
این دو شرکت روز جمعه گفتند، Swiggy یک دور سرمایه گذاری 180 میلیون دلاری را برای شرکت تاکسی دوچرخه نوپا Rapido رهبری می کند، زیرا غول مواد غذایی هندی به دنبال گسترش شبکه ناوگان خود در سراسر کشور است.
بودجه سری D Rapido همچنین شامل شرکت TVS Motor و سرمایهگذاران فعلی Westbridge، Shell Ventures و Nexus Ventures میشود. دور جدید Rapido 800 میلیون دلار تخمین زده است.
این استارت آپ شش ساله که کونال شاه از CRED و آمارجیت سینگ باترا از Spotify هند را نیز شامل می شود، خدمات دو چرخ را در حدود 100 شهر هند ارائه می دهد. این استارت آپ که تاکنون 310 میلیون دلار جمع آوری کرده است، می گوید که بیش از 25 میلیون مشتری و 1.5 میلیون راننده شریک جمع آوری کرده است که آنها را کاپیتان می نامد.
در زمانی که اکثر استارتاپها و شرکتهای دیگر، از جمله Ola و Uber، در تلاش برای نفوذ عمیقتر به هند (تا حدی به دلیل یک مدل اقتصادی غیرقابل اجرا) هستند، تمرکز اصلی Rapido بر روی خودروهای دو چرخ به آن اجازه داده است به آرامی به رشد خود ادامه دهد. به گفته یکی از افراد آشنا، تعدادی از شرکت های دیگر، از جمله رقیب اصلی سوئیگی، Zomato، در ماه های اخیر به دنبال حمایت از Rapido بوده اند.
Sriharsha Majeti، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Swiggy، گفت: “ما برای انعطاف پذیری که Rapido در تغییر فضای تحرک و لجستیک در هند نشان داده است احترام زیادی قائل هستیم.”
Swiggy و Rapido دیدگاه مشترکی برای ایجاد یک پلت فرم لجستیکی دارند که سواران را قادر می سازد از فرصت های بیشتر و سود بیشتر برخوردار شوند. اگرچه ما در حال حاضر با هم کار می کنیم، اما این سرمایه گذاری هماهنگی نزدیک تر را برای بهره برداری از هم افزایی بین پلتفرم ها و بهبود ارزشی که هم برای مصرف کنندگان و هم برای مدیران/کاپیتان های عرضه در سراسر کشور ارائه می کنیم، تسهیل می کند.
آراویند سانکا، یکی از بنیانگذاران راپیدو، گفت که این استارتاپ از “یادگیری از تجربه سوئیگی” برای گسترش “در سراسر کشور” و بهبود تجربه سواران خود استفاده خواهد کرد.
“علاوه بر این، TVS Motor که علاقه زیادی به وسایل نقلیه الکتریکی و آینده حمل و نقل دارد، به ما کمک خواهد کرد تا توسعه بیشتری داشته باشیم. ما امیدواریم با گسترش جغرافیا و خدمات خود بر اساس فناوری استاندارد جهانی قوی، سرعت خود را برای تبدیل شدن به یک نام شناخته شده افزایش دهیم.
او گفت که این استارتاپ امیدوار است در سال آینده به 50 میلیون مشتری خدمات رسانی کند.