دیجیتال درمانی به همراه قرص؟ ایسلندی Sidekick Health یک پلت فرم مراقبت دیجیتال طراحی کرده است که برای حفظ نتایج سلامتی با اعمال مشوق های رفتاری شخصی در سبک زندگی، از جمله همراه با درمان های بالینی مانند داروها، برای افزایش، گسترش و حمایت از مراقبت از بیمار برای طیف وسیعی از بیماری ها و شرایط مزمن ناشی از سرطان طراحی شده است. برای سلامت قلب و عروق، دیابت و آرتریت – فرمولی که اکنون 55 میلیون دلار بودجه برای رشد سری B اختصاص داده است.
دور جدید توسط شرکت VC مستقر در لندن، Novator Ventures، همراه با Wellington Partners، Asabys Partners و Frumtak Ventures، و همچنین یک سرمایهگذار استراتژیک مستقر در ایالات متحده که هنوز فاش نشده است، هدایت میشود، اما میگوید که در مراحل بعدی فاش خواهد شد. این استارت آپ که در سال 2014 تأسیس شد، 20 میلیون دلار در سال 2020 از بسیاری از سرمایه گذاران مشابه جمع آوری کرد.
با تکمیل سری B، شریک عمومی و بنیانگذار Novator Ventures، Birgir Mar Ragnarson به Sidekick می پیوندد.
وی در بیانیه ای اظهار داشت: “پیگیری رشد سریع شرکت از زمان تکمیل دور A در 18 ماه پیش، قابل توجه بود. این شرکت ممکن است در کشورهای اسکاندیناوی شروع به کار کرده باشد، اما با افتخار می توانم بگویم که Sidekick اکنون یک بازیکن مشهور دیجیتال درمانی است. Novator Ventures فرصتهای فوقالعادهای را که توسط درمانگران نسل سوم و توانایی Sidekick برای مقیاسبندی و فعالیت در سطح جهانی ارائه میشود، تشخیص میدهد. ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با تیم Sidekick برای تغییر روش ارائه مراقبت های بهداشتی هستیم.”
Sidekick Health هنوز تعداد کل مشتریان را فاش نکرده است (این یک تجارت دیجیتالی سلامت در b2b است، بنابراین شرکتهای بیمه سلامت و شرکتهای دارویی را هدف قرار داده است)، اما میگوید که با برخی از بزرگترین نامهای مراقبتهای بهداشتی – مانند USA’s Anthem که برنامه های مراقبت درجه یک و غول های دارویی جهانی بایر و فایزر را ارائه می دهد تا آنچه را که به عنوان “درمان های ترکیبی یکپارچه متشکل از یک داروی مولکولی و یک عامل درمانی دیجیتال” توصیف می کند، توسعه دهند.
این استارت آپ به ما می گوید که پلتفرم آن در این مرحله به بیش از 40000 بیمار در سراسر جهان کمک کرده است و محصولاتش در حال حاضر به شش زبان در دسترس هستند. بزرگترین بازارهای آن اروپا و ایالات متحده است، در حالی که دفاتر آن در ایالات متحده، آلمان، سوئد و بازار داخلی آن در ایسلند است. او میگوید که به طور کامل برای رشد سرمایهگذاری شده است، یک تقویت بزرگ برای ایالات متحده برنامهریزی شده است.
TechCrunch می گوید: «اروپا و ایالات متحده در حال حاضر بزرگترین بازارهای ما هستند، اما ما در حال ایجاد برخی شراکت ها در آسیا هستیم. اما هنوز خیلی زود است و ما به شدت روی افزایش ردپای تجاری خود در ایالات متحده در آینده تمرکز خواهیم کرد.
“Sidekick از این بودجه برای حمایت و گسترش حضور فعلی ما در ایالات متحده استفاده خواهد کرد. قدرت و تمرکز ما در آمریکای شمالی با اضافه شدن اخیر پاملا استال (CCO و رئیس جمهور آمریکای شمالی) و میچل مودرا (COO) به تیم نشان داده شده است. تا سال 2026، تخمین زده می شود که یک میلیارد نفر توسط نوعی DTx خدمات رسانی خواهند کرد [digital therapeutics] در سال. در ترکیب با ایالات متحده که سهم بسیار بالایی از تولید ناخالص داخلی را صرف مراقبت های بهداشتی می کند، ایالات متحده بازاری است که در آن محصولات و خدمات ما قوی ترین نتایج را برای بیماران به دست خواهند آورد.
این استارت آپ به TechCrunch می گوید که درآمد خود را در سال 2021 سه برابر کرده است – و این رشد را به ترکیبی از روابط تجاری موجود و جدید نسبت می دهد. وی افزود: “امسال، سایدکیک قصد دارد تیم ما را از 120 به 240 نفر در چهار دفتر ما دو برابر کند.”
غول های داروسازی دیجیتال درمانی را نه تنها به عنوان یک ابزار مقیاس پذیر برای افزایش (به طور بالقوه) کارایی داروهای مبتنی بر نگهداری مبتنی بر کاربرد خود (به عنوان مثال با قرار دادن ابزارهای دیجیتال در دستان بیماران که می تواند به آنها یادآوری کند که قرص ها را مصرف کنند و از آنها در سایر موارد حمایت کند) نمی دانند. راههایی مانند ایجاد تغییرات مفید در شیوه زندگی در مورد رژیم غذایی و ورزش، یا دریافت کمک در صورت درخواست برای مشکلات سلامت روان یا مدیریت درد و غیره)، اما به عنوان راهی برای افزایش ارزش داروها با اجازه دادن به غولهای دارویی برای ثبت اختراعات جدید مرتبط با موجود. داروها به برنامههای درمانی دیجیتالی که توسعه و تکرار آن بسیار ارزانتر و آسانتر از تجارت گرانقیمت کشف و تحقیق دارو است.
سیدکیک در مورد نقشه راه محصول خود می گوید: «ما در حال ساخت مجموعه ای از بیش از 40 درمان دیجیتال درجه پزشکی تا سال 2026 هستیم. در حال حاضر 18 مورد در حال تحقیق و توسعه است و تاکنون در مجموع 14 مشارکت تجاری یا با پرداخت کنندگان یا شرکای دارویی یا در برخی موارد هر دو انجام شده است.
وی افزود: “Sidekick در حال حاضر محصولات دیجیتال درمانی را در زمینه های درمانی از آرتریت روماتوئید، کولیت اولسراتیو تا استئاتوهپاتیت غیر الکلی و سرطان سینه تجاری می کند.” ما بخش قابل توجهی از منابع خود را برای گسترش مجموعه انکولوژی خود و همچنین سرمایه گذاری در افزایش شخصی سازی اولویت بندی خواهیم کرد، که به ما امکان می دهد حتی بهتر به افراد مبتلا به بسیاری از بیماری های مزمن خدمات ارائه دهیم.”
با کمک مالی بانک سری B، Sidekick همچنین مشارکت های بیشتری در کار دارد – با سه همکاری جدید که در ماه های آینده اعلام می شود، از جمله یکی با تمرکز بر حمایت از بیماران سرطان پستان از طریق کمک به بیماران در مدیریت عوارض جانبی. .
این استارت آپ تعدادی از مطالعات را با هدف اثبات اثربخشی درمان های دیجیتالی خود منتشر کرده است – از جمله استفاده از پلت فرم آن برای کاهش استرس و خستگی در بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده. یا این مطالعه امکان سنجی کوچک برای بهبود مدیریت بیماری در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو. و این کارآزمایی تصادفی کنترل شده کوچک که استفاده از برنامه سبک زندگی دیجیتالی او را برای درمان سرپایی دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار می دهد – و او می گوید که “تولید شواهد علمی را بسیار جدی می گیرد تا اطمینان حاصل شود که ما به شرکت های بالینی یک بالینی بالینی ارائه می دهیم. -محصول با کیفیت بالا برای بیماران ما.
این گزارش افزود: “10 و 20 داروسازی برتر و 3 پرداخت کننده برتر با ما برای دارایی های “فرانچایز آینده” خود در زمینه هایی مانند سرطان شناسی، متابولیک، قلب و عروق، ایمونولوژی و ایمونوتوکسیکولوژی همکاری می کنند. کیفیت علم دقیق است و رویکرد به پزشکی دقیق به این امر منجر می شود.”