
Reebelo مستقر در سنگاپور با دفاتری در آسیا و استرالیا، میخواهد خرید فناوری استفاده شده را به عنوان یک دستگاه کاملاً جدید مطلوب کند. فیلیپ فرانتا، یکی از بنیانگذاران، به TechCrunch گفت: «آنچه ما دیدیم این است که بسیاری از نسلهای جوان نسبت به ایده مصرف پایدار بسیار باز هستند. ما شاهد رشد و شتاب زیادی در فضا در سرتاسر جهان و همچنین در اینجا در این منطقه هستیم، زیرا فکر میکنم در نهایت در مرحله جامعهای هستیم که متوجه شدهایم روشی که در گذشته مصرف کردهایم پایدار نیست. “
سرمایهگذاران موافق هستند و Reebelo امروز یک سری A 20 میلیون دلاری به رهبری Cathay Innovation و Jun Fund را اعلام کرد. سایر شرکتکنندگان عبارتند از FJ Labs، یکی از شرکتهای تابعه Naver KREAM، Moore Strategic Ventures، French Partners و Gandel Invest. حامیان بازگشته نیز مشارکت داشتند، از جمله Antler، Maximilian Bitner (از بنیانگذاران Lazada و مدیر عامل فعلی Vestiaire Collective، یک سایت تجارت الکترونیکی برای مدیریت مد دست دوم) و مایکل کاسائو، بنیانگذار و مدیر عامل Grover، یک پلت فرم اجاره فناوری. .
آخرین بودجه Reebelo دور اولیه 1 میلیون دلاری بود که در ژوئن 2020 اعلام شد. این شرکت در سال 2019 توسط فرانتا و فابین راستویل تأسیس شد. می گوید که در کمتر از دو سال، درآمد آن به طور سالانه 600٪ رشد کرده است و اکنون 10000 مشتری ماهانه دارد و به ارزش ناخالص سالانه 100 میلیون دلار نزدیک می شود. دفاتری در استرالیا، سنگاپور، نیوزلند، هنگ کنگ، مالزی و تایوان دارد.
فرانتا و راستویل در مصاحبه ای گفتند که می خواهند استارتاپی ایجاد کنند که تاثیر اجتماعی و کارآفرینی را با هم ترکیب کند. هر دو تجربه حرفهای مرتبط در اروپا داشتند – فرانتا در برنامههای اشتراک مخابرات شرکت داشت، در حالی که راستویل در Recommerce Solutions، یک پلتفرم دستگاههای مستعمل فرانسوی، کار میکرد.
اما هر دو گفتند چیزی شبیه تجارت مجدد هنوز در سنگاپور، جایی که راستویل بزرگ شده بود، وجود نداشت.
برخلاف بسیاری از بازارهای تجارت الکترونیک، Reebelo تامینکنندگان خود را با تمرکز بر استانداردسازی وضعیت دستگاه و یک سیستم رتبهبندی خاص برای خریداران، با استفاده از معیارهایی مانند زیباییشناسی (مثلاً اگر دستگاه دارای چندین خراش است) و عمر باتری انتخاب میکند. ارائه دهندگان شریک از فروشگاه های کوچک تا پخش کننده های B2B با دستگاه های بسیار بزرگتر را شامل می شود. هدف Reebelo ایجاد بزرگترین طیف از دستگاههای مستعمل و بازسازیشده است و میگوید که در حال حاضر رهبر بازار سنگاپور و استرالیا است.
قبل از افزودن تامین کنندگان به پلتفرم خود، Reebelo آنها را بررسی می کند، شرکت های قانونی بودن آنها را بررسی می کند، رتبه های آنها را از طریق کانال های توزیع مختلف ارزیابی می کند و مطمئن می شود که آنها آماده تطابق با نقاط بازرسی و بازگشت و شرایط Reebelo هستند. مورد دوم شامل بازگشت رایگان به مدت 14 روز و یک سال گارانتی رایگان است.
فرانتا گفت: «این به فیلتر کردن تامینکنندگان در ابتدا کمک میکند، زیرا برخی نمیخواهند با گارانتی یک ساله موافقت کنند.
اما Reebelo نیز تامین کنندگان خود را به عنوان مشتریان می بیند.
Rastuil که شامل فروشندگانی می شود که تازه شروع به فروش دستگاه های کارکرده تایید شده کرده اند، گفت: “ما می خواهیم در این اقتصاد دایره ای بستری برای همه بازیگران باشیم.” “تامین کنندگان همچنین مشتریان ما هستند، زیرا ما واقعاً می خواهیم کل این اقتصاد دایره ای را با آنها در منطقه ایجاد کنیم، زیرا برای همه جدید است.”
از نظر رقابت، بنیانگذاران Reebelo می گویند که این اولین گام در منطقه APAC است، برخلاف اروپا که در حال حاضر چندین بازار برای دستگاه های دست دوم وجود دارد. به جای دیگر پلتفرمهای تجارت الکترونیک، چالش اصلی متقاعد کردن مشتریان است که دستگاههای استفادهشده میتوانند به خوبی دستگاههای کاملاً جدید باشند.
فرانتا میگوید: «در برخی از کشورهای منطقه، انگ زیادی وجود دارد، بنابراین اولین چالشی که در ابتدا باید بر آن غلبه میکردیم، ایجاد اعتماد با مشتریانمان بود. “این واقعا به معنای تغییر طرز فکر از خرید جدید به خرید دستگاه های بازسازی شده بود، اما من فکر می کنم که ما به موفقیت های زیادی دست یافته ایم.”
بودجه جدید برای استخدام حدود 50 کارمند جدید در بازارهای موجود Reebelo در بخش های مختلف و گسترش به بازارهای جدید در سال 2022 از جمله کره جنوبی استفاده می شود. او قصد دارد خدمات مالی جدیدی مانند اشتراک دستگاه، ضمانتهای تمدید شده در مناطق خاص، آسیبدیدگی یا محافظت در برابر تلفن دزدیده شده ارائه دهد. همچنین عمودهای خود را گسترش می دهد. در حال حاضر، دسته اصلی Reebelo گوشیهای هوشمند هستند، اما میخواهند تبلتها، لپتاپها و پهپادهای بیشتری بفروشند.
راجیو کشوپ، مدیر سرمایهگذاری نوآوری Cathay در بیانیهای گفت: «ریبلو بستر و بازاری را برای مصرفکنندگان فراهم میکند که دریافت کالاهای الکترونیکی را برای همه آسانتر میکند و در عین حال به حل مشکل زبالههای الکترونیکی کمک میکند. این شرکت یک پلت فرم اصلی برای اقتصاد دایره ای در آسیای جنوب شرقی و استرالیا فراهم می کند و ما مشتاقانه منتظر کمک به گسترش و رشد آنها هستیم.