
یک هفته پس از راهاندازی ابزار جدید جستجو و کشف جهانی، Plex با حذف پشتیبانی از پادکستها و پخشهای اینترنتی در این جمعه، 15 آوریل، برای شنوندگان پادکست ناراحتی ایجاد میکند.
این شرکت در یک فروم نوشت
به عنوان بخشی از تلاشهای مداوم خود برای اطمینان از صرف زمان و انرژی خود در راههایی که به بهترین وجه برای جامعه کاربران بزرگ ما خدمت میکنند، تصمیم گرفتهایم از پادکستها و پخشهای وب Plex پشتیبانی نکنیم. ما اذعان می کنیم که این تصمیم تأثیر قابل توجهی بر برخی از شما خواهد داشت و از هر گونه ناراحتی که ممکن است ایجاد کند پوزش می خواهیم. میتوانید تا جمعه، ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، به این ویژگیها در Plex دسترسی داشته باشید، که در آن زمان دیگر در دسترس نخواهند بود.
پادکستهای Plex برای اولین بار در سال 2018 و همچنین پخشهای اینترنتی اضافه شدند، اما مشخص نیست که چقدر در این سرویس که امروزه عمدتاً بر پخش تلویزیون و فیلمها تمرکز دارد، محبوبیت داشتهاند. تنها دلیلی که Plex دلیلی برای حذف این محتوا ارائه کرده است، این است که این شرکت میخواهد «زمان و انرژی خود را در راههایی صرف کند که به بهترین نحو در خدمت جامعه کاربران بزرگ ما باشد». این احتمالاً منجر به تمرکز بیشتر Plex بر روی سرویس پخش رایگان و تبلیغاتی خود می شود که اکنون شرکت را هدایت می کند.
Plex به کاربران گفت که میتوانند فهرست اشتراکهای پادکست خود را در قالب OPML با پیروی از دستورالعملهای Plex در مورد نحوه جایگزینی TOKEN با مقدار X-Plex-Token خود دانلود کنند – یک فرآیند تا حدودی فنی که ممکن است برای کاربران معمولی منطقی نباشد.
جای تعجب نیست که آنها دست به کار میشوند، زیرا کاربران دائماً از عملکردهای فعال شده با اشکال مانند پخش، مرتبسازی قسمتها و مدیریت پادکست شکایت دارند. یکی از کاربران در انجمن پشتیبانی Plex نوشت: “تجربه پادکست در Plex tbh چندان عالی نبود و من نمیتوانستم توسعه بهتر یا رفع اشکال را ببینم، بنابراین عاقلانه بود که آن را رها کنیم و منابع را در جای دیگری قرار دهیم.”
در همین حال، پخشهای وب روی سرور رسانهای Plex بسته میشوند که ضربه دیگری به این سرویس است. در بیانیه آمده است، با این حال، این یک حذف دائمی نیست و بدیهی است که “در سایر مناطق برنامه Plex زندگی می کند.” ما از Plex جزئیات حذف را خواستیم و زمانی که شرکت چیزهای بیشتری برای اشتراکگذاری داشته باشد، بهروزرسانی خواهیم کرد.
هفته گذشته، TechCrunch اضافه شدن بخش جدید Discover را اعلام کرد که یافتن، جستجو و سفارشی کردن محتوای جریان در اشتراکهای Netflix، Disney +، HBO Max، Hulu و دیگران را آسانتر میکند. Plex همچنین دارای کانال های تلویزیونی زنده رایگان است تا به کاربران «اخبار روزانه، فناوری و بازی، آشپزی، سفر، فیلم های کلاسیک و موارد دیگر» را ارائه دهد.
این تغییرات شرکتی را نشان میدهد که اکنون تمرکز بیشتری روی بخشهایی از کسبوکار دارد که باعث کسب درآمد میشود – با توجه به 50 میلیون دلاری Plex که در سال گذشته برای تقویت سرویس استریم با پشتیبانی تبلیغات خود جمعآوری کرد، جای تعجب نیست. با این حال، آنها به مأموریت اعلام شده Plex برای سازماندهی تمام رسانههای مصرفکننده، از جمله عکس، موسیقی، صدا، تلویزیون، فیلم و موارد دیگر، «فروشگاه یکجا» بودن ضربه میزنند.