
شرکت های تجاری به کسب و کار (B2B) درصد فزاینده ای از درآمد خود را از طریق اکوسیستم های شریک تولید می کنند. در نظرسنجی Accenture در سال 2018، 76 درصد از رهبران کسبوکار گفتند که مدلهای کسبوکار فعلی در پنج سال آینده غیرقابل تشخیص خواهند بود و اکوسیستمها عامل اصلی تغییر هستند. اما علیرغم اهمیت روزافزون آن، کسبوکارها لزوماً از فناوری ترویج مشارکت استقبال نکردهاند، بلکه به صفحات گسترده و جلسات طولانی مجازی یا چهره به چهره تکیه میکنند.
شاید در نتیجه، اکوسیستم های تجاری – هرچند سودآور – دارای نرخ شکست بالایی باشند. یک مطالعه BCG نشان داد که کمتر از 15٪ در دراز مدت پایدار هستند. اما لازم نیست اینطور باشد. به گفته سایمون بوچس، مدیرعامل Reveal، که همراه با گوتیه ماکلون، پرین الهوری و الکس سادونز، قصد دارد پلتفرمی بسازد که به شرکتهای B2B اجازه میدهد تا فرصتهای فروش را با شرکای خود آسانتر شناسایی کنند.
با مشتریانی از جمله Qualtrics، Tealium، Contentsquare و Vonage. امروز، Reveal اعلام کرد که 50 میلیون دلار در دور سری A به رهبری Insight Partners با Eight Roads، Chalfen Ventures و Dig Ventures جمع آوری کرده است. سرمایه کل استارت آپ استارت آپ را به حدود 54 میلیون دلار می رساند.
بوچز از طریق ایمیل به TechCrunch گفت: «سازمانها وقتی به یک مشتری شریک میفروشند ارزش دو برابری ایجاد میکنند. اما اغلب اوقات، شرکتها نمیدانند چگونه این ارزش را بدست آورند و در مشارکت سرمایهگذاری نمیکنند. رهبران شراکت هنوز جایگاه مشخصی در جدول درآمد ندارند.
قبل از راهاندازی Reveal در سال 2020، Bouches مدیرعامل Multiposting، یک استارتآپ فناوری منابع انسانی، تا سال 2018 بود که توسط SAP خریداری شد. سادونز CTO در Multiposting بود، در حالی که گوتیه پلتفرم استخدام Work4 را بنیان گذاشت. خوری مدیر توسعه تجارت در Work4 بود.
در ابتدا، Reveal، که به عنوان Sharework تأسیس شد، بر روی نقشه برداری خودکار حساب های فروش متمرکز شد – یعنی. فرآیند فهرست نویسی افرادی که در یک حساب هدف خاص کار می کنند. اما در سال 2020، این استارت آپ شروع به گسترش استراتژی محصول خود کرد و بازاریابان را هدف قرار داد که به دنبال ایجاد و تبدیل مشتریان فروش بالقوه هستند.
برخی ممکن است استدلال کنند که محصول Reveal در دسته مدیریت اکوسیستم یا ابزارهای مدیریت و ناوبری اکوسیستم شریک B2B قرار می گیرد. اما بوشز میگوید که Reveal با مشارکت تیمهای فروش و بازاریابی در فرآیند تولید سرنخ، فعال کردن فروش و گسترش اکوسیستم، یک قدم فراتر میرود.
بوچز گفت: «ما معتقدیم دسته جدیدی ایجاد کردهایم: یک پلتفرم رشد مشارکتی که به شرکتها اجازه میدهد از اکوسیستم خود برای تسریع رشد استفاده کنند. “نزدیک ترین رقیب ما یک صفحه گسترده اکسل یا شرکت هایی خواهد بود که هنوز از این پتانسیل رشد استفاده نمی کنند. البته، ما از رقبا انتظار داریم، زیرا فضای ما رشد می کند و سرمایه گذاری را از بهترین سرمایه گذاران جذب می کند، و بسیاری از شرکت ها – مانند Partnerstack، Crossbeam و Workspan – به سرعت در حال رشد هستند.
Reveal دادههای سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری موجود را جذب میکند تا حسابهای فروش رایج و همچنین سرنخهای بالقوه جدید را شناسایی کند. الگوریتم ها سعی می کنند بهترین شرکا را برای اضافه کردن به اکوسیستم شرکت شناسایی کنند، حتی اگر شرکت مستقیماً با آنها مرتبط نباشد.

اعتبار تصویر: آشکار ساختن
در این پلتفرم، اکوسیستمها از شرکای یک صنعت تشکیل شدهاند که همان بخش مشتری را هدف قرار میدهند یا یک محصول اضافی را میفروشند. ایده این است که شرکت ها بتوانند از طریق Reveal با صاحبان حساب های شریک ارتباط برقرار کنند تا با تصمیم گیرندگان کلیدی ملاقات کنند.
در طول این فرآیند، با استفاده از روش های خود (بوش از وارد شدن به جزئیات خودداری کرد)، آنها تلاش هایی را برای تعیین کمیت تأثیر اکوسیستم بر فروش کلی و خط لوله درآمد نشان می دهند.
بوشز گفت: “Reveal … به متخصصان شراکت اجازه می دهد تا به سرعت مشتریان مشترک و بالقوه با شرکا را شناسایی کنند تا فرصت های تجاری بیشتری ایجاد کنند.” “مصرف کنندگان [can] شرکای مناسب جدیدی را در شبکه Reveal پیدا کنید.
Reveal ادعا میکند که الگوریتمهای آن – که بیش از 200 میلیون رکورد مدیریت ارتباط با مشتری از بیش از 4500 مشتری این شرکت را پردازش میکنند – دقیق هستند، اما آزمایشهای خارجی برای تأیید این موضوع انجام ندادهاند. Reveal در مورد خطمشیهای جمعآوری و نگهداری دادههای خود شفافتر است و استدلال میکند که اطلاعات شخصی را ذخیره نمیکند و دادههای مدیریت ارتباط با مشتری را «به محض درخواست کاربر» حذف میکند.
بوشز گفت: «امنیت و انطباق از روز اول اولویت اصلی است تا به کاربرانمان اجازه دهیم داده های حساس و مهم را با اطمینان کامل به ما اعتماد کنند.
برنامه های آینده Reveal شامل سه برابر کردن 40 کارمند خود (طی 18 ماه آینده)، سرمایه گذاری در توسعه محصول و گسترش مرکز آموزش آنلاین خود برای متخصصان در این مشارکت است. بوشز امیدوار است در بلندمدت بزرگترین شبکه “شرکت های متصل” را با هدف اولیه تحت الشعاع قرار دادن 20000 شرکت تا پایان سال 2023 بسازد.
براد فیلدر از Insight Partners که قصد دارد به هیئت مدیره Reveal بپیوندد، گفت: “Reveal به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رهبر در رشد مشارکتی است، دسته ای نوظهور که با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شرکت ادغام می شود و به عنوان پل ارتباطی با سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری عمل می کند.” . TechCrunch در بیانیه ای. Reveal به تیمهای فروش اجازه میدهد فرصتهای جدید را شناسایی کنند و از شراکتها برای انجام معاملاتی که قبلاً هرگز نبودهاند، استفاده کنند.