
راهاندازی وسایل نقلیه خودران Pony.ai در گوانگژو مجوز رانندگی 100 روبات را به عنوان تاکسی سنتی دریافت کرد. مجوزی که به پونی اجازه می دهد برای رانندگی در وسایل نقلیه خودران خود هزینه دریافت کند، گام دیگری به سوی تجاری سازی خودروهای تگرگ خودران در چین است.
WeRide، یکی از رقبای پونی در چین، مدیریت یک خدمات مشارکت با گروه تاکسی Baiyun تحت حمایت دولت در گوانگژو از سال 2019، که باعث شد شرکت شروعی زودهنگام در مسیر تجاری سازی داشته باشد. با این حال، این است گفته شده برای اولین بار چین ارائه مجوز برای تاکسی در نظر گرفته شده برای ناوگان خودران، بدون نیاز به شراکت با اپراتور تاکسی سنتی. این مجوز همچنین ناوگان پونی را مشمول همان قوانینی میکند که بر کابینهای سنتی که توسط انسان اداره میشود، حاکم است.
Tiancheng گفت: “شامل وسایل نقلیه خودران در مدیریت یکپارچه و استاندارد تاکسی ثابت می کند که هم سیاست دولت و هم مردم به طور فزاینده ای از روباتاکسی به عنوان نوعی حمل و نقل روزانه استقبال می کنند و تجربه سفر و ثبات فنی Pony.ai را می شناسند.” لو، یکی از بنیانگذاران. و مدیر ارشد فناوری Pony.ai در بیانیه ای.
پونی، که ماه گذشته تبلیغ نامعلومی را اعلام کرد ارزش این شرکت را به 8.5 میلیارد دلار رسانددر ماه مه در منطقه نانشا گوانگژو، یک منطقه بندری به وسعت 800 کیلومتر مربع در اواسط در کنار منطقه تحت کنترل فن آوری خلیج بزرگ. طبق گفته پونی، مسافران میتوانند سفر را تحویل گرفته و از طریق اپلیکیشن PonyPilot + بین ساعت 8:30 صبح تا 22:30 شب، با کرایهها بر اساس «قیمتهای استاندارد تاکسی گوانگژو» پرداخت کنند.
این شرکت به درخواستهای اطلاعاتی درباره نوع خودروهایی که در ناوگان خود گنجانده میشود پاسخ نداد، اما عکسهایی که پونی با TechCrunch به اشتراک گذاشته، یک لکسوس مجهز به پکیج حسگر پونی را نشان میدهد.
در ابتدا، هر سفر یک راننده در صندلی جلو خواهد داشت، اگرچه پونی قصد خود را برای حذف راننده “در دوره کوتاه تا متوسط” اعلام کرده است. این یک هدف جسورانه است، زیرا هیچ دولت شهری در چین به طور رسمی اجازه نداده است که محورهای روباتی ثابت مسافران را به اطراف منتقل کنند. حتی اگر پونی بتواند راننده را حذف کند، تصور اینکه چنین سرویسی در کوتاه مدت در مرکز شلوغ گوانگژو اجازه فعالیت داشته باشد سخت است.
پونی گفت که قصد دارد به تدریج دامنه و دامنه خدمات خود را به سایر نقاط شهر گسترش دهد، اما زمان آن را مشخص نکرد.
Pony.ai برای واجد شرایط بودن برای گواهینامه باید تستهای ایمنی سخت و سایر تستهای صلاحیت چندجانبه خودرو را که توسط سازمانهای بازرسی ملی تعیین شدهاند، مانند حداقل 24 ماه پشت سر بگذارد. [autonomous driving (AD)] در بیانیه این شرکت آمده است: آزمایش در چین و / یا سایر کشورها، حداقل 1 میلیون کیلومتر مسافت پیموده شده آزمایشی، حداقل 200000 کیلومتر آزمایش AD در منطقه آزمایش تعیین شده گوانگژو و بدون دخالت در تصادفات جاده ای با مسئولیت فعال.
در کالیفرنیا، جایی که پونی در حال آزمایش قابلیتهای بدون راننده خود بود، اخیراً این شرکت مجبور به انجام این کار شد. نرم افزار رانندگی خودکار خود را دانلود کنید پس از سه تصادف در ماه اکتبر که باعث شد اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مجوز فعالیت شرکت را به حالت تعلیق درآورد.
گوانگژو اولین شهری نیست که پونی برای رباتیک هزینه می گیرد. این شرکت همراه با خدمات رانندگی خودران Baidu، در پکن مجوز دریافت کرد نوامبر گذشته برای شارژ مسافران در یک منطقه خلبان کوچک در حومه شهر.
پونی همچنین در حال آزمایش خودروهای خودران در شانگهای و شنژن و همچنین در فریمونت و ارواین، کالیفرنیا است. این شرکت گفت که تا اواسط آوریل بیش از 700000 سفر انجام داده است، اگرچه بیشتر این سفرها احتمالاً در چین انجام شده است.
این شرکت گفت که اگر تجاری سازی در گوانگژو و پکن موفقیت آمیز باشد، پونی قصد دارد سال آینده ردپای تجاری رباتاکسی خود را به دو شهر بزرگ دیگر چین گسترش دهد و برای سال های 2024 و 2025 برنامه ریزی شده است. پونی به درخواستها برای توضیح بیشتر یا اینکه آیا برای مجوزهای مکان در کالیفرنیا درخواست داده است، پاسخ نداد.
این شرکت در نظر داشت سال گذشته با ادغام SPAC در نیویورک عمومی شود، اما این برنامه ها انجام شد بر اساس گزارش ها پس از اینکه این شرکت نتوانست از دولت چین تضمین کند که تحت سرکوب شرکت های فناوری چینی قرار نخواهد گرفت، به حالت تعلیق درآمد.