
تقریباً دو سال پیش، با برندان والاس، یکی از بنیانگذاران دیوار پنجم، شرکتی که بر فناوری و فناوری املاک و مستغلات تمرکز دارد، برای سفری که او به تازگی از آن بازگشته بود صحبت کردیم. بازدید او از سنگاپور بود، جایی که او صحنه هایی با ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را توصیف کرد و توضیح داد که در مورد ماندن در خانه خود در ونیز، کالیفرنیا، به مدت 14 روز قبل از بازگشت به دفتر بسیار مراقب بود.
البته، والاس در آن زمان نمیدانست که برای مدت طولانی به دفترش باز نخواهد گشت. با این وجود، این شرکت که در سال 2016 تأسیس شد، بیش از یک بیماری همه گیر که بسیاری از جهان را تعطیل کرده است، جان سالم به در برده است. به نظر می رسد که در حال رونق است، از جمله تعطیلی هفته گذشته یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر 159 میلیون دلاری با تمرکز اروپا که کل دارایی های آن را تحت مدیریت به 3 میلیارد دلار رساند. داشتن بیش از 90 شریک استراتژیک محدود که به شدت می خواهند به اطراف نگاه کنند، کمک می کند، از جمله Cushman & Wakefield، Koch Real Estate Investments، British Land و CBRE.
برای اینکه بفهمیم والاس چگونه این کار را انجام داد و الپیهای دیوار پنجم در حال حاضر بیشتر علاقهمند به استفاده از چه فناوریهایی هستند (و اینکه آیا آنها زمین در متاورس را میخواهند)، اواخر هفته گذشته در یک گفتگوی گسترده با والاس برخورد کردیم. در ادامه گزیدههایی از این گفتوگو است که به مدت طولانی ویرایش شده است. می توانید گفتگوی طولانی تر ما را در اینجا بشنوید.
تی سی: آخرین باری که با هم صحبت کردیم، در خانه ات در لس آنجلس پنهان شدی. تو اولین کسی بودی که من میشناختم که این کارو کرد
BW: نحوه صحبت ما در مورد COVID در آن زمان بسیار پوچ به نظر می رسد. من بینشی را که از اقامتم در سنگاپور به دست آوردم ارائه دادم، و شما گفتید، “اوه، این خیلی جالب است.”
البته مردم هنوز به دفتر باز نمی گردند. آیا این نگرانی برای سرمایه گذاران شما است که کارفرمایان در تلاش هستند تا افراد را به سر کار بیاورند؟
برخی از کارفرمایان بزرگ در مورد کاهش ردپای فیزیکی خود در املاک و مستغلات صحبت کرده اند. . .. چیزی که من به وضوح ندیدم یک جهت منسجم و یکپارچه از سوی کارفرمایان است که آیا تاریخی وجود دارد که انتظار دارند مردم به دفتر بازگردند یا خیر. من همچنین فکر می کنم انتظارات در مورد معنای حضور در یک دفتر تغییر کرده است، و فکر می کنم احتمالا برای همیشه تغییر کرده است.
در این جبهه، اگر فکر می کنید تغییراتی که ما دیده ایم دائمی هستند، کدام فناوری خوب و اجباری شده است؟
صنعت املاک و مستغلات این صنعت جذاب است. این یکی از معدود صنایعی است که هرگز تحقیق و توسعه نداشته است. در واقع، تنها در چهار یا پنج سال اخیر، کاملاً نوآورانه شده است، و اتفاقاً در این عصر روشنگری، ما یک شوک کلان داشتیم که خیلی چیزها را تغییر داد، به خصوص طرز فکر مردم در مورد فضای فیزیکی.
تفکر در مورد ایمنی فضای فیزیکی، نیاز به زندگی در فضاهای فیزیکی خاص و جستجو برای فضاهای مختلف تغییر کرده است. بنابراین بسیاری از چیزها در مدت زمان بسیار کوتاهی صنعت املاک و مستغلات را تحت تاثیر قرار داده است و من فکر می کنم دلیل آن این است که صاحبان املاک به دنبال این هستند که چگونه می توانند واقعاً متمایز کردن فضا. آنها تعجب می کنند که چگونه می توان آن را فنی تر کرد؟ چگونه فضای خود را “کانال omni” کنیم؟ چگونه میتوان فضا را شامل تمام پیشرفتهای تکنولوژیکی کرد که کارکنان ما در 10 سال گذشته از آن لذت بردهاند؟ خوبی این است که فناوری وجود دارد، بنابراین این تقاضای سیری ناپذیر از سوی مالکان بزرگ نهادی برای فناوری املاک و مستغلات برای حل بخش هایی از آن ایجاد شده است.
من اخیراً با یک شرکت ژنومیک میکروبی به نام Phylagen صحبت کردم که از حسگرها و تامپونها استفاده میکند تا مشخص کند که آیا فرد مبتلا به کووید برای مدتی در فضا بوده است یا خیر. به نظر می رسد کیفیت هوا در بالای لیست شما قرار دارد.
من فکر نمیکنم اکثر شرکتها، زمانی که در سال 2019 قرارداد اجاره امضا کردند، ما در مورد کیفیت هوای داخل ساختمان یا فیلتراسیون سؤالات زیادی میپرسیم، و اکنون آنها هستند. نظارت بر این، گزارش در مورد آن، ردیابی آن کاملاً استاندارد شده است.
همچنین به راحتی می توان فهمید که چه کسی در ساختمان شما حضور دارد. بیشتر ساختمانها واقعاً نمیدانند چه کسی داخل است، و اکنون دلایل بیشتری برای دانستن این اطلاعات و آگاهی بیشتر ساختمانها، داراییها و فضاهای فیزیکی از نحوه استفاده از آنها وجود دارد، از جمله به دلایل بهداشت عمومی. [tied to] ردیابی تماس بنابراین من فکر میکنم که فضاها به همان شیوهای که دستگاهها، تلویزیونها و سایر چیزهای کوچک ما از قبل چیزهای هوشمندی هستند، فناوری بیشتری پیدا میکنند و «هوشمند» خواهند شد. ساختمانها فقط از یک سری چیزهای کوچک ساخته شدهاند که هوشمند میشوند، از چرخگردان از آسانسور گرفته تا درها، حتی میزها و صندلیهایی که مستاجر و صاحبخانه را از نحوه استفاده عملکردی مردم از فضا آگاه میکنند.
با افزایش نرخ سود و بازپرداخت وام، آیا این مالکان تحت فشار مالی نیستند؟ بر این اساس، آیا تجمیع زیادی وجود دارد؟
نه آنقدر که شما فکر می کنید [though] ما هنوز بیرون نیامده ایم [the pandemic entirely]. بنابراین ما واقعاً نمی دانیم طرف دیگر آن چگونه به نظر می رسد. ما نمی دانیم که مردم چگونه فضا را به روش های مختلف مصرف می کنند. علاوه بر این، شما از لحاظ تاریخی نرخ بهره پایین و سطوح بالایی از همکاری بین مستاجرین و صاحبان املاک آنها در مورد نحوه برخورد با این موضوع داشته اید. بنابراین ما احتمالاً تأثیر کامل آنچه کووید به دست خواهد آورد را ندیده ایم.
هفته گذشته، اریک آدامز، شهردار نیویورک ابراز نگرانی کرد و گفت که وقتی کارمندان به سر کار باز نمی گردند، نهار را در یک رستوران مجاور نمی خورند، از فروشگاه های محلی خرید نمی کنند و لباس های خود را برای خشکشویی نمی پوشند. نمی دانم چه چالش ها و فرصت هایی برای توالتی مانند توالت شما ایجاد می کند.
بخش خرده فروشی در دهه گذشته توسط بخش املاک و مستغلات به چالش کشیده شده است. تجارت الکترونیک به عنوان درصدی از کل تجارت ایالات متحده در واقع هنوز نسبتاً کوچک است. هنوز کمتر از 20 درصد [but] هنوز تغییرات زیادی در راه است. بنابراین فروشگاههای محلی، خشکشویی محلی و اینکه چگونه این مشاغل کوچک محلی تحت تأثیر بسیاری از این فضاهای لجستیکی بزرگتر و شرکتهای فناوری و شرکتهای تحویل درخواستی قرار میگیرند. [still in play]. فکر میکنم به خاطر کووید از یک اینینگ به سومین اینینگ پریدیم، اما هنوز بازیهای زیادی داریم.
شما همچنین بر روی فناوری های آب و هوایی متمرکز هستید، زیرا آنها به املاک و مستغلات مرتبط هستند. برخی از فناوری های جالب تری که در 6 تا 12 ماه گذشته در زمینه فناوری آب و هوا دیده اید، کدامند؟
من برای شما دو مثال می زنم. یک شرکت [whose proposition] فقط مهر و موم شده است اکثر خانه ها در ایالات متحده پمپ حرارتی یا عایق مناسب ندارند و از نظر صرفه جویی در انرژی، این می تواند تأثیر بسیار عمیقی داشته باشد. از آنجایی که مردم ارقام واقعی پس انداز را نمی دانند – مانند مقدار پولی که واقعاً پس انداز می کنند – Sealed یک تجارت مستقیم برای مصرف کنندگان ایجاد کرده است که در آن می توانند پمپ های حرارتی و عایق مناسب برای خانه های خود را بر اساس جایی که هستند نصب کنند. این ترکیبی از آموزش مصرف کننده با تجارت مصرف کننده و همچنین با تجارت مالی است و به نظر من واقعاً هیجان انگیز است.
در بخش فناوری بزرگتر، ما در شرکتی به نام Turntide سرمایه گذاری کردیم که موتورهای الکتریکی کوچک بسیار کارآمد تولید می کند. لازم نیست به ساختمانی فکر کنید که موتورهای زیادی در آن وجود دارد، اما اگر به آن فکر کنید، باید چیزهای زیادی را در اطراف یک ساختمان جابه جا کنید: آب، هوا، مردم. این موتورها 30 درصد کارآمدتر از موتور سنتی شما هستند. این مهم است زیرا ساختمان ها 40 درصد از مصرف برق کشور را تشکیل می دهند که خیره کننده است، زیرا املاک و مستغلات تنها 13 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می دهند. بنابراین املاک و مستغلات این مصرف کننده عظیم و عظیم انرژی است و اکثر سخت افزارهای ساختمان های ما ناکارآمد هستند و با این موتورهای بسیار کارآمدی که می توانید بر روی سیستم HVAC خود نصب کنید، می توانید دقیقاً با همان زیرساخت به صرفه جویی بسیار آسان برسید.
شما شرطبندیهای proptech زیادی و تعداد فزایندهای شرطبندی در زمینه فناوری آب و هوا دارید. نظر شما در مورد سرمایه گذاری در مرز بعدی، به اصطلاح فراجهان چیست؟
من فکر می کنم ما در مورد این موضوع هیجان زده هستیم به این معنا که بسیاری از نوآوری های واقعی می توانند در متاورس اتفاق بیفتند و بسیاری از آنها املاک و مستغلات هستند. فکر نمی کنم چیز فوق العاده هیجان انگیزی ندیده باشیم.
تمرکز ما تا حد زیادی بر روی فناوریهای دنیای واقعی است – فناوریهایی برای فضاهای فیزیکی، فضای واقعی. اینها اتمهای واقعی هستند، اینطور نیست؟ بنابراین بیشتر نوآوری های ما در آنجا متمرکز است. از آنجا شروع شد. بنابراین ما هم مثل بقیه درباره متاورژن هیجان زده هستیم. وسوسه انگیز است جدید است باحال است اما نمیتوانم بگویم که ما هنوز به طور کامل تمایل به سرمایهگذاری در آن داریم، زیرا بسیاری از مسائل مبرم و به نظر ما، در دنیای واقعی جالبتر وجود دارد که هنوز باید آنها را حل کنیم.