
Tabby، پلتفرم Buy Now، Pay Later (BNPL) مستقر در دبی که به مصرف کنندگان اجازه می دهد خرید کنند، دیرتر پرداخت کنند و از بیش از 3000 برند جهانی از جمله آدیداس، IKEA و Bloomingdale درآمد کسب کنند، گسترش سری B دلاری را تکمیل کرده است. 54 میلیون
به دنبال آن دور اولیه 50 میلیون دلاری Tabby Serie B که در آگوست گذشته اعلام شد، شرکت را 300 میلیون دلار تخمین زد. Sequoia Capital India و STV این دور طولانی را رهبری کردند (STV دور اول سری B را رهبری کردند). سرمایه گذاران موجود مانند Arbor Ventures، Mubadala Investment Capital و Global Founders Capital (GFC) شرکت کردند.
ارائه دهنده BNPL 104 میلیون دلار از کل بودجه سری B جمع آوری کرده است و قصد دارد از این دور برای گسترش استفاده کند. در این بیانیه آمده است: برای گسترش عرضه محصولات مصرفی و تسهیل گسترش بین المللی آن.
حسام عرب، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Tabby، به TechCrunch گفت که تراکنش های شرکت او از آگوست سال گذشته تا کنون هشت برابر و از سال قبل تا سال 2020 50 برابر شده است.
دو بازار اصلی آن عربستان سعودی و امارات هستند. عرب گفت که عربستان سعودی سهم بزرگی از حجم تراکنش های این شرکت را کنترل می کند که ناشی از پذیرش پایدار مصرف کنندگان و افزایش تراکنش های آنلاین است.
به گفته او، یک رویداد شگفتانگیز این واقعیت است که این بازارها در خاورمیانه – در حالی که هنوز در مراحل نسبتاً اولیه خود هستند – به نظر میرسد با پرداخت سریعتر از برخی بازارهای توسعهیافته، از BNPL استفاده میکنند. مدیر عامل شرکت اشاره کرد که هنگام شروع با یک خردهفروش جدید، tabby میبیند که حدود 20 درصد از مشتریان خردهفروش BNPL را به عنوان اولین گزینه پرداخت خود انتخاب میکنند و در طول زمان بین 30 تا 40 درصد افزایش مییابند.
این شرکت بیش از 1.1 میلیون مشتری فعال دارد که با بیش از 3000 برند در ماه خرید می کنند. این کاربران بیش از 3 میلیون کلیک را برای شرکای خود جذب می کنند. به گفته این شرکت، خرده فروشانی که از tabby به عنوان راه حل پرداخت استفاده می کنند، شاهد کاهش بیش از 10 درصدی در استفاده از پول نقد هنگام تحویل توسط مشتریان خود هستند.
عرب در مصاحبهای با تککرانچ گفت: «دلیلی که فکر میکنم این را میبینیم این است که ما نه تنها تراکنشهای کارت اعتباری را در بازار خود تغییر میدهیم، بلکه هزینههای نقدی مصرفکننده بسیار بالاتری را تغییر میدهیم.
«حدود 70 تا 80 درصد تراکنشهای آنلاین بر مبنای پول نقد است و وقتی این نوع روش پرداخت را در اختیار مصرفکننده قرار میدهیم، با آغوش باز آن را میپذیرند. بنابراین این یکی از محرک های اصلی است که ما به رشد سریعی که شاهد آن هستیم معتقدیم این است که پذیرش بازار ما از هر بازار دیگری که در سراسر جهان به آن نگاه کرده ایم بیشتر است.
تابی گفت که با هفت گروه از ده گروه تجاری بزرگ شورای همکاری خلیج فارس، ظاهراً بیشتر از هر بازیکن منطقهای BNPL، از جمله Spotti، Postpay و Tamara، مشارکت دارد. همه آنها توسط بازیکنان جهانی مانند Zip، Afterpay و Checkout پشتیبانی می شوند.
تابی تاکنون نزدیک به 185 میلیون دلار بدهی و سرمایه از زمان راه اندازی خود در سه سال پیش جمع آوری کرده است. با توجه به سرمایه گذاری های این شرکت در شرکت های BNPL در سراسر جهان مانند Capital Float، Tillit، افزودن Sequoia Capital به جدول محدود، دانش بسیار مورد نیاز را به همراه دارد.
عرب که شرکت را به همراه دانیل بارکالوف، مدیر عملیاتی تاسیس کرده است، گفت: “سکویا در بسیاری از مشاغل مشابه سرمایه گذاری می کند و تیم در هند کارهای زیادی برای فین تک و فضای اعتباری انجام داده است.”
“بنابراین، با آن، ما مسیری را که در آن کسب و کار را به جلو می بریم، می دانیم. Sequoia می تواند ارزش قابل توجهی را به آنچه که در برخی از بازارهای دیگری که قبلاً در آنها سرمایه گذاری کرده است، بیافزاید، به خصوص که ما شروع به گسترش محصولات خود در مناطق جدید می کنیم.
تابی نظرات خود را در مورد مصر، کشور بعدی که قصد دارد در آن گسترش یابد، دارد. عرب معتقد است که کشور آفریقای شمالی بازاری جذاب با مصرف کنندگانی است که بانکداری کافی ندارند و به دنبال راه هایی هستند که به راحتی فراتر از آنچه امروز در دسترس آنها است، به راحتی خرج آنلاین کنند، اساساً به صورت نقدی. این شرکت با بازیکنان کوچکتری مانند سیمپل، شهری و خزنا رقابت خواهد کرد.
خارج از گسترش جغرافیایی، tabby در حال رشد تیم خود است و از سرمایه گذاری برای استخدام استعدادهای بیشتر و سرمایه گذاری روی محصول خود استفاده خواهد کرد.
«خدمات مالی دیجیتالی بدون اصطکاک مبتنی بر مصرفکننده میتواند باعث رشد تجارت شود و برای کل اکوسیستم مفید باشد. GV Ravishankar، مدیر عامل Sequoia هند، گفت: ما به کسب و کاری که بتواند آن را در مقیاس بزرگ انجام دهد، خوش بین هستیم.
Hosam، Daniil و تیم Tabby یک تجارت قوی، مشتری مدار و پیشرو در بازار BNPL در عربستان سعودی و امارات ایجاد کرده اند، و ما هیجان زده هستیم که به سفر آنها بپیوندیم زیرا آنها به ایجاد یک تجارت خدمات مالی متمرکز بر مصرف کننده در سراسر جهان ادامه می دهند. هیئت مدیره. منطقه.”