
مصرف کنندگان بسته های خود را سریعتر می خواهند، اما هر کسب و کاری مانند آمازون یا والمارت از فناوری زنجیره تامین برخوردار نیست.
این تا اینجاست. Shipium در سال 2019 توسط گروهی از سازندگان سابق زنجیره تامین Amazon Prime و Zulily تاسیس شد. به طور خاص، جیسون موری، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، نزدیک به 20 سال با آمازون بوده است و در دهه گذشته از یادگیری ماشینی برای حل «مشکل اصلی»، به قول خودش، نحوه تحویل سریع، خودکار و استفاده کرده است. مقرون به صرفه
موری به TechCrunch گفت: “برای هماهنگ کردن همه اینها در مورد پیش بینی، جابجایی موجودی شبکه و آنچه به کاربر وعده داده شده است، نیاز به مقدار زیادی فناوری است.” “همه این بخش ها باید به خوبی هماهنگ شوند تا به نتایجی برای تحویل سریع و کارآمد دست یابند تا کسب و کاری مانند Prime ایجاد شود.”
Shipium در حال ساخت این پشته فناوری است تا خرده فروشان تجارت الکترونیک این لایه هماهنگی زنجیره تامین را داشته باشند که به آنها امکان می دهد تحویل سریعتر و ارزان تری داشته باشند. این در حالی است که ارزش بازار جهانی لجستیک برای تجارت الکترونیکی تا سال 2028 به بیش از 3 تریلیون دلار می رسد.
مدل سازی داده ها “سس مخفی” این شرکت است. راهحلهای تکهتکهشده و ثابت قبلی را هماهنگ میکند، اطلاعاتی را جمعآوری میکند که ارزانترین و سریعترین روش تحویل است، آن را با یادگیری ماشینی و منطق خودکار میکند، و سپس میتواند بهترین نتیجه را برای یک مشتری خاص توصیه کند. به طور متوسط، این شرکت می گوید که می تواند هزینه های حمل و نقل را تا بیش از 5 درصد کاهش دهد و تحویل مورد انتظار را تا چند روز سرعت بخشد.
این شرکت سال گذشته 8 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرد و سپس موری گفت که تقاضا افزایش یافته است.
او افزود: «ما با فناوری برای خرده فروشانی که دارایی دارند اما از آن استفاده نمی کنند، به دلیل کمبود فناوری وارد شدیم. عوامل خارجی نیز وجود داشت، مانند کووید، و اکثر خرده فروشان نسبت به آن واکنش نشان دادند، اما در سال 2022، تجارت الکترونیک در حال ارتقاء سطح بعدی است و همه در حال تنظیم هستند.
تنها در 9 ماه گذشته، این شرکت نزدیک به 10 میلیون محموله را پردازش کرده است و در مسیر پردازش بیش از 50 میلیون محموله تا پایان سال قرار دارد. Shipium در تمام 50 ایالت ارسال می شود و بیش از 91٪ از کدهای پستی پنج رقمی را پوشش می دهد.
امروز، این شرکت 27.5 میلیون دلار بودجه سری A را به رهبری Insight Partners اعلام کرد، که Shipium آن را به عنوان “بزرگترین سری سرمایه گذار پشتیبانی شده برای راه اندازی نرم افزار برای زنجیره تامین” تبلیغ می کند. این به شرکت در مجموع 38.7 میلیون دلار سرمایه از سال 2019 می دهد.
موری قصد دارد “برای مقابله با این واقعیت که ما در حال ساخت یک محصول ظریف هستیم” مهندسی را افزایش دهد. او همچنین به تیم های فروش و بازاریابی خود اضافه خواهد کرد.
با توجه به اینکه صنعت هنوز از نظر عملیات کاملاً پراکنده است، آنچه Shipium در حال ساخت است شامل هدایت حضور محلی و اتصال همه به یکدیگر، از جمله “ریحان حامل های جدید در آنجا” است.
او گفت: “ساخت نرم افزار آسان نیست، بنابراین ما همیشه به دلیل این پیچیدگی نسبت به محصولات و مهندسی تعصب خواهیم داشت.” ما همچنین بر تشدید تجارت الکترونیک در نتیجه کووید متکی هستیم و این امری است که ما در اسرع وقت آن را دنبال کنیم. در نهایت، ما می خواهیم پلتفرم ما پلی از فناوری قدیمی و نسخه ای ساده و قابل استفاده توسط خرده فروشان باشد.