
SwipeRx، یک پلتفرم برای متخصصان داروسازی، روز سهشنبه اعلام کرد که یک دور سری B 27 میلیون دلاری تحت رهبری MDI Ventures اندونزی، با حضور بنیاد گیتس، جانسون و جانسون ایمپکت ونچرز، گروه بینالمللی Susquehanna و حامیان موجود تضمین کرده است.
داروخانهها در آسیای جنوب شرقی تا حد زیادی تکهتکه بودند، فروشگاههای مادر و پاپ در سیلوها کار میکردند، زمانی که این شرکت – که در ابتدا با نام mClinica شناخته میشد – در سنگاپور در سال 2014 به ثبت رسید. فاروق مرالی، مدیر عامل SwipeRx گفت، اما داروخانه و نیروی کار آن تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفته است.
او گفت که امروز SwipeRx صنعت داروسازی را متحول و دیجیتالی می کند و به یک پلتفرم یک مرحله ای برای داروسازان تبدیل شده است تا تمام وظایف روزانه خود را از آموزش گرفته تا خرید و تامین مالی موجودی در آسیای جنوب شرقی انجام دهند.
از نظر آموزش، او میگوید که این تیم آموزش معتبر آنلاین، اطلاعات دارویی، آگهیهای شغلی، تابلوهای بحث و هر چیز دیگری را که جامعه داروخانه برای پیشرفت حرفهای و خدمات بهتر به بیماران نیاز دارد، ارائه میکند.
برای این منظور، برنامه SwipeRx به کاربران اجازه می دهد تا از آخرین اخبار و اطلاعات بهداشتی در مورد داروها به روز باشند و به ماژول های آموزشی رایگان توسعه حرفه ای مداوم (CPD) دسترسی داشته باشند که در بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی اجباری است. (مرالی اصرار دارد که SwipeRx در واقع بزرگترین ارائه دهنده منطقه ای آموزش معتبر آنلاین برای متخصصان داروسازی است.)
این برنامه همچنین به داروسازان کمک می کند تا به دنبال فرصت های شغلی جدید یا ارسال پیشنهادهای شغلی باشند. مانند LinkedIn، این برنامه همچنین از کاربرانی که لزوماً در آستانه تغییر شغل نیستند دعوت می کند تا با تماس با همکاران داروخانه خود، شبکه خود را گسترش دهند. مرالی به TechCrunch گفت که سادهترین کار این است که SwipeRx را بهعنوان لینکدین و آمازون برای داروخانهها در نظر بگیرید.
مرالی گفت: از نظر قدرت خرید، این شرکت با تشکیل یک شبکه خرید واحد – یکی از مقیاسها – توانسته است قیمتهای بهتری را مذاکره کند و معاملات B2B را در همین اپلیکیشن راهاندازی کند. SwipeRX او گفت که مدل تجارت مبتنی بر جامعه به داروخانه های کوچک به ویژه به داروخانه های کوچک اجازه می دهد تا از قدرت این شبکه گسترده با دسترسی به بهترین قیمت ها و اطمینان بهتر از در دسترس بودن داروها برای آنها و بیمارانشان استفاده کنند.
به گفته این شرکت، SwipeRX از سرمایه تازه برای افزایش رشد خود در جنوب شرقی آسیا، گسترش شبکه لجستیک تجارت الکترونیک B2B و افزایش تیم خود استفاده خواهد کرد.
البته SwipeRx – که در سال 2017 مبلغ 6.3 میلیون دلار سرمایه در سری A جمع آوری کرد – دارای شتابی است که سرمایه گذاران دوست دارند.
این سازمان 400 عضوی می گوید که بیش از 235000 داروساز و 45000 داروخانه در جنوب شرقی آسیا از جمله اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، مالزی، تایلند و کامبوج از این برنامه استفاده می کنند.
همچنین میگوید که بیش از 8000 داروخانه خردهفروشی تنها در اندونزی – که حدود 25٪ از کل داروخانهها را تشکیل میدهند – در SwipeRx هستند و بیش از 5000 کاربر به شبکه خرید دیجیتال آن ملحق شدهاند و در پلتفرم B2B آن تراکنش انجام میدهند.

اعتبار تصویر: SwipeRx
مرالی به تککرانچ گفت: «رشد ما بهعنوان یک شرکت نمایی است و سالهای اخیر به ما این امکان را داده است که چشمانداز خود را برای ایجاد بزرگترین شبکه داروخانه در منطقه ادامه دهیم. “این دور از بودجه، تعهد ما برای ایجاد اختلال در این صنعت عمیقاً پراکنده و در عین حال بهبود سلامت عمومی با حمایت از کانال داروخانه را تایید می کند.”
دونالد ویهارجا، مدیرعامل MDI Ventures: “ما پتانسیل و نوید بزرگی را در پلتفرم SwipeRx می بینیم، زیرا به دنبال پاسخگویی به چالش های پیش روی داروخانه ها، به ویژه در اندونزی، با اتصال بازیکنان مختلف – بزرگ و کوچک – همه تحت یک پلت فرم است.