
تجارت الکترونیک در حال رونق است، اما در طول سال ها به طور فزاینده ای مشخص شده است که شرکت هایی که می توانند از این روند استفاده کنند – و به این رشد کمک کنند – آنهایی هستند که می توانند فناوری ناوبری فضایی مناسب را درک کنند. امروز، Salsify، یکی از استارتآپهایی که راهحلهای تجارت الکترونیکی را برای این منظور ایجاد میکند، یک دایره بزرگ 200 میلیون دلاری را اعلام میکند، مبلغی که هم از تقاضای بازار و هم موفقیت آن تا به امروز خبر میدهد.
جیسون پرسل، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران آن در مصاحبه ای به TechCrunch گفت: «بسیار شلوغ بود. “چیزی که در وهله اول ما را کاتالیز کرد، این ایده بود که تجارت چند کاناله بزرگ خواهد بود، و در دو سال گذشته، Covid این روند را بسیار واضح نشان داده است. ما اندازه خود را دو برابر کردیم.»
هدف پلتفرم Salsify خردهفروشان، برندها و شرکای مختلفی است که با آنها کار میکنند تا از اطلاعات موجودی متمرکز و محصول بهره ببرند، دادههایی که به نوبه خود میتوانند برای ارائه تجربه یکپارچهتر در محل و برای فروش این محصولات استفاده شوند. (اصطلاح ترجیحی او برای توصیف این «قفسه دیجیتال» است، که فکر میکنم نقطه شروع بسیاری از شرکتهایی است که او با آنها کار میکند و شرکتهای قدیمی آنها که کالاهای CPG را در قفسههای فیزیکی میفروشند.)
در سال 2021، ARR به 110 میلیون دلار افزایش یافت و این شرکت در حال حاضر 1200 مشتری دارد، از 800 مشتری که آخرین بار در سال 2020 با آن صحبت کردم. این لیست شامل نام های بزرگی مانند کوکاکولا، لیبی، کرافت هاینز، کلمبیا و مریخ است.
این سری F است و Salsify (نام گل وحشی گسترده) را 2 میلیارد دلار تخمین می زند. این یک جهش قابل توجه است، زیرا این شرکت زمانی که سری E خود را افزایش داد، عددی را فاش نکرد، دور 155 میلیون دلار در سال 2020 (با این حال، PitchBook آن را 805 میلیون دلار و قبلاً 308 میلیون دلار در سال 2018 تعیین کرده است). . این دور آخر توسط TPG با مشارکت صندوق فرصت رشد Permira، صندوق Neuberger Berman و ائتلاف Cap Table هدایت می شود. او اکنون بیش از 450 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
در بازار پرریسکی که در زمینه فناوری تجارت الکترونیک بسیار فعال است – اوایل امروز، استارتآپ دیگر بریتانیا، Moot، که در حال ساخت فناوری برای کمک به برندها در پیشبرد تجارت چند پلتفرمی است – بودجه 18 میلیون دلاری را اعلام کرد. هفته گذشته، شرکت دیگری در فضای مشابه، Productsup، بودجه 70 میلیون دلاری را اعلام کرد – دوری که تخمینها Salsify را به یکی از بزرگترین رقبای این فضا تبدیل میکند.
و این احتمالاً توجه شرکتهای بزرگتری را که به دنبال ادغام هستند، به خود جلب میکند، اگرچه در حال حاضر Salsify روی خود تجمیعکننده تمرکز کرده است. سال گذشته، Salsify مستقر در ایالات متحده (مستقر در بوستون) به ترتیب SKUvantage و Alkemics را خریداری کرد تا به استرالیا و فرانسه گسترش یابد.
پورسل گفت: “برندهای بزرگ می خواهند در مقیاس کار کنند و این به ما امکان می دهد وارد جغرافیای جدیدی شویم.” همچنین عملیات هایی در پرتغال و بریتانیا وجود دارد. پورسل گفت که بخشی از بودجه برای ادامه نفوذ به بازارهای بیشتر استفاده خواهد شد.
چالشی که Salsify با آن مقابله می کند بسیار بزرگ است که با رشد تجارت الکترونیک در حال رشد است. از بلوکهای اساسی خردهفروشی، مانند مدیریت موجودی تا پرداختها و تدارکات، هنوز هم چندپارگی و پیچیدگی زیادی در نحوه عملکرد تجارت الکترونیک وجود دارد. از سوی دیگر، باهوشترین شرکتها از فناوری استفاده میکنند که به آنها در مدیریت همه اینها کمک میکند، که شاید آمازون واضحترین نمونه آن باشد.
دهها، احتمالاً صدها شرکت فناوری وجود دارند که بر اساس مفهوم مسلح کردن غیرآمازونها از این دنیا با ابزارهایی ساخته شدهاند که به آنها کمک میکند تا رقابت کنند و از آمازون بهتر استفاده کنند. رویکرد Salsify مقابله با موضوعی مانند “مدیریت تجربه” (که XM را کوتاه می کند و به هر یک از خطوط تولید مختلف آن متصل می شود) و نگاه کردن به تصویر بزرگ از نظر نحوه اعمال آن نه تنها برای برندها، بلکه خرده فروشان و شرکت های مختلف است. فعالیت در این زنجیره تامین پیچیده، که همگی برای انجام کار خود به اطلاعات نیاز دارند، اما همچنین میتوانند به طور بالقوه بینشهای حیاتی (مثلاً در مورد موجودی) برای بهبود نحوه عملکرد فرآیند بزرگتر ارائه دهند.
این پلتفرم و عملکرد یکپارچهسازی گستردهتر نیز چیزی است که نشان میدهد چگونه برندهای بزرگتر متوجه شدهاند که باید در دوران مدرن کار کنند – روزهایی که روابط ارثی آنها با تامینکنندگان و کانالهای فروش فیزیکی در رقابت با رقبای نوظهور D2C کافی است گذشته است. پلتفرم های جدید مانند اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی و افراد تاثیرگذار برای ارتباط با کاربران جدید.
به همین دلیل است که سرمایه گذاران به شرکت می آیند. پرسل دور آخر را «فرصتطلبانه» توصیف کرد، زیرا شرکت هنوز سرمایهای از آخرین دور خود در بانک دارد، اما سرمایهگذارانی که میخواهند با شرکت همکاری کنند، به آن نزدیک میشوند.
آرون آگاروال، دکترای TPG، در بیانیهای گفت: «از آنجایی که رفتار مصرفکننده به سمت دیجیتال و همهکانال تغییر میکند، در طرز فکر برندها در مورد استراتژی فناوری خود و نحوه توسعه پشته فناوری خود، تحولی رخ میدهد. “از طریق پلت فرم یکپارچه خود، Salsify کردن تجربه خرید را برای مارکها، خردهفروشان و توزیعکنندگان بهینه میکند، به تعاملات مصرفکننده دامن میزند و به ثبات، سادگی و انعطافپذیری اجازه میدهد. TPG سابقه طولانی در حمایت از شرکت های پیشرو SaaS دارد و ما مشتاقانه منتظر همکاری با جیسون و تیمش برای مدیریت هستیم. Salsify کردنرشد بیشتر و رهبری بازار.”