SmartHop 30 میلیون دلار برای ترویج حمل و نقل محصولات فین تک جمع آوری می کند

SmartHop 30 میلیون دلار برای ترویج حمل و نقل محصولات فین تک جمع آوری می کند

اسمارت‌هاپ، استارت‌آپی که از هوش مصنوعی برای کمک به رانندگان کامیون‌های بین‌ایالتی کمک می‌کند تا با حذف سردردهای اداری، مسیرهای خود را کارآمدتر و سودآورتر کنند، به تازگی یک سری سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری از سری B جمع‌آوری کرده است و کل بودجه این شرکت را پس از آن به 46 میلیون دلار رسانده است. 12 میلیون دلار از سری آ در سال گذشته.

پیشنهاد اصلی این استارت‌آپ، سرویس دیسپاچینگ هوشمند آن است که بار را به رانندگان کامیون توصیه می‌کند، که سود و زمان سفر را بر اساس ظرفیت کامیون‌شان، شهرها و سایر جزئیات بهینه می‌کند. هدف SmartHop با سرمایه تازه، تمرکز بیشتر بر روی محصولات فین تک خود، مانند برنامه کارت سوخت شرکت، که تخفیف سوخت و سایر مزایا را ارائه می دهد، یا پیشنهادات بیمه SmartHop است.

“قیمت سوخت و حق بیمه در صنعت کامیون به سرعت در حال افزایش است و به طور نامتناسبی بر نتیجه نهایی کامیون‌داران کوچک (بازار اصلی ما) تأثیر می‌گذارد، و SmartHop به تازگی مطالعه‌ای انجام داده است که نشان می‌دهد هزینه سوخت و بیمه مربوط به آنهاست. گیلرمو گارسیا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل SmartHop، به TechCrunch گفت.

به گفته این شرکت، از آنجایی که قیمت سوخت امروزه بسیار بالا است، شرکت های حمل و نقل کوچک قدرت کمتری برای مذاکره در مورد قیمت سوخت دارند و بنابراین مشمول قیمت های بالای فعلی دیزل هستند. دسترسی SmartHop به شبکه بزرگی از کارگزاران، بازارهای حمل و نقل و شرکا می تواند به شرکت های کوچکتر امکان دسترسی به قیمت های بهتر را بدهد.

شرکت‌های دیگر مانند CloudTrucks نیز به دنبال کاهش درد شرکت‌های حمل‌ونقل کوچک‌تر که مالکان اکثریت هستند، از طریق انواع کالاهای حمل‌ونقل و مالی هستند.

بر اساس بیانیه شرکت، اسمارت هاپ همچنین از این ابزارها استفاده خواهد کرد تا پلتفرم خود را به طور کلی افزایش دهد و تیم خود را گسترش دهد.

کامیون بسیار آسان نیست. این امر بر بدن و ذهن رانندگان کامیون سنگینی می کند، زیرا آنها ساعت ها در انزوای اجتماعی و ناراحتی جسمی می گذرانند. ناگفته نماند استرس جستجو در وب سایت ها و برنامه های هزاران کارگزار برای انجام معاملات، برنامه ریزی مسیرها و تلاش برای کنترل درآمدشان.

بر اساس گزارش انجمن کامیون های آمریکا، سال گذشته، شرکت های کامیون در ایالات متحده با کمبود 80000 راننده مواجه شدند، واقعیتی که برخی می گویند در ایجاد اختلال در زنجیره تامین نقش داشته است. در زمانی که استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل مستقل از سرمایه‌گذاران بودجه دریافت می‌کنند، آخرین دور SmartHop نشان می‌دهد که آسان‌تر کردن کار برای یک راننده کامیون معمولی امروز یک اولویت واقعی است.

این بدان معنا نیست که مدل تجاری SmartHop برای آینده قابل اعتماد نیست. گارسیا گفت، اگرچه ما به کامیون‌های خودرانی که بزرگراه‌های ما را تسخیر می‌کنند نزدیک نیستیم، سرویس SmartHop به همان اندازه که برای شرکت‌های حمل‌ونقل کامیون‌های ساخت بشر مرتبط است، برای کسانی که تصمیم به رانندگی کامیون‌های خودران دارند، مرتبط است.

Sozo Ventures سری B SmartHop را رهبری کرد و سرمایه گذاران موجود مانند Union Square Ventures، RyderVentures، Greycroft، Equal Ventures، Las Olas VC و The Fund نیز در کنار تعدادی از فرشتگان از صنعت لجستیک و کامیون شرکت کردند.