منو سایت

Spotify باید در مورد قوانین ترافیکی خود شفاف‌تر باشد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Spotify باید در مورد قوانین ترافیکی خود شفاف‌تر باشد


با جنجال بر سر پادکست جو روگان، اسپاتیفای رسما به صفوف پلتفرم های رسانه ای پیوست که به طور علنی از شیوه های حاکمیتی خود دفاع می کنند.

پادکست روگان پیشگویی از آینده این شرکت – و شبکه های اجتماعی است. پلتفرم هایی که اجتماعی در نظر گرفته نمی شدند اکنون با مدیریت محتوای کاربر و تعامل روبرو هستند. در صنعت، ما می گوییم که Spotify با “اعتماد و امنیت” مشکل دارد.

Spotify، مانند هر پلتفرم دیگری با محتوای تولید شده توسط کاربر، به سختی یاد می‌گیرد که نمی‌تواند دور بماند و به کاربران برای ارسال محتوای مرتبطی که خط‌مشی‌های شرکت یا هنجارهای اجتماعی را نقض نمی‌کند تکیه کند. پلتفرم‌ها متوجه می‌شوند که باید به چهره‌های معتبر و فعال قانونی تبدیل شوند، نه ناشران منفعل. تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند با ایجاد اعتماد در بین مصرف کنندگان و ایجاد انتظارات رفتار خوب شروع کنند.

روگان تنها یک نمونه است. با خرید Anchor توسط Spotify و مشارکت آن با WordPress، که امکان دسترسی آسان‌تر به ایجاد پادکست‌ها را فراهم می‌کند، پادکست‌های تولید شده توسط کاربر که در مورد سیاست‌ها، مسائل بهداشتی و اجتماعی بحث می‌کنند، بخشی از مرز جدید Spotify هستند.

به این می‌توانیم یکپارچه‌سازی پلتفرم را اضافه کنیم: کاربران اکنون می‌توانند از Spotify با سایر پلتفرم‌ها مانند فیس‌بوک، توییتر و پلوتن استفاده کنند. این بدان معناست که تجربه کاربری Spotify بر اساس محتوای ایجاد شده در اینترنت، در پلتفرم هایی با قوانین و کدهای رفتاری متفاوت شکل می گیرد. بدون استانداردهای رایج صنعت، “اطلاعات نادرست” در توییتر، مثلاً، همیشه با الگوریتم های Spotify مشخص نمی شود.

به آینده رسانه های اجتماعی خوش آمدید. زمانی شرکت‌ها بر این باور بودند که می‌توانند برای ثبت محتوای نامناسب به الگوریتم‌ها تکیه کنند و در موارد مهم در روابط عمومی مداخله کنند. امروزه، چالش‌ها بزرگ‌تر و پیچیده‌تر هستند، زیرا کاربران مکان و چگونگی آنلاین بودن اجتماعی را دوباره تعریف می‌کنند.

شرکت‌های فناوری می‌توانند با کار در دو جبهه سازگار شوند. اول، آنها باید خود را به عنوان مقامات مشروع در چشم جامعه خود تثبیت کنند. این با ایجاد آسان قوانین در دسترس، آسان برای درک و قابل اجرا برای همه کاربران شروع می شود.

به آن به عنوان قوانین رانندگی فکر کنید، یک سیستم در مقیاس بزرگ دیگر که با اطمینان از آگاهی مردم از قوانین و درک مشترک از چراغ های راهنمایی و حق تقدم کار می کند. یادآوری ساده قوانین، مانند علائم توقف، می تواند بسیار موثر باشد. در آزمایش‌هایی که با کاربران فیس‌بوک انجام شد، یادآوری قوانین به مردم، احتمال ادامه رفتار بد را کاهش می‌دهد. برای ایجاد امنیت در پلتفرم هایی که هزاران و نه میلیون ها کاربر با آن مواجه هستند، یک شرکت باید به طور مشابه رویه های واضح و قابل درک ایجاد کند.

سعی کنید قوانین Spotify را پیدا کنید. ما نتوانستیم. تصور کنید بدون علائم ایست یا چراغ راهنمایی رانندگی کنید. پیروی از قوانین اگر نتوانید آنها را پیدا کنید سخت است. شرکت‌های فناوری از لحاظ تاریخی نسبت به مقام‌های مسئول پاسخگو بوده‌اند. اولین تلاش‌ها در سیلیکون ولی برای مدیریت محتوای مصرف‌کننده، تیم‌های ضد هرزنامه بود که بازیگرانی را که سیستم‌های سرگرمی و سود آنها را هک می‌کردند، مسدود کردند. آنها به درستی معتقد بودند که با افشای قوانین، کاربران روی پلتفرم بازی می کنند و افراد تنها زمانی رفتار خود را تغییر می دهند که تنبیه شوند.

سعی کنید قوانین Spotify را پیدا کنید. ما نتوانستیم. تصور کنید بدون علائم ایست یا چراغ راهنمایی رانندگی کنید. پیروی از قوانین اگر نتوانید آنها را پیدا کنید سخت است.

ما این رویکرد را “بازدارندگی” می نامیم که برای افراد متخاصم مانند ارسال کنندگان هرزنامه کار می کند. برای رفتارهای پیچیده تر و ضد نژادپرستانه، مانند سخنان نژادپرستانه، اطلاعات نادرست و تحریک به خشونت، کمتر مؤثر است. در اینجا، ارائه دهندگان لزوما با انگیزه پول یا عشق به هک نیستند. آنها دلیلی دارند و ممکن است فکر کنند که حق دارند نظر خود را بیان کنند و جامعه بسازند.

برای تأثیرگذاری بر محتوای این کاربران، شرکت ها باید تنبیه واکنشی را کنار بگذارند و به جای آن، مدیریت پیشگیرانه را انجام دهند – استانداردهایی را تعیین کنند، به رفتار خوب پاداش دهند و در صورت لزوم، قوانین را به سرعت و با وقار اجرا کنند تا از احساس چهره های مقتدر خودسرانه جلوگیری کنند.

دومین گام کلیدی شفافیت با جامعه و تعیین انتظارات روشن برای رفتار مناسب است. شفافیت به این معناست که نشان دهد شرکت چه کاری انجام می دهد و چقدر برای ایمن نگه داشتن کارها انجام می دهد. تأثیر تقویت به اصطلاح “هنجارهای پلت فرم” این است که مصرف کنندگان درک می کنند که چگونه اقدامات آنها می تواند بر جامعه گسترده تر تأثیر بگذارد. جو روگنس از جهان کم کم جذاب به نظر می رسد زیرا مردم آنها را تهدیدی برای تجربه ایمن و سالم جامعه بزرگتر می دانند.

دانیل اک، بنیانگذار و مدیر عامل اسپاتیفای در جلسه اخیر کارکنان گفت: «ما در حال تعریف فضای کاملاً جدیدی از فناوری و رسانه هستیم. ما یک شرکت بسیار متفاوت هستیم و قوانین جاده در حالی نوشته می شود که ما نوآوری می کنیم.

این به سادگی درست نیست. متأسفم، Spotify، اما شما آنقدرها هم خاص نیستید. قبلاً “قوانین جاده” ثابت شده ای برای پلتفرم های فناوری وجود دارد – قوانینی که نویدبخش اعتماد و امنیت هستند. شرکت فقط باید آنها را بپذیرد و آنها را دنبال کند.

شما هنوز هم موارد گاه به گاه خشم جاده‌ای آنلاین خواهید داشت، اما عموم مردم ممکن است زمانی که این اتفاق می‌افتد، بخشنده‌تر باشند.