
از آنجایی که توسعهدهندگان ویژگیهای جدیدی را در نرمافزار گنجاندهاند، باید مطمئن شوند که عملکرد جدید، آنچه از قبل وجود دارد را مختل نمیکند. بنابراین آنها اغلب آن را به آرامی اجرا می کنند و می بینند که با استفاده از تکنیک پرچم گذاری ویژگی در کد چه اتفاقی می افتد. این یک روش اثبات شده برای کنترل پیاده سازی است، اما نیاز به سطح متفاوتی از مدیریت دارد. اینجا جایی است که Unleash مستقر در اسلو وارد عمل می شود.
“Unleash یک راه حل مدیریت ویژگی است. این به شما امکان می دهد قوانینی را برای تقسیم بندی کاربران تعریف کنید تا کنترل کاملی بر نحوه فعال کردن عملکرد جدید داشته باشید. او گفت که این رویکرد امکان آزمایش بسیار بیشتری را فراهم می کند، در حالی که خطر قرار دادن چیزی در پایه کد تولید را کاهش می دهد که باعث ایجاد مشکل جدی برای مصرف کنندگان می شود.
در سال 2014، Østhus با این مشکل در مدیریت عملکرد در Finn، شرکتی که در آن کار می کند، مواجه شد. بنابراین در اوقات فراغت خود شروع به کار بر روی یک راه حل کرد. او سال بعد Unleash را به عنوان یک منبع باز در GitHub منتشر کرد و برای چند سال آینده به پروژه کمک کرد و در عین حال به کار خود به عنوان مهندس ادامه داد.
او دریافت که با گذشت زمان، شرکت ها شروع به نیاز به ویژگی های شرکتی برای این ابزار کردند و او فرصتی برای یک سرمایه گذاری تجاری دید. تا سال 2019، ایوار و برادرش Egil تصمیم گرفتند با هم یک شرکت راه اندازی کنند تا یک لایه تجاری بر روی محصول منبع باز توسعه یافته توسط Ivar ایجاد کنند.
“در پایان سال 2018، من شروع به مشاهده شتاب زیادی در پذیرش منبع باز کردم و مردم به سؤال درباره عملکرد شرکت روی آوردند. من حتی یک ایمیل از یک شرکت دریافت کردم که از من پرسید که آیا می توانم آن را برای آنها میزبانی کنم تا مجبور نباشند. بنابراین برای من، این بدیهی است که یک سیگنال اولیه بود، و آن زمانی بود که Egil را آوردم [to start the company]،” او گفت.
این شرکت اولین پیشنهاد تجاری خود را، یک نسخه میزبانی شده از Unleash، در بهار 2019 راه اندازی کرد و عملیات شروع به شکل گیری کرد. این دو مرد مشاغل روزانه خود را رها کردند و تمام وقت خود را وقف شرکت کردند.
ایگیل که مدیرعامل شد، تجربه ای در زمینه مدیریت و تجارت دارد و دو برادر شروع به صحبت با شرکت ها کردند تا ببینند این ایده چقدر می تواند به عنوان یک تجارت تجاری قابل اجرا باشد. Egil گفت: “من فکر می کنم که ما کم و بیش 90 درصد از زمان خود را صرف صحبت با مشتریان کرده ایم تا درک بهتری از رقبای خود داشته باشیم و همچنین نیازهای مشتریان خود را درک کنیم.”
امروزه، این شرکت به تدریج از منبع باز خالص به یک مدل هسته باز با عملکرد سازمانی، مانند ورود یکباره، با پرداخت هزینه برای مشتریانی که نیاز به یک لایه امنیتی اضافی دارند، تغییر مکان داده است.
ایگیل گفت که تنوع برای او و برادرش موضوع مهمی است که شرکت را میسازند و یکی از شاخصهای کلیدی KPI آنهاست. او این را یک چالش برای رهبری میداند و برای پاسخگویی به آنها، آنها به صورت ماهانه به هیئت مدیره گزارش میدهند که از نظر خط لوله نامزد چقدر خوب عمل میکنند.
“بنابراین آنچه ما تصمیم گرفتیم انجام دهیم، که واقعا مهم است، گزارش ماهانه به هیات مدیره در مورد تنوع مجموعه نامزدهایمان است. بنابراین این یکی از شاخصهایی است که به آنها گزارش میدهیم و این بدان معناست که هر بار که خط لوله را برای کاندیداها پر میکنیم، باید این اعداد و اینکه آیا در داخل یا خارج از این اعداد برای تنوع هستیم، گزارش کنیم.
این شرکت دارای 120 مشتری پرداخت کننده است که حدود 40٪ در ایالات متحده و کانادا، 40٪ دیگر در اتحادیه اروپا، و بقیه در سراسر جهان توزیع می شوند. آنها 16 کارمند دارند که قصد دارند تا پایان امسال این تعداد را دو برابر کنند.
با 14 میلیون دلار سری A که امروز اعلام شد، استارتاپ باید سرمایه ای برای سرمایه گذاری داشته باشد زیرا کسب و کار شروع به رشد می کند. سرمایه گذاری امروز توسط Spark Capital با Frontline Ventures، سرمایه لحظه اول، Alliance Venture و Arkwright X انجام شد.