
Sourceful، با حمایت شرکت راه اندازی شفافیت زنجیره تامین Index Ventures، حدود نیم سال پس از اعلام دور اولیه 12.2 میلیون دلاری، به سرعت 20 میلیون دلار در سری A افزایش داد. آخرین افزایش مجدداً توسط Index انجام شده است که Coatue و Eka Ventures نیز در آن مشارکت دارند.
این استارت آپ که در سال 2020 تأسیس شد، با برندها همکاری می کند تا آسیب های زیست محیطی ناشی از انتخاب آنها برای عرضه محصولات در زمینه هایی مانند بسته بندی از طریق بازاریابی برای تامین کنندگان اثبات شده کاهش یابد. این استارتاپ همچنین تدارکات را بر عهده می گیرد و با خرید و تحویل برندها (از جمله انبارهای کوچک در صورت نیاز به آن) سروکار دارد – با اخذ پورسانت از کل قیمت درآمد کسب می کند.
Sourceful تصمیم گرفت برای تقویت اولیه خود بر روی بسته بندی تمرکز کند تا به برندها کمک کند تا انتشار زنجیره تامین خود را به دلیل چالش فراگیر کاهش دهند. (تصمیمات بسته بندی همچنین به احتمال زیاد به امضای طولانی تری برای برندها نسبت به تجدید نظرهای محیطی در طراحی محصولات واقعی نیاز دارد.)
این استارتآپ یک رابط طراحی بستهبندی را در پلتفرم خود گنجانده است تا برندها بتوانند تغییرات طراحی را آزمایش کنند و در زمان واقعی ببینند که این انتخابها چگونه بر ردپای کربن مرتبط تأثیر میگذارد و به آنها در کاهش انتشار کمک میکند.
از آخرین مکالمه ما، گواهی ISO (سازمان بینالمللی استاندارد) را برای روش ارزیابی چرخه عمر (LCA) دریافت کرده است، که این گواهی را بهمنظور استفاده مشتریان از ردپای کربن زنجیره تامین محصول خود – توسعهای که سرمایهگذاران معتقدند، بهکار میبرد. که به تسریع توسعه مقیاس جهانی کمک خواهد کرد.
دنی ریمر، شریک سرمایهگذار اصلی Index Ventures، در توضیح بیانیهای گفت: «زنجیرههای تأمین یکی از بزرگترین موانع پایداری در جهان هستند، اما یکی از بزرگترین فرصتهای ما برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای را نیز در بر دارند.
«Sourceful با تخصص، دادهها و هوش مصنوعی تلاشها را برای کاهش ردپای کربن زنجیرههای تأمین رهبری میکند تا به کسبوکارها انتخابها و شفافیتی بدهد که هرگز نداشتهاند. پس از ممیزی اخیر Sourceful ISO، ما معتقدیم که این برند می تواند واقعا جهانی شود و با بزرگترین کسب و کارهای جهان برای کمک به ایجاد اقتصاد جهانی پایدار فردا همکاری کند.
Sourceful از زمان راهاندازی این پلتفرم در Q1 حدود 30 مشتری دارد، اما میگوید که انتظار دارد از این به بعد به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
بودجه سری A به گسترش این پلت فرم در بازارهای بین المللی ادامه می دهد و حضور آن در اروپا، آسیا و ایالات متحده را افزایش می دهد – از جمله از طریق برنامه ای برای دو برابر کردن اندازه تیم 65 نفره خود در دو سال آینده.
همچنین قصد دارد چهار دسته محصول جدید را توسعه دهد، از جمله ادغام ارزیابی چرخه عمر پلاستیک در پلتفرم. (سه قسمت دیگر بسته بندی که اضافه می کند پلاستیک های بازیافتی هستند، با قیمت گذاری پویا و محاسبه LCA که انتظار می رود تا پایان آوریل در پلت فرم آن ادغام شود؛ و همچنین شیشه؛ و جایگزین های پلاستیکی.)
منبعی به مالیات دریافتی بر بستهبندیهای پلاستیکی در بریتانیا اشاره میکند که باید از اول آوریل شروع شود، به این معنی که برخی از شرکتها در صورت استفاده از بستهبندی پلاستیکی با کمتر از 30% PCR (محتوای بازیافتی پس از مصرف) با جریمه مواجه خواهند شد.
قطعنامه تاریخی سازمان ملل که در اوایل این ماه امضا شد، امضاکنندگان را در سراسر جهان متعهد میکند که به آلودگی پلاستیکی پایان دهند. توسعه برنامه های اقدام ملی برای کاهش زباله های پلاستیکی و گزارش پیشرفت.
زمانی که محصول را ساختیم، به طور فزایندهای آگاه شدیم که این فرصتی است برای کمک به تمام بخشهای زنجیره تامین، از جمله تولیدکنندگان، تامینکنندگان آنها و تمام شرکای شبکهای که در تولید محصول دخیل هستند. وینگ چان، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، به TechCrunch گفت: دیجیتالی کردن جریان منابع برای طیف بسیار بزرگتری از احزاب فواید بزرگی دارد که قبلاً تصور می کردیم. مقادیر پایه (البته متناسب با مقیاس چالش اصلاح زنجیره تامین).
ما همچنین در حال ساخت شرکتی هستیم که با محوطه سازی در منطقه ای که مقررات بازاریابی و حمایت از مصرف کننده هنوز محدود است، مخالف است. ما از میانبرها استفاده نمیکنیم و تصمیم گرفتهایم برای سرمایهگذاری در صدور گواهینامه، بررسی دقیق تامینکنندگان و مواد، و علم دادهای که برای به دست آوردن نتایج قابل اعتماد مورد نیاز است، سفرهای کمتری انجام دهیم.
چان میگوید Sourceful سریعترین پذیرش را توسط شرکتهای تجارت الکترونیکی میبیند که پایداری را در اولویت قرار میدهند – که نشان میدهد این روند “فقط با افزایش مقررات دولتی و فشار مصرفکننده به سرعت رشد خواهد کرد.”
او افزود: «ما همچنین با شرکتهای جوان کار میکنیم، زیرا در دنیای امروز، همه برندهای جدید باید پایداری را در قلب کاری که انجام میدهند قرار دهند.
سورسفول با نشان دادن اینکه چگونه راهحلهای طراحی به ظاهر کوچک در اطراف بستهبندی میتواند منجر به کاهش قابل توجه انتشار شود، میگوید دادههای او نشان میدهد که کسبوکارها میتوانند ردپای کربن خود را با تغییر مواد پایه و چسبها – مانند انتخاب نوار لاستیکی – به نصف کاهش دهند.
انتخاب نوار چسب نیز می تواند تا 20 درصد از تاثیر آن بر محیط زیست بکاهد.
در حالی که صندوق های پستی را می توان برای کاهش انتشار کربن مرتبط تا 12٪ بهینه کرد – مانند استفاده از بسته های با اندازه سفارشی برای کاهش فضا و تجسم و بررسی بسته ها به صورت آنلاین برای کاهش نیاز به تحویل نمونه.
بهطور کلی، سورسفول میگوید که صنایع مصرفی سه بخش از چهار بخش آلایندهترین بخش را تشکیل میدهند که حدود 35 درصد از انتشار جهانی را تشکیل میدهند – که 83 درصد از این انتشارات از زنجیره تأمین آنها ناشی میشود. بنابراین هیچ کمبودی در راندمان رانندگی وجود ندارد.
این استارتاپ همچنین خاطرنشان می کند که بسته بندی تجارت الکترونیک تأثیر بدتری بر محیط زیست دارد، زیرا فروش آنلاین 15 درصد در سال رشد می کند – ادعا می کند که دید یا داده های موجود کمی در مورد تولید و تولید آنها وجود دارد. منبع اثر مادی، چیزی که Sourceful امیدوار است پلتفرم او بتواند تغییر کند.