
Tier Mobility، اپراتور micromobility مستقر در برلین که دائماً اروپا را در اختیار دارد، با خرید Spin از خودروساز فورد، در حال نفوذ قابل توجهی به آمریکای شمالی است. Tier تمام 50000 اسکوتر الکترونیکی و دوچرخه الکترونیکی Spin را خریداری خواهد کرد و مجموع ناوگان این شرکت آلمانی را به 500000 خواهد رساند.
این شرکتها شرایط معامله را فاش نمیکنند، اما در اکتبر گذشته، Tier 200 میلیون دلار جمعآوری کرد که طبق گفته استارتآپ، بیشتر آن برای سرمایهگذاریها و خریدهای استراتژیک استفاده خواهد شد. به گفته بن بیر مدیرعامل اسپین، فورد که در سال 2018 اسپین را به قیمت 100 میلیون دلار خریداری کرد، سرمایه گذاری استراتژیک خود را در اسپین حفظ خواهد کرد.
این خبر ماهها پس از خرید شرکت فرعی ایتالیایی Wind Mobility از شرکت اسکوتر الکترونیکی توسط Tier منتشر شد که نشاندهنده ورود Tier به بازار ایتالیا و خرید شرکت اشتراکگذاری دوچرخه استارتآپ Nextbike بود که نشاندهنده حرکت Tier به فضای چندوجهی بود. خرید Spin به Tier ردپایی جهانی از بیش از 520 شهر و جامعه در 21 کشور می دهد و آن را به بزرگترین اپراتور مشترک جهان تبدیل می کند. رقبای Bird و Lime ادعا می کنند که به ترتیب 350 و 200 شهر در سراسر جهان را در اختیار دارند، اگرچه از معیارهای متفاوتی در کارت امتیازی خود استفاده می کنند.
شرکتهای حملونقل کوچک مانند Tier برای سودآوری نیاز به مقیاسپذیری دارند، اما در زمانی که شهرها تعداد اپراتورهای مجاز در خیابانها را محدود میکنند، تلاش میکنند مقیاس شوند. خرید رقبا در شهرهایی که مجوز دریافت کردهاند، راهی ثابت شده برای دور زدن سیستم است.
همین چند هفته پیش، اسپین یک چهارم کارکنان خود را در حالی که آماده تعلیق فعالیت در برخی بازارهای ایالات متحده، آلمان، پرتغال و اسپانیا بود، اخراج کرد. در آن زمان، Bear گفت که این حرکت به سرعت بخشیدن به مسیر سودآوری شرکت از طریق استراتژی خود برای دنبال کردن بازارهای عرضه کننده انحصاری یا محدود کمک می کند. به گفته این شرکت، Spin 100٪ از این مجوزها را در پنج سه ماهه گذشته حفظ کرده است، که باعث جذابیت دوچندان به عنوان شریک برای Tier در سراسر اقیانوس اطلس می شود.
بیر به TechCrunch گفت: Tier از برند Spin و ساختار سازمانی در آمریکای شمالی پشتیبانی میکند، جایی که Tier در حال حاضر هیچ حضوری ندارد، اما عملیات Spin در بریتانیا در کل برند Tier قرار میگیرد تا یک «ابر قدرت جهانی با هم» ایجاد کند.
Bear که اشاره کرد در حال حاضر تنها 50 درصد از اسکوترهای الکترونیکی اسپین قابل تعویض هستند، گفت: «با این معامله، ما قادر خواهیم بود ناوگان خود را مدرن کنیم و بیش از 100٪ باتری های قابل تعویض را بیاوریم، که به سادگی کارایی عملیاتی ما را به سطح بعدی ارتقا می دهد. باتری ها، اما آن هایی که قابل تعویض هستند را می توان در دوچرخه های الکترونیکی اسپین نیز تعویض کرد.
Bear گفت: “این واقعاً یک فرصت منحصر به فرد برای ایجاد بازیگر شماره یک جهانی در حمل و نقل کوچک مشترک در طول ادغام است، و چیزی که ما واقعاً در مورد Tier هیجان زده هستیم، فقط همسویی ثابت ارزش هایی است که آنها نشان داده اند.”
هم Tier و هم Spin به آن اعتقاد دارند کار با کارمندان، نه کارمندان، هر دو علاقه مند به دنبال کردن یک همکاری نزدیک با شهرها هستند، و هر دو راه های جدیدی برای شارژ وسایل نقلیه در بازارهای مربوطه خود کشف کرده اند. به عنوان مثال، اسپین، اسپین هاب یا زیرساخت های پارکینگ و شارژ برقی دو چرخ را ایجاد کرده است که برای افزایش ترافیک عابران پیاده در مناطق خاص و در عین حال تمیز نگه داشتن اسکوترها در پارکینگ طراحی شده است.
به طور مشابه، شبکه برق Tier شامل نصب ایستگاههای شارژ باتری در فروشگاههای خردهفروشی در منطقه تحت پوشش است، جایی که سواران میتوانند باتری اسکوتر را در پایان سفر خود تعویض کنند تا ضمن جذب ترافیک عابران پیاده به مغازهها و کافهها، اعتبار رایگان کسب کنند.
Tier در نظر دارد شبکه برق خود را با توجه به استقبال خوبی که در اروپا داشته است به شهرهای ایالات متحده بیاورد.
ما فکر می کنیم این چیزی است که می تواند به ویژه برای دانشگاه ها جالب باشد.” لارنس لوشنر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Tier، به TechCrunch گفت. اسپین نه تنها در شهرها، بلکه در دانشگاه ها نیز بسیار موفق بوده است، جایی که دانشجویان زیادی هستند که علاقه زیادی به تعویض باتری و داشتن سفر رایگان دارند.
Spin همچنین با شرکت بینایی کامپیوتر Drover AI برای آزمایش سیستمهای ایمنی مبتنی بر دوربین که میتواند رفتار خطرناک سوارکار، مانند رانندگی یا پارک کردن در پیادهروها را شناسایی و تصحیح کند، کار میکند. Tier همکاری با استارتاپ Fantasmo را برای پیاده سازی سیستم موقعیت یابی دوربین خود آغاز کرده است، که کاربران را ملزم می کند تا زمانی که می خواهند سفر را کامل کنند، از ساختمانی در نزدیکی خود عکس بگیرند و به نقشه های سه بعدی Fantasmo اجازه می دهد تا تایید کنند که سوار توسط پارکینگ شهر تایید شده است. فضا.
به عنوان یک نیروی ترکیبی، یکی از اولویت های اصلی Tier، علاوه بر ارتقای ناوگان اسکوترهای الکترونیکی اسپین در آمریکای شمالی، گسترش ردپای دوچرخه های الکترونیکی این شرکت در آمریکای شمالی است که به گفته لوشنر، فرصتی بزرگ است.
لوشنر گفت: «ایجاد دوچرخهای که واقعاً برای اشتراکگذاری ساخته شده باشد، بسیار مهم خواهد بود. «فقط مسئله زمان است که به 50 تا 50 درصد اسکوترها و دوچرخه ها برسیم. در اروپا هر روز بیشتر شاهد حراج دوچرخه های الکترونیکی هستیم. ما اخیرا برای سه مزایده دوچرخه درخواست دادیم و همه برنده شدیم. ما همچنین شاهد حراج اسکوتر و دوچرخه با هم در اروپا هستیم.
Leuschner گفت: موتورهای الکترونیکی که Tier در برخی از نقاط اروپا کار می کند، اولویتی برای بازار آمریکای شمالی نخواهد بود.
آخرین بودجه 200 میلیون دلاری Tier تنها اولین بخش از سری D بزرگتر بود، بنابراین ممکن است در آینده شرکت ادغام بیشتری وجود داشته باشد. در زمان افزایش، Tier ارزش 2 میلیارد دلاری را گزارش کرد. Leuschner ارزیابی بهروزرسانیشدهای را به اشتراک نمیگذارد، اما او گفت که شرکت نمیخواهد به این زودیها عمومی شود، تا حدی به این دلیل که شرکت آماده نیست، تا حدی به این دلیل که بازارها در حال حاضر بیش از حد نوسان هستند.