منو سایت

Swiggy و Zomato، رقبای غذایی در هند، از UrbanPiper با 24 میلیون دلار بودجه حمایت می کنند.

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

این سه شرکت روز دوشنبه گفتند که UrbanPiper، یک پلتفرم مدیریت رستوران که 18 درصد از سفارشات آنلاین غذا در هند را انجام می دهد، 24 میلیون دلار در دور جدید سرمایه از تعدادی سرمایه گذار از جمله Swiggy و Zomato جمع آوری کرده است.

سرمایه گذاری سری B برای این استارت آپ شش ساله توسط سرمایه گذاران فعلی Sequoia Capital India و Tiger Global هدایت شد. Pankaj Chada، موسس Zomato، Ankit Nagori از Curefoods و Khadim Bhatti و Vara Kumar از جمله فرشتگانی هستند که در دور جدید نیز سرمایه گذاری کرده اند.

اکثر رستوران‌هایی که به صورت آنلاین می‌فروشند، تمایل دارند با تعدادی از استارت‌آپ‌های غذایی تجارت کنند. این معمولاً به این معنی است که کارکنان این رستوران ها باید برنامه های مدیریتی از چندین شرکت را مدیریت کنند و به دقت بر جریان سفارشات و موجودی برای همه خدمات نظارت کنند.

UrbanPiper یک برنامه کاربردی تک فروشگاهی را مدیریت می کند که موجودی و جریان تجارت را با چندین سرویس به طور همزمان همگام می کند.

برای بسیاری از رستوران‌ها، این امکان برای شرکت‌های تحویل غذا وجود ندارد که سیستم، داشبورد، تجزیه و تحلیل دقیق صورت‌حساب و صورت‌حساب را به آنها ارائه دهند. ما قادر به تحقق این امر هستیم. ساوراب گوپتا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل UrbanPiper در مصاحبه ای به تک کرانچ گفت: وقتی همه ما دور هم جمع می شویم، احتمالاً همه می توانیم کار بهتری انجام دهیم و صنعت را به جلو ببریم.

این مدارها، حجم آنها خیلی زیاد بود و در چنین مقیاسی نمی‌توانستند با چند پنل کنترل کار کنند.»

او گفت که این استارت آپ ماهانه 14 میلیون سفارش پردازش می کند، در مقایسه با 2 میلیون سفارش در سال 2019، زمانی که 7.5 میلیون دلار بودجه سری A جمع آوری کرد. وی افزود: همچنین تعداد رستوران هایی را که ارائه می دهیم 10 برابر افزایش داده ایم.

او گفت: “بسیاری اوقات به عنوان صاحب رستوران می خواهید قیمت های خود را تغییر دهید، اقلام مختلف اضافه کنید، کمپین های ویژه ای را برای برندهای جدید در مکان های خاص اجرا کنید، ما همه این انعطاف ها را ارائه می دهیم.”

UrbanPiper همچنین به هفت کشور خارج از هند، از جمله برخی در مناطق MENA و اتحادیه اروپا گسترش یافته است. او گفت که با رشد شرکت های تحویل غذا، رستوران ها در سراسر جهان با چالش های مشابهی روبرو هستند.

شرائیانش تاکور، مدیر Sequoia هند گفت: “اکوسیستم رستوران با تغییر نیازهای مصرف کنندگان به سرعت در حال تکامل است.”

“به دلیل اختلال ناشی از همه گیری، خرده فروشان اکنون به طور فزاینده ای مایل به پذیرش کانال های دیجیتال و ارتقاء عملکرد خود هستند. UrbanPiper در خط مقدم این تحول دیجیتال قرار دارد و از نظر استراتژیک برای ایجاد زیرساختی قرار دارد که بازیکنان دیجیتال را با خرده‌فروشان در اکوسیستم F&B متصل می‌کند. Sequoia Capital India از تعمیق همکاری خود با تیم UrbanPiper هیجان زده است زیرا آنها بر اساس ماموریت خود برای توانمندسازی رستوران ها در سراسر جهان و استقبال از Zomato و Swiggy در این همکاری هستند.

این استارت آپ که بیش از 27000 رستوران در 8 کشور جهان را اداره می کند، قصد دارد سرمایه های تازه تاسیس را در مناطق بیشتری از هند، خاورمیانه و اتحادیه اروپا مستقر کند و قصد دارد در دو سال آینده بیش از 200000 رستوران را شامل شود.

“UrbanPiper یکی از شرکای کلیدی ما است که به ما امکان می دهد به طور یکپارچه با رستوران ها تعامل داشته باشیم و از طریق راه حل های فروش در محل آنها سریعتر مقیاس کنیم. در پاسخ به نیازهای خاص، تیم همیشه راه هایی برای پر کردن شکاف ها، ایجاد سودآوری برای رستوران ها و Swiggy پیدا کرده است. ما در مورد پتانسیل بازار هیجان زده هستیم و مشتاقانه منتظر گسترش شبکه شریک خود با حمایت مستمر آنها هستیم.”

سرمایه گذاری UrbanPiper آخرین حمایت استراتژیک Swiggy و Zomato است. Swiggy مستقر در بنگلور هفته گذشته گفت که او 180 میلیون دلار بودجه برای جمع آوری دوچرخه و تاکسی Rapido مدیریت کرده است. Zomato که اخیراً برای خرید شرکت تحویل فوری Blinkit به توافق رسیده است، از تعدادی شرکت دیگر مانند Shiprocket لجستیک استارتاپ، برنامه پس انداز Magicpin و شرکت تناسب اندام استارتاپ Curefit پشتیبانی کرده است.