
سه ماهه اول Roku در سال 2022 نشانه هایی از کندی را نشان می دهد، به ویژه با کاهش سرعت کل درآمد خالص و رشد مشترکین، که کمتر از برآورد تحلیلگران است. همچنین کاهش قابل توجهی در فروش پخش کننده های استریم به دلیل تعدادی از چالش ها وجود داشت.
با اضافه شدن تنها 1.1 میلیون حساب فعال اضافی، تعداد کل مشترکان Roku در سه ماهه اول 61.3 میلیون نفر بود. این مقدار کمی کمتر از انتظارات 61.8 میلیونی تحلیلگران بود. برای زمینه، در پایان سال 2021، Roku از 60 میلیون حساب فراتر رفت که 3.7 میلیون برای سه ماهه چهارم افزایش داشت.
Roku رشد قابل توجهی کندتر در کل درآمد خالص 28٪ در سه ماهه اول را به 737.7 میلیون دلار گزارش داد. در سه ماهه اول سال 2021، این شرکت رشد درآمد 79 درصدی را گزارش کرد.
علاوه بر این، Roku از کاهش 12 درصدی فروش پخش کننده های پخش کننده گزارش داد. این شرکت توضیح داد که این به این دلیل است که COVID-19 مدلهای تجاری و همچنین بحران مداوم در زنجیره تامین و تورم را تحریف کرده است.
در نامه ای به مدیر عامل آنتونی وود و استیو لودون، مدیر عامل شرکت، نوشت: «ما در یک محیط عملیاتی چالش برانگیز به عملکرد ثابتی دست یافتهایم و انتظار داریم که از طریق درگیریهای کلان، از جمله فشارهای تورمی، درگیریهای ژئوپلیتیکی و اختلالات زنجیره تأمین ادامه دهیم. سهامداران
دورنمای خاموش مبتنی بر ادامه مقاومت کلان میتواند به بیثباتی مانند رقبای خود در ماههای آینده منجر شود. برای سه ماهه دوم، این شرکت انتظار دارد که کل درآمد خالص با 25 درصد رشد سالانه به 805 میلیون دلار برسد که کمتر از برآورد اجماع 815.7 میلیون دلاری است.
علاوه بر این، اگرچه این شرکت پیشروترین پلتفرم استریم در ایالات متحده، کانادا و مکزیک است، اما سهام آن در هفته گذشته 6 درصد، در ماه گذشته 20 درصد و در یک سال بیش از 70 درصد کاهش یافته است.
چیزهای زیادی وجود دارد که مانع روکو می شود و سرمایه گذاری جدید Charter-Comcast می تواند رقابتی جدی به عنوان یک جمع کننده رسانه جدید باشد. منشور به تلاش 900 میلیون دلاری طی چندین سال کمک خواهد کرد.
با این حال، روکو از رقابت نمی ترسد. در طی تماس دیروز، آنتونی گفت که هزینه های مرتبط با فناوری استریم مانعی ایجاد خواهد کرد. او گفت،
این برای یک بازیکن جدید بسیار دشوار است. با توجه به سالهای طولانی که ما روی پلتفرم خود سرمایهگذاری کردهایم و همچنین رقبایمان، تصور اینکه آنها چقدر موفق خواهند بود برای شما دشوار به نظر میرسد. اما همچنین، شما فقط باید آن قیمت را به یک پایه نصب شده بزرگتر و بزرگتر مستهلک کنید تا رقابتی باشید. مقیاس بسیار مهم است.»
این شرکت بر این باور است که بدون توجه به تعداد رقبای خود همچنان به عنوان اولین سیستم فروش سیستم عامل تلویزیون در کشور باقی خواهد ماند. آنتونی اضافه کرد که Roku سالها با شرکتهای قدرتمندی مانند گوگل و آمازون رقابت کرده است، اما دلیل اینکه Roku همچنان برنده میشود این است که برخلاف یکی یا دیگری، هم در پخشکنندههای پخش جریانی و هم در تلویزیونهای هوشمند موفق باقی میماند.
آخرین نسخه نرم افزار پخش تلویزیونی آن، Roku OS 11، در ماه مارس راه اندازی شد، با تمرکز بر افزودن سفارشی سازی بیشتر به پلتفرم Roku، از جمله ویژگی جدید Roku Photo Streams و سایر موارد.
کانال Roku در اکثر موارد یک سه ماهه موفق داشت. ساعات پخش جریانی در این سه ماهه در مجموع 20.9 میلیارد ساعت در سه ماهه افزایش یافته است که نسبت به سه ماهه گذشته 1.4 میلیارد ساعت افزایش داشته است که 14 درصد است. در سال گذشته، کاربران این شرکت 73.2 میلیارد ساعت محتوا را از طریق خدمات Roku مصرف کردند.
در اوایل این هفته، Lionsgate و Roku Channel قراردادی چند ساله را اعلام کردند که در آن پلتفرم رایگان دو پنجره جداگانه دریافت خواهد کرد که در آن تا سال 2024 خانه انحصاری عناوین تئاتری آینده خواهند بود.
این یک پیروزی قابل توجه برای FAST ها (تلویزیون رایگان با پشتیبانی تبلیغات)، تبلیغ کنندگان و کاربرانی است که به محتوای رایگان بیشتری دسترسی دارند.
وود گفت
«انتقال جهانی به پخش تلویزیونی ادامه دارد و ما در حال سرمایه گذاری در فرصت مهمی هستیم که در پیش است. دارایی های منحصر به فرد ما، از جمله سیستم عامل Roku، تلویزیون Roku، کانال Roku و پلت فرم تبلیغاتی پیشرفته ما، همچنان ما را برای گسترش رهبری خود در سال های آینده قرار می دهد. ما هیجانزده هستیم که از این فرصت استفاده کنیم زیرا محتوا، بینندگان و تبلیغکنندگان بیشتر به پخش تلویزیونی روی میآورند.»
این شرکت به گسترش کتابخانه محتوای خود در کانال Roku ادامه می دهد. Roku در نامهای به سهامدار نوشت که قبلاً با A + E Networks به توافق مجوز رسیده است و Discovery + را از طریق اشتراکهای درجه یک در کانال Roku راهاندازی کرد و بیش از 70000 قسمت را برای بینندگان به ارمغان آورد.
این نامه اضافه کرد که در 3 می، Roku محتوای جدیدی را که وارد این سرویس می شود، همراه با پیشنهاداتی برای محصولات تبلیغاتی به تبلیغ کنندگان در اولین رویداد شخصی Roku Upfront ارائه خواهد کرد. عناوین جدید و آینده عبارتند از Honest Renovations، یک سری بازسازی خانه به میزبانی جسیکا آلبا و لیزی ماتیس. «In Paris for Love: Rom-com» و «Strange: The Strange Story of Al Jankovic» با بازی دانیل رادکلیف.