ما درباره شرکتهای مواد غذایی که انواع جدیدی از غذا را برای پر کردن شکافی که انتظار میرود در 30 سال آینده کمبود غذا در جهان باشد، بسیار شنیدهایم.
بیشتر تمرکز در شش سال گذشته بر روی فناوری تولید این غذاهای جدید بوده است، نه این که شرکت ها چگونه از آنها به اندازه کافی تولید کنند. اکنون می بینیم که شرکت ها مقیاس پذیری این محصولات را بر عهده می گیرند. به عنوان مثال، این هفته Planetary سرمایه گذاری 8 میلیون دلاری در ساخت تأسیسات را برای کمک به شرکت هایی که از فناوری تخمیر استفاده می کنند، اعلام کرد تا پروتئین های جایگزین خود را سریعتر ایجاد و مقیاس کنند. علاوه بر این، پرفکت دی، یک شرکت بیوتکنولوژی که پروتئین شیر بدون حیوان را تولید کرده است، نیز این هفته اعلام کرد که یک مرکز جدید در شهر سالت لیک در مرکز The Gateway BioHive افتتاح می کند. این دومین مکان شرکت است و پایگاهی برای Perfect Day برای گسترش تجارت زیست شناسی خود خواهد بود. در همین حال، امروزه که این هفته 7 میلیون دلار جمع آوری کرده است، از کانال های موجود تولید گوشت برای تولید بیشتر آجیل های گیاهی خود استفاده می کند.
موسسه غذای خوب گزارش می دهد که 5 میلیارد دلار در فضای پروتئین جایگزین در سال 2021 سرمایه گذاری شده است که 60 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. از این میزان، شرکتهای تولید گوشت و غذاهای دریایی 1.4 میلیارد دلار در سال 2021 سرمایهگذاری کردهاند.
شرکت دیگری که مقدار زیادی از این دلارهای سرمایه گذاری گوشت را برای تجاری سازی می بلعد، UPSIDE Foods است که شاید به خاطر داشته باشید Memphis Meats بود. این شرکت مستقر در برکلی که گوشت، مرغ و غذاهای دریایی پرورشی تولید می کند، 400 میلیون دلار بودجه سری C دریافت کرد و آن را به عنوان “بزرگترین حلقه در صنعت تا کنون” تبلیغ کرد.
تماسک و صندوق رشد ابوظبی این حلقه را رهبری کردند و Cargill، Givaudan و Tyson Foods و سرمایه گذاران فردی، از جمله بیل گیتس، جان دوئر و کیمبال و کریستیانا ماسک به آنها پیوستند. Baillie Gifford، Cercano Management، CPT Capital، Norwest Venture Partners، SALT Fund، SoftBank Vision Fund 2، Indie Bio و Synthesis Capital SOSV نیز در این دور سرمایه گذاری می کنند.
تا به امروز، UPSIDE در مجموع 608 میلیون دلار جمع آوری کرده است. این شامل دوری است که در سال 2020 پوشش دادیم. اوایل امسال، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، اوما والتی با من درباره مرکز مهندسی، تولید و نوآوری UPSIDE جدید UPSIDE به مساحت 53000 فوت مربع، به نام EPIC، که در ماه نوامبر در امریویل، کالیفرنیا افتتاح شد، صحبت کرد. .
والتی در آن زمان گفت که این برای تولید انواع گوشت، مرغ و غذاهای دریایی طراحی شده است و در ابتدا بیش از 50000 پوند محصول نهایی تولید خواهد کرد زیرا ظرفیت آینده آن به بیش از 400000 پوند در سال افزایش می یابد.
این تمام کاری نیست که شرکت در دو سال گذشته انجام داده است: علاوه بر تغییر نام تجاری در ماه مه گذشته، شرکت اعلام کرد که اولین محصول مصرفی آن مرغ خواهد بود، همکاری با سرآشپز سه ستاره میشلن، دومینیک کرن، و توسعه یک غذای سلولی که کاملاً عاری از اجزای حیوانی است و در ژانویه شرکت غذاهای دریایی کشت شده Cultured Decadence را خریداری کرد.
والتی به TechCrunch گفت که UPSIDE انتظار دارد سری C را افزایش دهد، به خصوص پس از تکمیل تمام این مراحل. اکنون این شرکت بر ایجاد زنجیره تامین و پذیرش مشتری متمرکز شده است.
وی افزود: «گوشت پرورشی شش سال است که وجود داشته و رونق زیادی دارد. «در پنج سال گذشته، ما در علم و فناوری عمل کرده ایم و اکنون می خواهیم مقیاس پذیری را نشان دهیم.
والتی خاطرنشان می کند که کارهای زیادی برای بهبود فرآیند صنعتی باقی مانده است و UPSIDE از آن استخراج خواهد کرد و آن را “مسابقه با زمان” مرتبط با بحران های زیست محیطی، استفاده از حیوانات برای غذا و زنجیره تامین می نامد.
بودجه جدید بر انجام همه اینها متمرکز خواهد بود – ساخت یک تسهیلات در مقیاس تجاری، آموزش مصرف کنندگان و ایجاد این زیرساخت پایدار و مقرون به صرفه زنجیره تامین سلولی (رسانه ها) و سایر ورودی ها.
باز هم، هیچ چیز فوری نخواهد بود، والتی اذعان میکند که ساخت این تأسیسات 18 تا 24 ماه طول میکشد، و پس از تکمیل، فناوری خروجی از EPIC به سایت جدید منتقل میشود تا به «دهها میلیون پوند محصول» برسد. اضافه.
در حال حاضر، دسته های کوچکی از محصولات از EPIC منتشر خواهند شد. در انتظار بررسی نظارتی، محصول مرغ این شرکت اواخر امسال در دسترس مصرف کنندگان در ایالات متحده قرار خواهد گرفت. والتی گفت، با افزایش قیمت گوشت های معمولی، تمرکز بر این است که ببینیم مردم مایلند برای چه چیزی بپردازند و چه کسی انتخاب و ارزش را انتخاب می کند.
وی افزود: هدف ما این است که مصرف کنندگان را با گوشت های پرورشی آشنا کنیم تا هرگونه سردرگمی با جایگزین های گوشت را برطرف کنیم. “این کل فضا را برای گوشت پرورشی باز می کند و ما به عنوان پیشگام در حال نوشتن این کتاب هستیم و آن را با مردم به اشتراک می گذاریم. طی دو دهه آینده، محصولات زیادی در بازار عرضه خواهند شد، بنابراین هدف ما تعامل با مصرف کنندگان و تجارت B2B است. مصرف کننده باید عاشق آن شود.”