
هشت سال پس از راهاندازی Starry برای تغییر روش تحویل اینترنت در خانه، مدیرعامل Caitanya Cheng Canojia این هفته اعلام کرد که این شرکت خرید با هدف ویژه خود را با FirstMark Horizon Acquisition Corp تکمیل کرده است. و اکنون در بورس نیویورک معامله می شود.
رویکرد ISP مستقر در بوستون شامل پخش پهنای باند از طریق هوا با استفاده از امواج میلی متری است. فناوری جدید Starry اینترنت را به خانه شما منتقل می کند، اما از آنجایی که اکثر مردم به طور طبیعی نزدیک به دیگران زندگی می کنند، این شرکت دارای “آرایه های فاز فعال” است که اساسا چندین آنتن را با هم گروه بندی می کند تا بتواند اینترنت را به چندین مکان به طور همزمان پخش کند.
او طرح اینترنتی خود را که حدود 50 دلار در ماه هزینه دارد، تبلیغ می کند که شامل قراردادهای بلندمدت یا هزینه های پنهان، روتر WiFi رایگان و داده های نامحدود نمی شود. میتوانید در مصاحبهای با Kanojia در سال 2016 درباره ریشههای قدیمی بیشتر بخوانید.
اگرچه برخی گمانه زنی ها در مورد فناوری این شرکت و اینکه آیا می تواند کار کند وجود دارد، با توجه به توانایی آن در پخش مسافت های طولانی و اتفاقاتی که ممکن است در آب و هوای بد رخ دهد، فناوری منحصر به فرد Starry توجه بسیاری از سرمایه گذاران FirstMark را به خود جلب کرده است. , Tiger Global Management و KKR کانوجیا به TechCrunch گفت که در نهایت 400 میلیون دلار قبل از عرضه عمومی جمع آوری کرد.
او توضیح داد که با عرضه عمومی، Starry “به دنبال یک همکاری طولانی مدت و حمایتی بود” و این را در FirstMark یافت. به گفته این شرکت، کانوجیا رهبری شرکت جدید را بر عهده دارد و این معامله به استاری ارزشی معادل 1.76 میلیارد دلار با درآمد ناخالص 176 میلیون دلاری میدهد.
کانودجیا افزود: شرکتهای کمی هستند که میبینید وارد یک شرکت نوپا میشوند و تا زمان عرضه اولیه به آن غذا میدهند. ما واقعاً میخواستیم کسی این فیلم را ببیند، زیرا ماهیت طولانی مدت مشارکت در بازارهای عمومی بسیار مهم است. این رابطه اکنون برای بسیاری از ما 20 سال است.”
اگر تعجب میکنید که چرا نام کانوجیا شناخته میشود، به این دلیل است که او قبلاً سرویس پخش تلویزیونی Aereo را – که FirstMark نیز روی آن سرمایهگذاری میکند – برای دانلود محتوا از پخش رایگان، اساساً برای ایجاد اختلال در نحوه تماشای تلویزیون، تأسیس کرد. وقتی پخشکنندهها این کار را دوست نداشتند، Aereo را به دادگاه بردند، جایی که تجارت Aereo در نهایت توسط دادگاه عالی غیرقانونی اعلام شد.
کانو از آن زمان متزلزل شد و گفت که “تاریخ دادگاه پر از تصمیمات ناگوار است و ما یکی از آنها بودیم.” او گفت، با این حال، Aereo محصولی داشت که به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفت و مدل تجاری آن به سرعت در حال رشد بود.
چیزی که او از این تجربه آموخت این بود که “تقاضای تاخیری برای ارائه خدمات به مشتریان به گونه ای که آنها منصفانه می دانند” وجود دارد. بنابراین هنگامی که Starry راه اندازی شد، او می خواست یک تجربه مشتری محور ارائه دهد که به مشتریان ارزش بیشتری نسبت به رقبایی که او می گوید روی شرکت متمرکز هستند و در عوض از مشتریان ارزش می گیرد، بیافزاید.
در همین حال، تکمیل معاملات SPAC خوشحال به نظر می رسد پایان خانه برای قایق رانی Canogia گفت، امروزه Starry هم پایگاه مشتریان وفادار دارد و هم مشتریانی که به سرعت در حال رشد هستند.
وی افزود: «انتشار در بازار برای ما یک رویداد سرمایه بود نه یک رویداد نقدینگی، بنابراین ما با دستور العمل کار نخواهیم کرد، بلکه وارد یک چرخه سرمایه منظم خواهیم شد». “شرکت در مسیر رشد عالی قرار دارد و اقتصاد واحدها فوق العاده است.