Twiga، یک پلت فرم توزیع مواد غذایی تجارت الکترونیک B2B، امروز راه اندازی زیرمجموعه جدید خود، Twiga Fresh را اعلام کرد که محصولات کشاورزی خود را رشد داده و بین خرده فروشان توزیع خواهد کرد.
Twiga گفت که تولید محصولات باغی مانند پیاز، گوجه فرنگی و هندوانه را در زمینی به مساحت 650 هکتار (1606 هکتار) با پیش بینی تولید 150,000 تن محصول تازه در سال آغاز کرده است. Twiga تاکنون 10 میلیون دلار در این سرمایه گذاری جدید سرمایه گذاری کرده است که با بدهی موسسات مالی توسعه پشتیبانی می شود.
از زمان راهاندازی، Twiga از فناوری برای ارتباط کشاورزان خردهمالک با تاجران غیررسمی استفاده کرده است و تولیدکنندگان را به بازارهای جدید و طیف وسیعی از مشتریان دسترسی میدهد و در عین حال زنجیره تامین مواد غذایی را در بازارهای خود بهینه میکند. با این حال، در طول مسیر، Twiga میگوید که آنها مجبور شدهاند با چالشهای ردیابی، کاهش و نوسان قیمتها دست و پنجه نرم کنند – این امر باعث میشود این شرکت نتواند به وعدهاش در مورد مقرون به صرفه بودن و امنیت غذایی عمل کند. با Twiga Fresh، آخرین افزوده به تجارت برچسب خصوصی، آنها کنترل تولید بهتری را ارائه می دهند.
پیتر نیونجو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Twiga، به TechCrunch گفت: «حجم سایر محصولات تازه کم بود، زیرا تصمیم گرفتیم محصولات تازه را در جایی که قابلیت ردیابی ایمنی غذایی نداریم، مقیاس بندی نکنیم.
با این حال، Twiga گفت که به عرضه برخی از محصولات مانند موز – که زنجیرههای ارزش آن «تأسیسشدهتر و کارآمدتر» هستند – از کشاورزان شریک برای ارائه خدمات به 45000 تاجری که هر ماه عرضه میکند، ادامه خواهد داد.
این شرکت میگوید مزرعه آن یکی از بزرگترین مراکز فروش محصولات تازه در جهان است که اکثر تجارتهای باغبانی در مقیاس بزرگ در این کشور آفریقای شرقی صادر میکنند.
“بیشتر سرمایه گذاری مبتنی بر آفریقا در کشاورزی تجاری مدرن در طول سال ها در صنعت صادرات محور به دلیل رسمی بودن پایین بازار داخلی مواد غذایی انجام شده است. نیونجو که شرکت را با مدیر عامل سابق گرانت بروک تأسیس کرد، گفت: این امر بهرهوری کشاورزی محلی را کاهش داده است که هم بر کیفیت و هم بر قیمتهای بازار تأثیر گذاشته است.
وی افزود: امروز قیمت محصولات اساسی تازه جزو بالاترین قیمتهای تاریخ است و در نتیجه شاهد رشد واردات محصولات اساسی غذایی هستیم. وی گفت: با ایجاد زنجیره تامین B2B در خرده فروشی غیررسمی، Twiga توانسته است بازار داخلی مواد غذایی را با استفاده از فناوری رسمی کند و شرکت را در موقعیت منحصر به فردی برای سرمایه گذاری در یکپارچگی معکوس و حل مشکل کاهش بهره وری و افزایش هزینه های مواد غذایی قرار دهد. .
فراتر از کنیا، Twiga قصد دارد به زودی در اوگاندا و تانزانیا فعالیت خود را آغاز کند و همچنین در حال بررسی بازارهای جدید در مرکز و غرب آفریقا است.