
TikTok در حال حاضر یکی از سریعترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در حال رشد در جهان است، جایی که حتی با مشاهده بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه هنگام تماشای بازارها و ورزشهای منتخب، از یوتیوب پیشی گرفت. اکنون این شرکت به دنبال گسترش دامنه فعالیت هایی است که کاربرانش می توانند در زمانی که از ورق زدن ویدیوهای کوتاه خسته می شوند، انجام دهند. گزارش رویترز امروز نشان میدهد که این شرکت در حال سرمایهگذاری بیشتر بر روی بازیهای HTML5 است و آزمایش آن را آغاز کرده است. اما میدانیم که استراتژی بازی TikTok میتواند فراتر از بازیهای مبتنی بر وب باشد. همچنین به نظر میرسد که TikTok در حال کار بر روی یک ویژگی بازی تلفن همراه زنده است که به سازندگان اجازه میدهد هنگام پخش زنده، طرفداران را بهتر درگیر کنند.
رویترز گفت که TikTok قصد دارد از بسته فرزندپروری شرکت مادر، ByteDance، استفاده کند و با بازیهای کوچکی که مکانیسمهای ساده و زمانهای بازی کوتاهتری دارند، شروع شود. این ادعا می کند که آزمایشات در ویتنام آغاز شده است. اما TikTok به TechCrunch گفت که این نادرست است و گفت که آزمایش بازی ها در ویتنام کاری نیست که او در حال حاضر انجام می دهد.
انتقال برنامه ویدیویی اجتماعی به بازیهای HTML5 قبلاً مشخص بود، زیرا TikTok قبلاً برنامههای خود را همراه با شراکت با Zynga در سال گذشته اعلام کرده بود. این دو شرکت با هم متحد شده اند تا بازی HTML5 Disco Loco 3D را به طور انحصاری در TikTok راه اندازی کنند. و در آن زمان، TikTok تأیید کرد که قبلاً در حال مذاکره با بازیسازان دیگر در مورد معاملات مشابه بوده است و گسترش بیشتری از بازیها را که هنوز در راه است تلگراف کرده است. TikTok میگوید در حال حاضر هیچ شریک جدیدی برای اشاره در این زمینه وجود ندارد.

اعتبار تصویر: زینگا
قبل از قرارداد با Zynga، TikTok همچنین بازی خود را با نام Garden of Good راهاندازی کرده است که با مشارکت سازمان غیرانتفاعی Feeding America ساخته شده و بر جمعآوری کمکهای خیریه تمرکز دارد. این بیشتر شبیه آزمایشی به نظر می رسید تا ببینند آیا کاربران TikTok یک بازی را در برنامه بازی می کنند یا خیر.
اگرچه امروزه تلاش کمتری وجود دارد، بازیها میتوانند به ابزار درآمدزایی قابل توجهی برای TikTok تبدیل شوند، اگر بازیها در نهایت توسط تبلیغات پشتیبانی شوند یا بعداً اجزای پولی اضافه شوند، مانند خریدهای درون برنامهای.
علاوه بر تلاشهای اعلامشده قبلی برای بررسی بازیهای HTML5، TechCrunch همچنین دریافته است که TikTok به دنبال کشف بازیهای زنده در تلاشی جداگانه است.
بر اساس تحقیقات شرکت اطلاعات موبایل Watchful مستقر در تلآویو، TikTok در تلاش است تا بازیهای کوچکی را به ویدیوهای LIVE به برنامه خود اضافه کند تا تجربه زنده بین سازندگان و طرفداران آنها را بهبود بخشد.
یک بازی LIVE Watchful رونمایی شده Draw & Guess نام دارد که به طور خاص برای تشویق تعامل بین سازندگان و بینندگان ساخته شده است. در این بازی Pictionary مانند، به بازیکنان کلمات داده می شود تا روی صفحه نقاشی بکشند و بینندگان سعی می کنند حدس بزنند چه چیزی می کشند. فرضیات صحیح روی صفحه نمایش داده می شود.
Watchful همچنین خاطرنشان کرد که ویژگی بازی موبایل میتواند به اشتراکگذاری صفحه اجازه دهد تا سازندگان بتوانند صفحه نمایش خود را با بینندگان بهطور همزمان به اشتراک بگذارند، از جمله دوربین، صدا، اعلانها و سایر سیگنالها. این شرکت گفت که بازی های آنها می تواند در حالت افقی یا عمودی نمایش داده شود.
در حالی که امروزه تعداد معدودی از مهندسان معکوس جزئیات ویژگیهای اعلامنشده و هنوز در حال توسعه را که در برنامههای کاربردی محبوب مصرفکننده یافت میشوند را به طور عمومی به اشتراک میگذارند، Watchful این نوع بررسی را ایجاد کرده و آن را با فناوری بهبود داده است. این شرکت از ترکیبی از بینایی کامپیوتری و تحلیل جریان برای شناسایی و شبیه سازی تغییرات در برنامه استفاده می کند. موتور آنالیز تفاضلی آن نسخههای برنامههای کاربردی را با استفاده از دادههای واقعی کاربر و الگوریتمهای دید کامپیوتری اختصاصی مقایسه میکند. این تحقیق همچنین توسط آزمایشگاه های سیار این شرکت واقع در سراسر جهان پشتیبانی می شود.
با درخواست نظر، TikTok دیگر چیزی برای گفتن در مورد تلاش بازی LIVE نداشت، اما به ما گفت که این یک توسعه کاملاً نامرتبط از بازیهای HTML5 توصیف شده توسط رویترز است.
بازیها تنها راهی نیستند که TikTok به دنبال بهبود پلتفرم TikTok LIVE است.
Watchful همچنین به یکی دیگر از ویژگیهای در دست توسعه اشاره کرد که مانند تلاقی بین یک بازی و یک هدیه مجازی است. این به کاربران اجازه می دهد تا یک “جعبه گنج” را به ویدیوهای زنده اضافه کنند، که سکه ها را پس از انقضای زمان سنج بین هر مجموعه ای از کاربران توزیع می کند.

اعتبار تصویر: تصویر اپلیکیشن TikTok از طریق Watchful
مشخص شده است که TikTok روی تجربه خرید در برنامه فروشگاه TikTok کار می کند، که امروز در اندونزی، مالزی، تایلند، ویتنام، سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و بریتانیا در دسترس است. در اینجا، به نظر میرسد که TikTok به دنبال اضافه کردن نماد کیسه خرید به ویدیوهای خرید زنده است، که با کلیک بر روی آن پنجرهای باز میشود که بینندگان میتوانند محصولات موجود را با گزینه کلیک برای افزودن آنها به سبد خرید مرور کنند.

اعتبار تصویر: تصویر اپلیکیشن TikTok از طریق Watchful
TikTok از اظهار نظر در مورد این برنامه های دیگر برای پلتفرم LIVE خودداری کرد.