
به خصوص در طول همهگیری، شرکتهای کوچک و متوسط (SMB) قادر به پاسخگویی به تمام درخواستهای خدمات مشتری خود نیستند. مطالعهای توسط Freshworks نشان داد که شرکتها بین فوریه 2020 و ژانویه 2021 71 درصد افزایش در مجموع تماسها داشتهاند و انتظار میرود افزایش بیشتری نیز داشته باشند. در عین حال، مشتریان – هر چند دلسوز – خواستارتر شده اند. همین نظرسنجی نشان می دهد که 68 درصد از مدیران خدمات مشتری شاهد افزایش انتظارات مشتریان بوده اند.
یک شرکت چه کاری باید انجام دهد؟ اتوماسیون یکی از راههای افزایش حجم کاری مشتری است. به Tidio بپیوندید، پلتفرمی که هدف آن تبدیل شدن به فروشگاهی یکجا برای شرکتهایی است که از طریق کانالهای مختلف (مانند ایمیل و پیامک) با مشتریان مکاتبه میکنند. Tidio با استفاده از ترکیبی از چت زنده و چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین تجزیه و تحلیل، تلاش می کند تا عملیات خدمات مشتری را حتی در شرکت های کوچک بدون استفاده از کارکنان اختصاصی مقیاس دهد.
پلتفرم های اتوماسیون خدمات مشتری مانند Tidio دقیقاً پیشرفته نیستند. برای نام بردن از چند مورد، Ultimate.ai، پلتفرمی برای جمعآوری داده و ایجاد ربات، و Ushur وجود دارد که یک سرویس تجاری برای ایجاد جریانهای ارتباطی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه میدهد. Ada نیز در این دسته قرار می گیرد – شامل چت بات هایی است که توسط یک ماشین پردازش زبان طبیعی طراحی شده اند.
Tytus Gołas یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Tidio می گوید آنچه Tidio را متمایز می کند، سادگی در اجرا و ساختار آن است. Tidio با خدمات شخص ثالث، از جمله ایمیل، فیس بوک، اینستاگرام، وردپرس و Shopify یکپارچه می شود و به تیم ها اجازه می دهد تا تعاملات مشتری را از یک صندوق ورودی مشترک مدیریت کنند. برنامه ها از رایگان برای دو کاربر تا 332.50 دلار در ماه (که سالانه شارژ می شود) برای کاربران نامحدود و سایر موارد اضافی متغیر است.

با استفاده از داشبورد بصری Tidio یک جریان تماس ایجاد کنید.
“بیشتر مشتریان ما دریافت می کنند Tidio در عرض چند دقیقه شروع و اجرا می شود و ما ارزش محصول خود را در همان روز می بینیم. Voice در یک مصاحبه ایمیلی با TechCrunch گفت: “تاثیر ما دوگانه است – شما می توانید ارتباطات را ساده کنید و فروش را با عملکرد چت بات ما افزایش دهید.” “[O]چتباتها و ویژگیهای تولیدکننده فروش شما تأثیر مستقیمی بر بازگشت سرمایه دارند و به افزایش فروش و درآمد کمک میکنند – گاهی اوقات هزینه کامل اشتراک Tidio را در یک روز پوشش میدهند.»
Tidio فرزندان Gołas و Marcin Wiktor، بنیانگذاران این شرکت در سال 2013 است. کاری که به عنوان یک آژانس تبلیغاتی دیجیتال با هدف قرار دادن مشاغل کوچک و متوسط آغاز کرد، به خانه ای برای توسعه ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شد که یکی از آنها Tidio بود. با قدرت گرفتن این ساز، گولاس و ویکتور تصمیم گرفتند به دور خود برگردند و آن را در کانون توجه خود قرار دهند.
سرمایه گذاران این حرکت را تایید کردند. امروز، Tidio اعلام کرد که در سری B به رهبری PeakSpan Capital با Inovo Venture Partners و مدیرعامل InPost Rafal Bjoska، 25 میلیون دلار جمع آوری کرده است و Tidio را به 26.8 میلیون دلار رساند.
Tidio لیستی از بازدیدکنندگان وب سایت این شرکت را ارائه می دهد که صاحبان می توانند از آنها برای تعامل با آنها به روش های مختلف استفاده کنند – چه در زمان واقعی (از طریق چت) یا به طور خودکار (از طریق chatbot). به عنوان مثال، پلتفرم را می توان طوری برنامه ریزی کرد که یک پیام «خوش آمدید» را به همراه یک کد تخفیف منحصر به فرد برای مشتری بازگشته ارسال کند. Tidio همچنین اطلاعاتی مانند منبع ترافیک وب، زمانی که مشتریان در صفحات وب خاص میگذرانند، و محصولاتی که اغلب مرور میکنند، ضبط میکند.
Voice گفت: “ما از مجموعه داده های سفارشی و مدل های پیشرفته برای بهبود قابلیت های درک زبان خود استفاده می کنیم.” “[One of these models] به طور خودکار هر گونه سؤالی را در هر مکالمه چت جدید تشخیص می دهد. سپس پلتفرم موضوعات را بر اساس محبوبیت گروه بندی می کند و سیستم به کاربر توصیه می کند که موضوع خود را پیکربندی کند [chatbot] برای خودکار کردن پاسخ به سوالات متداول مشتریان، مانند موارد مربوط به وضعیت سفارش، وضعیت تحویل و بازگشت.
Voice میگوید این نوع اتوماسیون – با فرض اینکه طبق تبلیغات کار میکند – میتواند در وقت کسبوکارها برای کارهای تکراری صرفهجویی کند و به آنها اجازه میدهد بر ایجاد روابط با مشتریان تمرکز کنند. البته، همه مشتریان ترجیح نمیدهند با چتباتها صحبت کنند و مرورگرهای حریم خصوصی میتوانند دادههای مشتری را که Tidio برای شخصیسازی جمعآوری میکند، پنهان کنند. اما به نظر می رسد فروش این استارت آپ به بیش از 23000 کسب و کار منتفع شده است که در حال حاضر برای Tidio که از این پلت فرم برای خودکارسازی بیش از 86000 تماس در ماه گذشته استفاده می کند، پرداخت می کنند.
گولاس می گوید Tidio جریان نقدی مثبتی دارد و در سه سال گذشته 7.7 برابر رشد درآمد داشته است – که بر تقاضا تاکید بیشتری دارد. این شرکت ادعا می کند که بیش از 510 میلیون کاربر منحصر به فرد و 3 درصد از بازرگانان Shopify از پلتفرم آن استفاده می کنند.
گولاس گفت: “تجربه مشتری اغلب به نحوه ارتباط یک تجارت با مشتریان مربوط می شود و آنها می توانند با نشان دادن اینکه به مشکلات مشتریان خود اهمیت می دهند و آنها را درک می کنند، نتایج عالی را مشاهده می کنند.” «به همین دلیل است Tidio به صاحبان فروشگاه ها فضا و زمان برای این گفتگوهای معنادار بدهید.”
Tidio قصد دارد سرمایه جدید خود را بر بازاریابی و گسترش نیروی کار 140 نفره خود متمرکز کند. این شرکت قصد دارد در سال آینده 100 نفر را استخدام کند.