منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • Salesforce و Twitter خوش شانس هستند که قرارداد ادعایی 20 میلیارد دلاری آنها در سال 2016 شکست خورد.

Salesforce و Twitter خوش شانس هستند که قرارداد ادعایی 20 میلیارد دلاری آنها در سال 2016 شکست خورد.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

تماشای ایلان ماسک و تلاش دیگران برای خرید توییتر باعث شد به زمانی فکر کنم که Salesforce می خواست پلتفرم رسانه اجتماعی را بخرد.

در اوایل سال 2016، در طول کنفرانس Dreamforce Salesforce در سانفرانسیسکو، شایعاتی مبنی بر اینکه این شرکت آماده است 20 میلیارد دلار برای خرید توییتر هزینه کند، منتشر شد. در نهایت زمانی که سرمایه گذاران مخالفت کنند، از آن خارج می شود.

Salesforce در آن زمان یک شرکت بسیار کوچکتر بود و معامله بسیار بزرگی بود. شاید علاقه این شرکت از این واقعیت ناشی شود که مایکروسافت اخیراً LinkedIn را به قیمت 26 میلیارد دلار خریداری کرد و رئیس و مدیر عامل Salesforce مارک بنیوف می خواست یک جزء اجتماعی را به شرکت CRM ابری خود اضافه کند.

در آن زمان شایعه شده بود که آنها به شرکت های دیگری از جمله مایکروسافت، گوگل و ورایزون (صاحب TechCrunch در آن زمان) علاقه مند هستند. اما Salesforce به عنوان علاقه مندترین خریدار از این بسته خارج شد.

چرا توییتر؟ ایده ترکیب بخش اجتماعی توییتر با فروش و خدمات پلت فرم Salesforce بود. اما این نباید چیزی باشد که شرکت در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۶ به طور رسمی اعلام کرد، زمانی که بنیوف به فایننشال تایمز گفت مناسب نیست.

با نگاهی به گذشته، احتمالاً بهتر بود Salesforce جابجا شود، زیرا فروشنده به اندازه کافی مشغول بود. هولگر مولر، تحلیلگر در Constellation Research

Salesforce در نهایت Mulesoft را در سال 2018 به قیمت 6.5 میلیارد دلار و Tableau را با 15.7 میلیارد دلار در سال 2019 خریداری خواهد کرد، دو معامله ای که تقریباً به همان اندازه هزینه دارند و احتمالاً برای غول CRM بسیار مناسب تر از توییتر هستند.

بنابراین، توییتر یک پلتفرم مستقل باقی ماند و تا همین اواخر علاقه چندانی به ادغام و ادغام وجود نداشت.

اما اگر داستان کمی متفاوت پیش می رفت و Salesforce شرکت را تصاحب می کرد، چه؟ ما با برخی از تحلیلگرانی که صنعت CRM را پوشش می دهند صحبت کردیم تا افکار آنها را درک کنیم.

تمرکز را حفظ کنید

برای شروع، سرمایه گذاران Salesforce این ایده را دوست نداشتند و بنیوف در نهایت مجبور شد موافقت کند. برنت لیری، بنیانگذار و تحلیلگر ارشد CRM Essentials، گفت که سرمایه گذاران با این معامله مخالف هستند.

او گفت: «من فکر می‌کنم در آن زمان توجیه قیمت سخت بود، اما همیشه فکر می‌کردم خریدار مناسب می‌تواند کار مهمی با توییتر انجام دهد. “اگر Salesforce ماشه را فشار داده بود، جالب بود که ببینیم این ترکیب چه کاری می تواند انجام دهد، به خصوص اکنون که Salesforce + (بخش رسانه های شرکت) در ترکیب است.”