
استارتآپ فرانسوی Upway یک راند 25 میلیون دلاری سری A به رهبری Exor Seeds و Sequoia Capital جمعآوری کرده است. این شرکت دوچرخه های برقی دست دوم تعمیر شده و آماده رول را به فروش می رساند.
Upway از بسیاری جهات مرا به یاد بازارهای آنلاین خودرو می اندازد. راه اندازی یک تجربه بدون دردسر برای خریدارانی که می خواهند یک دوچرخه برقی بخرند اما نمی خواهند تمام قیمت یک دوچرخه برقی جدید را بپردازند، فراهم می کند.
در پشت صحنه، Upway دوچرخه های برقی را هم از مصرف کنندگان و هم از شرکت ها خریداری می کند. این تیم این دوچرخه ها را به انبار خود حمل می کند، آنها را بازرسی می کند، در برخی موارد آنها را تعمیر می کند و آنها را در وب سایت خود فهرست می کند. البته Upway سعی می کند در هر فروش حاشیه کمی ایجاد کند.
علاوه بر Exor Seeds و Sequoia Capital، Origins نیز در دور امروز حضور دارد. Origins یک شرکت VC است که توسط بسیاری از فوتبالیست های حرفه ای مانند Blaise Matuidi، Olivier Giroud، Ngolog Cante و Antoine Dupont (بازیکن راگبی) پشتیبانی می شود.
سرمایه گذار فعلی Global Founders Capital دوباره در این استارتاپ سرمایه گذاری می کند. Henri Moisinac، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت میکروموبیلت نوپا Dott نیز به این حلقه پیوست.
این استارت آپ در حال حاضر در کشور خود یعنی فرانسه و بلژیک فعالیت می کند. دوچرخهها مستقیماً از همان انبار در Gennevilliers در نزدیکی پاریس برای مشتریان ارسال میشوند. اما این شرکت در حال بررسی حرکت های بعدی خود است.
Upway به زودی در آلمان، هلند و ایالات متحده راه اندازی می شود تا پایان سال 2022، این شرکت دارای سه انبار مختلف خواهد بود.
فروش دوچرخه های برقی در اروپا به سرعت در حال رشد است. تولیدکنندگان از این رونق بهره می برند، از جمله برخی استارتاپ ها که محافل بزرگی مانند Cowboy و VanMoof را جمع کرده اند. اما آنها همچنان کالاهای گران قیمت هستند و همچنین از محدودیت های زنجیره تامین رنج می برند.
دوچرخه (برقی یا غیر برقی) نقش مهمی در آینده حرکت شهری در شهرهای بزرگ اروپا خواهد داشت. به همین دلیل است که ارائه راه های جدید برای دسترسی به دوچرخه مهم است. به طور خاص، دوچرخه های برقی حتی می توانند جایگزین بسیاری از ماشین سواری در خارج از مراکز بزرگ شوند.
برخی از شهرها سرمایه گذاری زیادی در خدمات اشتراک دوچرخه یارانه ای انجام داده اند، مانند Vélib در پاریس. برخی از شرکت ها مانند Dott هزاران دوچرخه برقی را برای خدمات کرایه دوچرخه شناور خود خریداری می کنند.
شرکت هایی مانند Swapfiets و Dance نیز در مورد دموکراتیک کردن دوچرخه های برقی مهم هستند. این استارتآپها به شما امکان میدهند دوچرخهای را با هزینه اشتراک ماهانه ثابت اجاره کنید. وقتی اشتراک خود را لغو می کنید، دوچرخه را هدیه می دهید.
در بازگشت به Upway، افرادی که میخواهند از دوچرخه برقی برای رفتن به محل کار یا سفر به مدرسه استفاده کنند، ممکن است دوچرخه شخصی خود را انتخاب کنند. علاوه بر دوچرخه های جدید، ارائه پیشنهادات مختلف نیز مهم است.
Upway دوچرخه های برقی را مقرون به صرفه تر می کند. همه دوچرخه ها دارای یک سال گارانتی هستند و مشکلی در انبار وجود ندارد، زیرا شرکت فقط دوچرخه های برقی را لیست می کند که می تواند به درستی بفروشد. برخی از مشتریان نیز ممکن است از مزیت Alma برای خرید در حال حاضر استفاده کنند و بعداً در اقساط چندگانه بدون بهره پرداخت کنند.
این استارت آپ لوازم جانبی مانند کلاه ایمنی، چراغ، قفل دوچرخه و صندلی کودک را نیز ارائه می کند. پس از همه، شما همچنین می توانید تصور کنید که یک محصول بیمه را قبل از خروج به سبد خرید خود اضافه کنید.
در مجموع، Upway 400 مدل مختلف از برندهایی مانند Mustache، O2feel، Keola، Veloci، Arcade، Cowboy و VanMoof را به فروش می رساند. در حال حاضر 20 میلیون دوچرخه برقی در جاده های اروپا و آمریکا وجود دارد. همه این میلیونها دوچرخه میتوانند در بازار دست دومی مانند Upway قرار بگیرند. و من تعجب نمی کنم که این استارتاپ توانست 25 میلیون دلار دیگر جمع آوری کند.

اعتبار تصویر: بالا