
این شرکت روز دوشنبه گفت که Stellantis 2.8 میلیارد دلار (3.6 میلیارد دلار C) برای افزایش تولید خودروهای الکتریکی در دو کارخانه خود در کانادا هزینه خواهد کرد. بودجه بخشی از 35.5 میلیارد دلاری استیلانتیس برای وسایل نقلیه الکتریکی و نرم افزارهای جدید در سال آینده در تلاش برای بازنشستگی موتورهای احتراق داخلی و صفر شدن کربن تا سال 2038 است.
مارک استوارت، مدیر عملیات Stellantis آمریکای شمالی، به همراه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، طی رویدادی در مرکز تحقیقات و توسعه خودرو در ویندزور، تعمیرات تاسیسات در ویندزور و برامپتون، انتاریو را اعلام کردند.
حدود یک سوم وجوه تازه از سوی دولتهای کانادا و انتاریو تامین میشود که قصد دارند به ترتیب تا 410.7 میلیون دلار (529 میلیون دلار کانادا) و 398 میلیون دلار (513 میلیون دلار کانادا) سرمایهگذاری کنند، همراه با Stellantis، یک سیگنال کانادا می خواهد از تولید خودروهای برقی محلی حمایت کند در زمانی که پیشرفت ابتکارات تغییرات آب و هوایی همزمان با محدودیت های شدید زنجیره تامین است.
نخست وزیر ترودو در این رویداد گفت: “معامله امروز برای خودروهای الکتریکی ساخته شده در کانادا، سرمایه گذاری دیگری برای کارگران و آینده ما است.” ما در حال ساختن یک صنعت خودروسازی در سطح جهانی در کانادا، یک اقتصاد نوآورانه و یک آینده پاک و قوی برای همه هستیم. محیط زیست سالم و اقتصاد سالم اینگونه است.»
به گفته Stellantis، بودجه بیش از 650 شغل مهندسی به مرکز تحقیق و توسعه ویندزور اضافه خواهد کرد. این شرکت همچنین گفت 2500 شغل اضافی در سرمایه گذاری مشترک باتری Stellantis-LG Energy Solution ایجاد خواهد شد که اکتبر گذشته اعلام شد. در آن زمان، Stellantis تنها گفت که کارخانه جدید آن در آمریکای شمالی ساخته خواهد شد، اما اکنون مشخص است که این خودروساز به انتاریو نگاه می کند.
Stellantis که مالک تعدادی از برندهای خودرو از جمله آلفارومئو، فیات، کرایسلر، دوج، جیپ، رم و پژو است، هنوز نگفته است که کدام برندها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. با این حال، احتمالاً کار بر روی کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی و سایر خودروهای الکتریکی کرایسلر و همچنین برخی از خودروهای برقی دوج ادامه خواهد داشت.
کارخانه ویندزور در حال حاضر پاسیفیکا و همچنین کرایسلر وویجر و گرند کاروان را تولید می کند که دومی فقط برای بازار کانادا است. در نمایشگاه CES امسال، Stellantis گفت که کرایسلر که بیشتر به خاطر مینیونها و برند خانوادگیاش شناخته میشود، تا سال 2028 کاملاً برقی میشود. در همان زمان، این خودروساز از Airflow Concept، یک SUV الکتریکی با سیستم چهار چرخ متحرک، رونمایی کرد.
در همین حال، تأسیسات برامپتون خانه کرایسلر 300 و دوج چلنجر و چارجر است که هر سه در راه هستند. دوج اعلام کرد که قصد دارد در سال 2024 یک ماشین عضلانی الکتریکی به نام eMuscle را روانه بازار کند.
انتظار میرود تبدیل در ویندزور در سال 2023 آغاز شود، و بازسازی و نوسازی در برامپتون در سال 2024، با تولید در دومی در سال 2025 از سر گرفته شود، و با “معماری کاملاً جدید و انعطافپذیر در حمایت از طرحهای برقرسانی شرکت، شرکت، تکمیل شود.” در بیانیه ای گفت.
Stellantis گفت که در تاریخ بعدی اعلام خواهد کرد که کدام برندها تحت تأثیر بودجه جدید قرار خواهند گرفت. با این وجود، میتوان انتظار داشت خودروهای تولید شده در این کارخانهها از فناوری نرمافزاری جدید این خودروساز برخوردار باشند، که Stellantis گفته است که قصد دارد سالانه 22.5 میلیارد دلار از آن تولید کند. تمام خودروهای جدید Stellantis تا سال 2024 شامل پلتفرم های این خودروساز، از جمله STLA Brain، یک فناوری مبتنی بر ابر است که امکان ارتقاء نرم افزار را از طریق هوا فراهم می کند. SmartCockpit، یک پلتفرم ساخته شده با Foxconn که برنامه های کاربردی مانند ناوبری، دستیار صوتی، بازار تجارت الکترونیک و خدمات پرداخت را ارائه می دهد. و AutoDrive که با BMW برای ارائه عملکردهای رانندگی خودکار توسعه یافته است.
برای کسانی که میخواهند هماکنون موفق به فناوری پیشرفته شوند، Pacificas از این مدل سال میتواند ارتقا یابد تا Amazon Fire TV را برای پخش جریانی یا دانلود برنامهها و فیلمها یا دریافت اطلاعات از Alexa، مشارکتی که میلیونها خودروی Stellantis را نیز تحت تأثیر قرار میدهد، ارتقا دهد. 2024.
Stellantis از طریق 14 برند خود در حال حاضر 29 مدل برقی را در سراسر جهان به فروش می رساند. تا پایان دهه، این خودروساز امیدوار است به 75 BEV در سراسر جهان برسد که 25 مورد آن بازار ایالات متحده را هدف قرار می دهد. Stellantis اخیراً اولین شاسی بلند تمام الکتریکی جیپ خود را که انتظار می رود سال آینده عرضه شود و همچنین پیکاپ جدید Ram 1500 BEV خود را که برای سال 2024 پیش بینی می شود، رونمایی کرد.