
زمانی که رجینا یی در کالج بود، یک فروشنده Shopify بود و به یاد میآورد که آنقدر از راهحلهای تبلیغاتی خسته شده بود که هفته آخر را تا دیروقت بیدار ماند تا بفهمد تبلیغات فیسبوک و آمازون چگونه کار میکنند.
او به TechCrunch گفت: «بسیار پیچیده بود. من یکی از حامیان اولیه بازارهای B2B بودم، اما تبلیغات همان جعبه سیاه بود. نمی دانستم که به عنوان یک فروشنده چقدر باید انجام دهم.”
دو چیز او را ناامید کرد: یکی ساختار پیچیده برای درآمدزایی مؤثر از این کانالها، و دیگری نبود ابزارهای تبلیغاتی مستقیم ارائه شده توسط کانالهای خردهفروشی که از طریق آنها میفروشد، که فکر میکرد هم کمتر اشباع میشود و رقابتی نسبت به فیس بوک و گوگل
در طول مدتی که به عنوان رهبر محصول در Hopin Ye، پروفسور استنفورد، Michael Ostrowski، متخصص در طراحی بازار و تئوری حراج، و Francisco Laraine، یک کارآفرین سریالی که زودتر Groupon را ترک کرد و مهندسی آن را رهبری کرد، ملاقات کرد.
از آنجایی که بازارهای بیشتری تحت تأثیر تغییر به حریم خصوصی مصرف کننده قرار می گیرند، این گروه به بررسی نحوه نوآوری در این فضا بدون پرداختن به حریم خصوصی پرداختند. با کاوش در کار Ostrowski در مورد حراج ها، آنها به طور مشترک Topsort را در سال 2021 راه اندازی کردند تا فناوری تبلیغات مبتنی بر حراج را از طریق API ارائه دهند تا خرده فروشان و تامین کنندگان کوچکتر بتوانند بدون اتکا به کوکی ها که آماده ناپدید شدن هستند، راحت تر تبلیغ کنند.
رویکرد آنها این است که فناوری رسانه های خرده فروشی برای مشاغل کوچک از حراج به عنوان راهی برای ایجاد تبلیغات موثر استفاده کنند. وقتی کاربر یک API نصب میکند، میتواند یک کمپین شامل تبلیغات حمایتشده، بنرها و تبلیغات ویدیویی راهاندازی کند و میتواند نحوه نمایش آگهیها، نحوه اندازهگیری کیفیت و ارتباط آگهی و اینکه چه کسی میتواند کمپینها را اجرا کند را کنترل کند. لارین می گوید حراج ها تنها در 20 میلی ثانیه با 10000 پیشنهاد در ثانیه اجرا می شوند.
هنگام در نظر گرفتن میزان تنظیم برای کلیک ها، Topsort با استفاده از الگوریتم خود برای افزایش کلیک ها و تبدیل ها، پیشنهاداتی را ارائه می دهد. همچنین دارای ویژگی مناقصه خودکار برای تبلیغات هزینه به ازای هر کلیک است، بنابراین ارائه دهندگان می توانند بودجه و دوره زمانی را وارد کنند و شرکت آن را از آنجا دریافت می کند. شما گفتید بسته به بازار می تواند بین دو تا چهار برابر بازدهی را تضمین کند.
Ye اضافه کرد: “من موافق نیستم که تبلیغات باید یک بازی حدس زدن باشد.” “این یک روش بسیار تمیز برای تبلیغات است و ما این شکاف را بدون حفظ حریم خصوصی، اما با ریاضیات و یادگیری ماشینی پر می کنیم. چیزی که ما را متمایز می کند این است که چقدر آسان است، به همین دلیل است که فناوری تبلیغات به طور سنتی شهرت بدی داشته است.
Topsort اکثر مشتریان خود را در چهار ماه گذشته به دست آورده است و برخی از آنها در حال حاضر بین 1 تا 15 میلیارد دلار ارزش ناخالص کالا را حمل می کنند.
یکی از مشتریان اولیه او Babytuto بود، یک خرده فروش محصولات برای والدین و نوزادان در شیلی، که در ابتدا برای Cyber Monday با این شرکت کار می کرد. بر اساس دستیابی به نرخ پذیرش 40% برای تامین کنندگان، Topsort در مطالعه خود گزارش می دهد که “بر اساس فعالیت تامین کنندگان، ارائه این دسته از تبلیغات حمایت شده و ویژگی های بازار، پیش بینی ما این است که تبلیغات Babytuto در نهایت ایجاد خواهد شد. سود اضافی معادل تقریباً 5٪ ارزش ناخالص کالاهای آنها.
Ye میگوید که این شرکت تا کنون از Babytuto و دهها مشتری اولیه دیگر، از جمله Yummy، Facility، Airlift و Chiper چیزهای زیادی یاد گرفته است و میخواهد رشد خود را تسریع بخشد و استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهد.
این شرکت 8 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری کرد و ارزش شرکت را به 110 میلیون دلار رساند. این دور شامل سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران بازار، از جمله Pear Ventures، Quiet Capital، FJLabs، Micky Malka (Ribbit Capital)، لیدیا جت (SoftBank)، Akhil Paul، Comma VC و گروهی از سرمایه گذاران فردی است.
Ye و Laraine می گویند که بودجه جدید به گسترش تیم فروش و بازاریابی و تعمیق ردپای Topsort در آمریکای لاتین و آسیا اختصاص می یابد.
Ye گفت: “ما در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که از صفر به یک رسیده ایم و همه سرمایه گذاران دو برابر شده اند.” ما به مشتریان خود در رشد آنها ضربه زدهایم، اما دوست داریم زودتر در آنجا حضور داشته باشیم. این حوزه بسیار اشتباه درک شده است و ما میخواهیم آموزش بیشتری به مصرفکنندگان انجام دهیم و طیفهای مختلف محصولات را برای کمک به شروع بازارهای کوچکتر ارائه دهیم، زیرا با همه بازارها در مقیاسهای مختلف کار میکنیم.