برای عبور از چهارراه صنعت انرژی و حمل و نقل هستیم. با در دسترس قرار گرفتن وسایل نقلیه الکتریکی و فناوریهای جدید شارژ، بسیار مهم است که بهتر بدانیم وسایل نقلیه الکتریکی چگونه میتوانند با شبکه ارتباط برقرار کنند و چگونه میتوانیم به بهترین شکل از مشتریان خود حمایت کنیم.»
فورد برنامههای خود را برای ساخت لایتنینگ با قابلیت شارژ دوطرفه در می 2021 اعلام کرد. منبع تغذیه پشتیبان هوشمند 9.6 کیلوواتی برای پیکاپ، یک ژنراتور داخلی که اولین بار لایتنینگ خود را آغاز میکند، میتواند تا 10 روز برق برای خانهها تامین کند. PG&E می گوید: در حین وقفه، بسته به استفاده خانگی. فورد قبلاً گفته بود که می تواند با یک بار شارژ کامل تا سه روز برق کامل خانه را تامین کند.
منبع تغذیه پشتیبان هوشمند فورد، که اگر لایتنینگ شما در زمان قطع برق روشن شود، به طور خودکار برق خانه شما را شروع می کند و پس از پایان قطعی دوباره به شارژ می رسد، اولین نصب خود را در بهار 2022 خواهد دید. ارائهدهنده خدمات انرژی خورشیدی، باتری و انرژی Sunrun، که با فورد برای نصب ایستگاه شارژر 80 آمپری فورد پرو و سیستم یکپارچهسازی خانه همکاری کرده است.
هدف PG&E از طریق استقرار اولیه با تعداد کمی از خانههای مشتری، کشف فناوری فورد و یادگیری نحوه اتصال آن به شبکه و چگونگی حفظ انعطافپذیری مشتری در هنگام قطع شبکه است. علاوه بر این، این دو شرکت قصد دارند کاربردهای اضافی فناوری شارژ دوطرفه را بررسی کنند.