
بازیهای روزانه موبایل در میان مصرفکنندگان و همچنین سرمایهگذارانی که برای حمایت از بزرگترین و امیدوارکنندهترین استارتآپها هجوم میآورند، علاقه شدیدی پیدا کردهاند و این موفقیتها و تعاملات سریع را ایجاد میکنند. در جدیدترین توسعه، یک شرکت استارت آپی از لندن به نام Tripledot – شرکت سازنده برنامه محبوب Solitaire، بازی دیگری به نام Woodoku (“بلوک های چوبی با سودوکو ملاقات می کنند”) و سایرین – امروز اعلام کرد که 116 میلیون دلار جمع آوری کرده است. فاندینگ استارت آپ مستقر در لندن را 1.4 میلیارد دلار تخمین می زند.
این حلقه توسط 20VC رهبری می شود، شرکتی که توسط هری استبینگز تأسیس شد، که در ابتدا از طریق پادکست محبوب 20 دقیقه ای VC خود وارد دنیای سرمایه گذاری شد، ابتدا با همکاری یکدیگر VC Stride را راه اندازی کردند و در نهایت صندوقی را به نام برنامه او راه اندازی کردند (و مقداری را جمع آوری کرد. پول جدی برای مدیریت آن). سایرین در این دایره عبارتند از Access Industries، Lightspeed Venture Partners و Eldridge، و این دایره به دنبال سری A 78 میلیون دلاری در آوریل 2021 است.
همانند این سری A، این افزایش قابل توجهی برای دور سری B است و لیور شیف – مدیرعاملی که شرکت را با آکین بابایگیت (COO) و ایال چامیدس (CPO) بنیانگذاری کرد – خاطرنشان کرد که او هسته اصلی را اداره نخواهد کرد. تجارت . Tripledot از پایان اولین سال فعالیت خود (تاسیس در سال 2017) سودآور بوده است، اکنون نزدیک به 30 میلیون کاربر فعال در ماه در عناوین خود دارد و درآمد آن در سال گذشته سه برابر شده است (بدون فاش شدن رقم واقعی).
“شمااو در مصاحبه ای به TechCrunch گفت: جمع آوری کمک های مالی برای ادغام و ادغام است. به طور خاص، این طرح به دست آوردن استارتآپهای جالبی است که روی ایدههای خلاقانه کار میکنند تا مکمل آنچه بابایگیت بهعنوان مجموعهای از مهارتهای قوی توصیف میکند که Tripledot در توسعه مکانیکهای درآمدزایی جذاب و بازیهای مقیاسپذیر به دست آورده است.
شیف افزود: «ما به نقطهای رسیدهایم که فناوری و تجربه زیادی داریم که میتوانیم از آن استفاده کنیم، بنابراین میخواهیم استودیو بخریم و از پلتفرم خود برای استفاده از این بازیهای عالی برای دستیابی به مخاطبان بسیار بیشتری استفاده کنیم. ما اپراتورهای بسیار خوبی هستیم.» او افزود که این بدان معنا نیست که Tripledot بازی سازان قوی خود را ندارد، “اما بسیاری از همکاران ما در خلق بازی های عالی عالی هستند، اما نه اینکه چگونه به مخاطبان زیادی دست یابند یا آنها را به یک تجارت پایدار تبدیل کنند. اکنون این سرمایه به ما قدرت آتش می دهد.»
دریم گیمز، نام بزرگی در میان استارتآپهای بازی معمولی در حال حاضر (و به عنوان یکی از سرمایهگذاریهای فرشته بابایگیت در حال رخ دادن است)، دوست دارد بگوید که جاهطلبی او تبدیل شدن به پیکسار بعدی است. شیف گفت: “خب، ما دوست داریم اکتیویژن بلیزارد بعدی باشیم.”
بازی های روزانه و برتری آنها به عنوان یک رسانه محبوب (و موفقیت آنها به عنوان استارت آپ) خبر جدیدی نیست: Peak Games در سال 2020 Zynga را به قیمت 1.8 میلیارد دلار فروخت که می توان گفت یکی از رویدادهای سطح بالا بوده است. واترمارک هایی که این امکان را فراهم می کند. کسب و کار، و پیاده سازی فنی خاص لازم برای بازی های کارتی روزمره. سپس بازی های رویایی ترکیه (که توسط فارغ التحصیلان پیک تأسیس شد) به سرعت رشد کرد و در اوایل امسال 255 میلیون دلار جمع آوری کرد تا به رشد خود ادامه دهد. هما گیمز – که یک پلتفرم شخص ثالث برای توسعه بازیهای روزمره (در نتیجه تا حدودی رقیب Tripledot) میسازد – اکتبر گذشته 50 میلیون دلار جمعآوری کرد. و اسپایک، یکی دیگر از اصطبل های ترکیه، در ماه ژانویه بر اساس شجره نامه و تاریخ بنیانگذاران خود، حتی قبل از انتشار عنوانی، پول زیادی جمع آوری کرد.
با این حال، موضوع این است که یک بازی روزمره چقدر میتواند محبوب شود، چگونه میتواند مخاطبانی را وارد کند که شما به طور سنتی درباره جمعیتشناسی بازیها فکر نمیکنید، و چگونه گاهی اوقات چیزی درست میکنید که دقیقاً مخالف یک راهحل تجاری حساب شده و یافتن موفقیت بزرگ همه اینها در تمرکز شدید بود و اوایل امسال با ظهور Wordle، یک معمای کلمه بسیار ساده که در ژانویه در استراتوسفر ویروسی شد، کمی مکث کرد.
Wordle که به عنوان یک پازل نوشته شده برای شریک توسعه دهنده خود جاش واردل شروع شد، فقط در وب سایت Wardle (بدون برنامه) وجود داشت و هرگز برای آن پول پرداخت نکرد یا تلاشی برای بازاریابی انجام نداد، اما همچنان در سادگی، کمیاب بودن هر 24 ساعت) و مقدار مناسب مکانیک برای چالش ها / جوایز، او ظاهر شد و طرفدارانی را در میان مادربزرگ ها، دانش آموزان و همه افراد در میان پیدا کرد. (مادر مسن دوست من آن را روی کامپیوتر پخش می کند و نتایج خود را فقط از طریق تعداد زیادی عکس تار که روی مانیتور می گیرد به اشتراک می گذارد زیرا از گوشی هوشمند استفاده نمی کند.)
همانطور که واردل در مصاحبه ای در ژانویه به ما گفت، او چند تماس دریافتی از سوی سرمایه گذاران داشت، اما واقعاً بیشتر از اینکه آماده باشد در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهد متعجب بود (به جز اینکه بازی می تواند فشار ناگهانی ترافیکی که به سرورها ارسال می شود را تحریک کند) زیرا او نمی خواست آن را به یک “کسب و کار” تبدیل کند.
او سرانجام Wordle را به نیویورک تایمز فروخت که اکنون میزبان او است و آن را به امپراتوری پازل آرام و مبتنی بر کلمه خود برای بازی های روزمره تبدیل خواهد کرد (که در ابتدا به عنوان بخشی از الهام بخش ساخت Wordle مناسب است. ).
شیف گفت که Tripledot به خرید Wordle فکر نمیکند، اما بنیانگذاران آن به آنچه او در مورد استفاده و قابلیتهای بازیهای روزمره تاکید کرده بود احترام گذاشتند.
او گفت: «مامان من، عمه من هستند که اینها را بازی می کنند. آنها هرگز نمی گویند که گیمر هستند، اما یک ساعت برای آنها وقت می گذارند. شاید برای استراحت ذهنی یا زمانی که منتظر دندانپزشک هستند، ممکن است از کتاب های پازل از نظر تاریخی استفاده کرده باشند، اما اکنون دارند با گوشی خود بازی می کنند.
بابایگیت خاطرنشان کرد که Tripledot هیچ برنامهای برای توسعه بازیها فقط به صورت آنلاین یا انتشار عناوین صرفاً برای ایجاد مخاطب بدون هدف تجاری خاص ندارد – تمام «درسهای» بالقوهای که میتوان از Wordle مشابه یاد گرفت: که در پایان ممکن است روز جذاب باشد. تا حدی به این دلیل که این یک نوع تک شاخ بود، نه یک شرکت استارت آپی 1 میلیارد دلاری، بلکه نوعی که در حباب عاری از تله های واقعیت وجود دارد، جایی که بازی ها برای ادامه کار باید پول دربیاورند. یکی از درسی که من واقعاً آموختم این است که به نظر می رسد در دراز مدت فضای بیشتری برای توسعه و تنوع وجود دارد.
بابایگیت گفت: «فکر میکنم بازیهای روزانه هنوز کمکار هستند. «راهاندازی اخیر Dream، Wordle و سایرین، ۲ میلیارد گیمر را در سراسر جهان راهاندازی کرده است، و ما معتقدیم که مردم اکنون به دنبال انواع دیگر تجربیات و بازیها هستند. Wordle در واقع این را ثابت می کند. آنقدر بازیهای دیگر را میتوان برای این مخاطب ساخت که هنوز هم بسیار دیوانهکننده است.”
و این چیزی است که سرمایه گذاران می بینند.
“سه نقطهStebbings می گوید: «سطح رشد و کارایی در ساخت بازی های موفق و قوی غیرقابل مقایسه است. “رهبری از سه نقطه یک عدد مفرد است؛ آنها عملیاتی را ساخته اند که به سرعت در حال رشد است، در حالی که تعهد به کیفیت و فرهنگ شرکت عالی را حفظ کرده اند که می داند چگونه بهترین استعدادها را در بازی ها جذب و حفظ کند. ما مشتاقانه منتظر هستیم که بخشی از آن باشیم سه نقطه مسافرت رفتن. “